Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bizonyára minden szemfüles olvasónknak feltűnt, hogy az elmúlt hetekben folyamatosan a címlapon volt az Autó Pult első Év Autói választásának győzteseit felvonultató cikkünk, mellette pedig egy közönségszavazás, amelyben az általunk meghirdetett 9 kategória győztesei között lehetett válogatni.

Nos, a szavazást korábbi ígéretünknek megfelelően tegnap éjfélkor lezártuk, és ahogy írtuk, ma érkezik is az értékelés jelen irományunk személyében. Külön köszönjük Önöktől a sok-sok szavazatot, amelyek segítségével meg tudtuk határozni a legjobbak legjobbjait, azaz a 2010-es Év Autóinak Közönségdíjazottjait!

Egyvalamit előre tisztáznék: ebben a tíztagú mezőnyben (sőt, a Hyundai ix35/KIA Sportage testvérpár miatt igazából 11) nincsenek vesztesek; csak győzteseket láthatunk, úgyhogy ezúton külön szeretnénk még egyszer gratulálni mindegyik kategória-első modellnek, melyek kivétel nélkül megérdemelték helyezésüket.

De nem is húzom tovább a szót, jöjjenek az eredmények: egészen pontosan 3701 kattintás született a tíz meghirdetett típusra; 749 szavazattal (azaz 20,2 %-os részesedéssel) a BMW 5-ös sorozata egyértelmű fölénnyel tudott diadalmaskodni, akit 567 vokssal, szintén „tiszta pozícióval” a Dacia Duster követett (15,3 %).

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Volvo V60 állhat (392 szavazat, 10,6%), majd jön egy kis „torlódás”: az Opel Astra ST lett a negyedik (367 kattintás, 9,9%-os részesedés), aki csak a „hajrában” előzte meg a Mercedes méregdrága luxuskupéját, a CL500-at (348 voks, 9,4%) - de a Ferrari 458 Italia (310 szavazat, 8,4%) és a Porsche GT2 RS (296 katt, 8%) ott loholt az előbbiek nyakán.

Nagy volt a harc még a Hyundai ix35/Kia Sportage duó és a Toyota Auris HSD között, melyből végül utóbbi került ki győztesen (271 szavazat, 7,3%), így a nyolcadik helyezés Japánnak, míg a kilencedik Koreának ment. A tízedik Mazda MX-5 (137 voks, 3,7%) a nyári időszakban bizonyára jobban szerepelt volna, de így sincs oka a szégyenkezésre, főleg, hogy egy koros típus limitált kiadásáról (20th Anniversary) van szó.

Még egyszer köszönjük Önöknek, hogy segítségükkel meghatározhattuk a 2010-es év legjobb autóinak legjobbjait, képzeletbeli koronánkat pedig döntésük értelmében jövő januárig a BMW 5-ös sorozata viselheti.