Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha valamiből csak egyetlen darab van a világon, az bizonyára nagyon sokat ér, és kiváltképp igaz ez akkor, ha egy Ferrariról van szó. Már maga az Enzo is rendkívül ritka, de a versenypályás körülményekre kifejlesztett, utcai használatra nem is alkalmas FXX verzióból még kevesebb készült. Van azonban egy példány, amiből csupán egyetlen darab létezik: egy utcán is használható Enzo FXX. Ez vált most eladóvá, de mielőtt lelepleznénk az árcédulát, nézzük mivel is állunk szemben.

Egyetlen darab van belőle - galéria2008-at írunk, amikor a Ferrari 38 példányban elkészítette az Enzo versenypályás változatát, az FXX-et. Ekkor még egyetlen darab sem kaphatott volna rendszámot, azonban 2015-ben az egyik tulajdonos megelégelte ezt a helyzetet, és a gyáriak segítségével úgy alakíttatta át az autót, hogy az megőrizze extra képességeit, de az utcán is használhatóvá váljon.

A szóban forgó autó tehát utólag lett alkalmas rendszám viselésére, azonban így is teljes mértékben gyárinak tekinthető, hiszen a Ferrari szakemberei végezték el a változtatásokat – ráadásul az eredeti alkatrészeket is megőrizték, így a jövőbeli tulaj bármikor visszaalakíttathatja az FXX-et. Az olasz mérnökök több változtatást is alkalmaztak annak érdekében, hogy utcán is használható legyen az FXX: valamivel puhább futóművet tettek alá, növelték a hasmagasságot, irányjelzőket, féklámpákat, tompított fényszórókat, kéziféket és dudát is beszereltek, hogy rendszámot kaphasson.

Az utastér nem változott - galériaAz aerodinamikai elemekhez és az elképesztő teljesítménnyel szolgáló erőforráshoz azonban nem nyúltak. Az FXX-ben így továbbra is a Ferrari 6,3 literes, szívó V12-es motorja ketyeg, amely 861 lóerejét egy hatfokozatú, szekvenciális versenyváltó segítségével juttatja el a hátsó kerekekhez. A végsebesség a gyáriak szerint 397 km/h környékén alakul, míg a 0-100-as sprint 2,7 szekundumra adódik. A lassításról karbon-kerámia fékek gondoskodnak.

A hagyományos vörösben pompázó, fehér csíkokkal és FXX feliratokkal ellátott autó ugyan közel 10 éves, de így is mindössze 2092 kilométert futott. Az utastérben sem sok változott, így igazi versenyautós belső fogad, míg a visszapillantókat kamerák helyettesítik – noha ez hivatalosan nem szabályos, nyilván külön engedéllyel így is kaphatott rendszámot a különlegesség. Az eddig felsorolt képességek és különlegesség tudatában talán nem is olyan meglepő, hogy a tulajdonos 3,63 milliárd forintnyi angol fontot szeretne kapni érte, amit minden bizonnyal valaki szívesen ki is fizet majd.