Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autógyártók mostanában hihetetlenül sokat dolgoznak, amire kiváló példa az Audi is. Hiába mutattak be az elmúlt hetekben jó néhány, Frankfurtban debütáló újdonságot, még így, kevesebb mint egy héttel a szalon kezdete előttre is maradt puskapor a magas technikai színvonalon készülő A2 tanulmány személyében.

Már régóta szólnak pletykák, hírek az Audi városi kisautójáról, az ingolstadti gyártó mégis az utolsó pillanatra hagyta hivatalos képek elhintését. Modern, prémium városi gép az A2A fotókon a tisztán elektromos hajtást magában rejtő koncepcióautó szerepel, ám a széria modellekre sem kell sokáig várni, az ígéretek szerint ugyanis két éven belül a szalonokba gurulhat az utolsó porcikájáig új A2, amely egyébként 6 évvel elődje visszavonulása után mutatkozik be.

Az előző generáció arról volt híres, hogy magán viselhette az első sorozatban gyártott alumínium alapokra építkező autó címet, nincs ez másképp az új A2-vel sem, amely annyival több az elődnél, hogy az alumínium kocsitest mellé immáron elektromos hajtás is társul.

Bár az Audi még nem árult el részleteket a modellről, több mint valószínű, hogy a piacra kerülő modellekbe mind hagyományos, mind elektromos hajtást is szerelnek - a vevő dönti el, mivel szeretné hazavinni. Logikus lépés: az elektromos hajtásláncot már nem hagyhatta ki az Audi, hiszen a hamarosan támadó pozícióba álló BMW i3 ellen csak így lehet némi esélyük.

Az A1-gyel összehasonlítva 18 mm-rel rövidebb (3800 mm) és 50 mm-rel keskenyebb (1690 mm) A2 koncepció négy fő számára ígér bőséges helykínálatot, ami többek között a teljesen sík padlónak és az ultravékony üléseknek, illetve a konvencionális műszerfal hiányának Elektromos és hagyományos hajtással is szerelikköszönhető. További érdekesség az A2 teljes hosszában végigfutó dinamikus fénycsík, amely indexként is funkcionál adott esetben. Az első fényszórók szerepét mikroreflektorok veszik át, amelyek nagyfelbontású, vakításmentes fénykévét szolgáltatnak, miközben a hátsó lámpák az aktuális viszonyokhoz igazítják fényüket. A hátsó ködzárófény külön tulajdonsága, hogy a beépített lézeres szerkezet segítségével piros háromszöget képes vetíteni az autó mögött aszfaltra, így a mögötte érkező autósok még hamarabb észlelhetik őt.