Minden idők legjobb értékesítési eredménye, győzelem a megbízhatósági értékelésen, márkaérték-növekedés, és formatervezői díjak – nem akármilyen teljesítményt nyújtott az évben a Kia, és még a sornak nincs is vége. Hagyományos és konnektoros hibrid modelljeivel a zöld irányba is fokozottabban nyit a márka.
Haladjunk sorban! Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA)* adatai alapján a Kia Motors 2016. október 20-án bejelentette, hogy minden idők legsikeresebb háromnegyed éves (Q3) értékesítési eredményét érte el Európában. 2016-ban, szeptember végéig a Kia 337,595 autót értékesített Európában (EU és EFTA régió). Ez számszerűen azt jelenti, hogy az elmúlt kilenc hónapban +14,4%-kal növekedett az árbevétel 2015 ugyanezen periódusához képest, amikor a regisztrációk alapján 295,140 jármű talált gazdára. A márka fantasztikus, kétszámjegyű európai növekedése meghaladja a többi piac évről évre bővülő, 2016-ban 7,7%-os mutatóját.
Mindez legfőképp a Sportage új generációjának érdeme, de a kombi változattal modellcsaláddá bővülő Optima, valamint a hibrid hajtású Niro is sokat nyom a latba – utóbbiak viszont a későbbiekben még jobban felfelé turbózzák a számokat.
A népszerűség hullámának éllovasa az új Sportage
A vásárlók lelkesedése nem véletlen, hiszen megbízhatóság terén is jól teljesít a márka – így nem csoda, hogy 7 év garanciát vállal. A Kia Motors a J.D. Power 2016-os újautó-minőségi felmérésen (Initial Quality Study, IQS) az USA piacán forgalmazott 33 márka közül a legelső helyen végzett. Huszonhét éve először fordult elő, hogy nem prémium márka áll a felmérés élén. A Kia kiváló szereplése mindenekelőtt a Sportage és a Soul kategóriagyőzelmének köszönhető, ugyanakkor a Rio, a Forte és a Sorento is saját kategóriájának legjobb három típusa között végzett.
Az idén harminc éves J.D. Power IQS felmérés összesen 26 szegmensben gyűjti be és elemzi a vásárlók tapasztalatait. Az újautó-minőségi rangsort a tulajdonosok határozzák meg, a gépkocsi megvásárlását követő első 90 nap tapasztalatai alapján értékelve a vezetési élményt, a motor és a sebességváltó teljesítményét, valamint egy sor minőségi szempontot is.
Nem csak megbízható, de az Optima formaterve is telitalálat
Mindezek a sikerek pedig aktívan hozzájárulnak a márka értékének gyarapodásához. A Kia Motors márka összértéke a múlt év folyamán 12 százalékkal nőtt az Interbrand, a világ 100 legjobb márkáját felsorakoztató exkluzív listája alapján. A 2016. október 5-én kiadott tanulmány szerint a Kia öt helyet előrelépve jelenleg a világ 69. legértékesebb márkája. A koreai gyártó becsült márkaértéke a 2015-ös 5,7 milliárd USA dollárról 2016-ra 6,3 milliárd dollárra emelkedett. Ez hétszeres (603 százalékos) növekedést jelent 2006 óta, amikor a márka a dizájnközpontú menedzsmentet jelölte meg a vállalat jövőbeli növekedésének kulcsfontosságú stratégiájaként.
A számottevő – és folyamatos – növekedés annak az egész vállalatra kiterjedő erőfeszítésnek az eredménye, amely a márka erősítésére, valamint arra irányul, hogy még inkább előmozdítsa a vásárlók érzelmi kötődését a Kiához és annak termékeihez. A 2012-ben indított „A Different Beat” („Egy más ütem”) globális kampány a vállalat autóinak dinamikus, megbízható és jellegzetes sajátosságait hangsúlyozta. A vonzerőt és az egyediséget pedig mi sem fokozhatja jobban, mint egy jól sikerült forma. Bár a terület erősen szubjektív, a márka formáira már csak a hazai vonatkozás miatt is büszkék lehetünk. A megjelenést emellett nemzetközi díjakkal is jutalmazták.
Gyökeresen stílust váltott, de a Sportage új formáit is díjazták
Az idei évben két újabb díjjal bővült a Kia Motors autóinak formatervét jutalmazó elismerések sora. A márka két legújabb modellje – a Sportage kompakt szabadidőautó és az Optima szedán – elnyerte a tekintélyes iF Design Award-ot, így 2016-ban a Kia immár hetedik alkalommal vihette haza a rangos elismerést, idén a „Termék” kategóriában. Az általános formatervezési kvalitásokon kívül a független zsűri a kidolgozást, az innovációt, a környezetre gyakorolt hatást, valamint a biztonságot is értékelte.
Azonban nem csak itt jutottak szóhoz a Kia legújabb típusai. Az új Kia Sportage és az Optima szedán (a márka két legfrissebb modellje) egyaránt elnyerte a ‘Red Dot’ (piros pont) díjat is. Ezen felül a független zsűri a 'Legjobbak legjobbja' (Best of the Best) díjjal is jutalmazta az Optimát. Ezt a legmagasabb szintű elismerést kizárólag az egyes kategóriák leginkább forradalmi jelentőségű képviselői nyerhetik el.
A beltér minőségében és képességeiben is sokat fejlődött a márka
Az Optima és a Sportage új generációja idén került forgalomba a Kia globális piacain. Ezekkel a mostani elismerésekkel mindkét modell megvédte korábbi Red Dot díjait: a Kia Sportage és a Kia Optima előző generációja is díjat nyert már 2011-ben, amikor az Optima szintén megkapta a ‘Best of the Best’ elismerést. Az első generációs Soul volt az első olyan Kia modell, amely (2009-ben) kiérdemelte ezt az elismerést. A Kia formatervező csapatai az óta összesen 15 Red Dot díjat hoztak a márkának. 2016-ban immár a Kia jelenlegi modellpalettájának minden egyes tagja Red Dot minősítéssel rendelkezik.
„Nemzetközi formatervezői csapatainknak minden okuk megvan arra, hogy különösen büszkék legyenek ezekre az elismerésekre.” – mondta Peter Schreyer, a Kia Motors Corporation és a Hyundai Motor Group elnöke és vezető formatervezője. „Már a Kia Sportage és a Kia Optima első Red Dot díjai is hatalmas sikernek számítottak. Az pedig külön kiemelkedő teljesítmény, hogy egy első osztályú, díjnyertes terméket képesek voltak úgy továbbfejleszteni, hogy az új dizájn is meggyőzze a világszerte nagy tekintélynek örvendő formatervezési versenynek a szakértő zsűrijét.”
Hamarosan hozzánk is benéz a Niro, méghozzá a többi újdonság tesztjével együtt
Hamarosan pedig nálunk, az Autó Pulton is tovább bizonyíthat a márka. A héten két újdonság tesztjével is jelentkezünk: elsőként az Optima konnektorról is tölthető hibrid változatát vizsgáljuk, majd a későbbiekben a hibrid Niro tesztjével érkezünk. Harmadikként pedig az Optima kombi változata érkezik, méghozzá a sportos GT felszereltséggel.