Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Amikor autók és technikai eszközök kerülnek szóba egy társaságban, a hölgyek gyakran más témára váltanak, pedig mindez korántsem egyértelmű. Mert mi, nők sokszor ugyanolyan lelkesen figyeljük a technikai vívmányok legújabb csodáit, leplezetlen lelkesedéssel rajongva a tervezőik és e remekművek vezetői iránt, hiszen a tökéletes autó épp olyan, mint az igazi.

Minden nő számára fontos az autója, csak épp nem biztos, hogy ugyanazon okokból, mint férfi társainak. Adódik tehát a kérdés: pontosan mi is kell nekünk? A legtöbben valószínűleg a praktikumot fogják kiemelni, tehát legyen adott a kényelmes, tágas belső tér, legyen hely a sminktáskának és a babakocsinak egyaránt, továbbá könnyen le lehessen állni vele. Ne legyen túl nagy, de nyújtson biztonságot, mindezt formatervezett külsőben. Lehessen dinamikusan vezetni, miközben minden menettulajdonság a városi közlekedést szolgálja.

Parkoljunk és pakoljunk - ezek lényeges szempontok, de közben csinos nőként kiszállva az elismerő férfipillantásokat is be tudjunk gyűjteni. Ennyi tulajdonság már önmagában felér egy női táska végeláthatatlan tartalmával, aminek persze szintén kéznél kell lennie.  Utóbbi azonban az autógyáraknak sokszor nem egyértelmű.

Mi kell a nőnek? Ez az autógyártók számára is nehéz kérdés

A hátsó ülés messze van, és tároló rekeszekből soha nem elég. Az viszont igaz vajon, hogy nem mindegy, ki jár vágyakozásunk tárgyával, a nagybetűs autóval? Dolgozó nő, rohanó élettel, télen hosszú szövetkabáttal, nyáron földig érő ruhával, aminek beszálláskor be kell férnie? Vagy egy anyuka, rohanva, akár több gyerekkel, ahol az autó már eleve a női képzelet határáig, minden eshetőségre fel van szerelve és néha még így is kihívásokba ütközik?

Ha egy nő autót választ, előbb gondol a feladataira, s csak utána az autóhasználat élvezeti részére.  Zajtalan belső térből a tájat csodálni, dinamikus vezetési élménnyel fűszerezve - ez inkább csak a lóerők iránt fokozottabb érdeklődést mutatók képzeletében csillan fel. A hengerűrtartalom, a motorolaj szint állása, vagy a lóerők száma nem elsődleges egy nőnek.

Az érzelem és a praktikum sokszor előrébb van, mint a műszaki tartalom

Az viszont az autógyárak érdeme, hogy számtalan tervezői ötlet kristályosodott ki a hölgyek hatására. Inspirációt jelentenek a praktikum és a biztonság kombinációjának fejlesztése során, hatásukra számtalan olyan szempontot kell figyelembe venni a tervezéskor, ami egy férfinél fel sem merül. Például, hogy lehet kényelmes egy kuplung, akkor is, ha reggel magas sarkú cipőben indultunk dolgozni, vagy ki tudom-e nyitni az ajtót, ha csak a táskámban van a távirányító? Persze azt ne gondoljuk, hogy vezetés közben ne lenne fontos az autó ereje, a sima váltások, az érzés, hogy számíthatunk az autóra.

Az a pillanat felbecsülhetetlen, amikor beülés után az útra gördülve mosolyra fakadunk, hogy igen, ezt azt érzést vágytuk. Az autóhasználat a nők számára érzelmi kérdés. Talán az autó is legyen olyan, mint az igazi férfi, azaz legyen erős és nyújtson biztonságot. Amikor el vagyok fáradva, nyugodtan rábízhassam magam. Tudjak rá számítani bármikor, és nyűgözzön le.  Legyen megbízható, de közben nézzen ki jól. Ne hagyjon cserben hosszú napok végén, ahogy hajnali induláskor sem. Az utakon is legyen támasz, miközben nőnek érezhessem magam mellette. Ha gyorsítani szeretnék, legyen a társam, de rántson vissza a földre, ha úgy látja biztonságosnak. Bízzon bennem, cserébe én is rábízom magam.

Az igazi férfi és az igazi autó tehát hasonlít egymásra: bízunk benne, felnézünk rá. És elfogadjuk úgy, ahogy van.

Simon Sára