Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Tegnapelőtt tettük közzé az immár 7. Autó Pult Év Autói választás első négy kategóriájának a győzteseit, de ezzel még korántsincs vége: a 2016-os választásból további öt kategória legjobbjai hiányoznak. Keddi cikkünkben megígértük Önöknek, hogy még a héten kihirdetjük az utolsó öt kategória dobogósait, úgyhogy máris következnek a legjobbak - így teljessé válik a lista.

5; Családi autó 5,5 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Volvo V90 CC

Előbb vagy utóbb mindenki életében eljön az a szakasz, amikor a lassan ikonikussá vált Volvo kombizás műfaja megérinti - és legtöbbször ennek a családhoz van köze. Nem véletlen: az elmúlt években leginkább szürke színben vásárolt puttonyos modellek praktikusak, minőségi kialakításuk hosszú távon is kényeztet, miközben rengeteg holmit tudnak elnyelni. Ráadásul pedig a többi prémium márkához képest jóval semlegesebb a megítélésünk, és gyakran kedvezőbb a fenntartásuk. Ezeket az értékeket viszi tovább az új V90 is, amely Cross Country, azaz CC formában még sokoldalúbb tud lenni, miközben megjelenése úgy tud tökéletesen modern lenni, hogy közben a hagyományos értékeket is megőrzi. Adjuk ehhez hozzá a prémium márkához méltó, igényesen kidolgozott részleteket, valamint a modern hajtásláncokat, és egy olyan típust kapunk, amelyet igénytől függetlenül bátran ajánlunk családi autónak.

2. helyezett: Škoda Kodiaq

A 2016-os esztendőben messze a legnagyobb tolongás a drágább családi autók kategóriájában volt, amely számos új beszállót is hozott magával. Ilyen a Škoda hétszemélyes crossovere, amelyet bár még menet közben nem próbáltunk, de a nemzetközi sajtó minden összehasonlításából díjnyertesen kerül ki. Okkal, hiszen a látványos formák hatalmas belső teret rejtenek, amelyet modern szolgáltatásokkal és hajtásláncokkal köríthetünk úgy, hogy közben a költségek terén is a földön maradunk. Ha hozzávesszük, hogy a hétüléses kialakítás a nagyobb családok igényeit is kiszolgálja hosszabb-rövidebb távon, már bőven elég indokot felsorakoztattunk a modell szerepeltetésére az Év Autója listán.

3. helyezett: Kia Niro Hibrid

Ahogy arra tesztünkben is rávilágítottunk, a mostanában különösen innovatív Kia elkészítette azt az autót, amire a mai piaci trendek alapján a többség vágyik. A Niro egy igazi kategóriák közötti modell, amely tökéletes kiszolgál egy négyfős családot, miközben divatos megjelenésű, kompakt, mégis tágas, hatékony és menő hibrid hajtáslánca van, de mégsem elérhetetlen árban.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Renault Mégane Grandtour GT

Az év vétele mindig relatív, hiszen az árakról a rendelkezésre állási keret tekintetében nehéz beszélnünk. Mégis minden évben vannak olyan modellek a piacon, amelyek az értük kért összegért nagyon is sokat kínálnak - ezúttal pedig a Renault ajánlata bizonyult a leginkább megnyerőnek. Az új Mégane kombiváltozatának látványos formáiba ugyanis 205 lóerőt, gazdag felszereltséget, automataváltót, négykerék-kormányzást és családbarát méreteket is csomagoltak a franciák, mindezt pedig ügyes képességekkel és élvezetes vezethetőséggel fejelték meg. Ha így nézzük, akkor az opcióktól függően 8-9,5 millió forintos listaár nem sok a modellért, amely benyomásban az is megerősít minket, ha ránézünk a konkurensek átlagosan 20 százalékkal magasabb árcédulájára.

2. helyezett: Infiniti QX30 2.0t és Q60 2.0t

Az Infiniti a kategória rendszeres visszatérője: a viszonylag fiatal prémium márka szinte sportot űz abból, hogy opciókkal gazdagon megtömött modelljeit a konkurenseknél nagyságrendekkel kedvezőbb áron adja. Ezúttal minimális csúsztatással két modelljük is belefért a második helyre. A QX30 kompakt crossoverben és a Q60 középkategóriás kupéban egyaránt a Mercedes-Benz-től érkező kétliteres benzines turbómotor dolgozik 211 lóerővel, de előbbiben hétfokozatú duplakuplungos automata továbbítja az erőt az összkerékhajtáshoz, míg a szép kupéban hétfokozatú bolygóműves egység teszi ugyanezt hátsókerékhajtással. Ha hozzávesszük az alapáron is gazdag felszereltségeket, akkor az előbbi esetében 11,3, míg utóbbinál 12,99 millió forintos áron kapunk olyan értéket, amelyet mások 2,5-5 millióval drágábban mérnek.

3. helyezett: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet

A Suzuki alaposan megújult családi modellje okkal képviselteti magát a kategóriában, hiszen ennyi, és ilyen jó autót ennyiért máshol bizony nem kapunk. Ha figyelembe vesszük a meghirdetett kedvezményt, akkor bizony 4,67 millióért kapunk egy egészen izmos, mégis hatékony benzinmotort, családbarát méreteket és egész jó felszereltséget is, általánosan ügyes képességek mellett. Ár-érték arányban bizony a 2016-os újdonságok között ezen a szinten lehetetlen jobbat találni.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év Autója: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

A Porsche Panamera már az első generációjában is a látszólagos ellentétek nagy kibékítője volt, az új generáció azonban átfogó technológiai fejlődéssel még messzebbre ment. Az eredmény: egy luxusautó, amelyet igény szerint egy sportautó tempójában terelgethetünk, miközben minden földi jóban füröszthet. Ehhez pedig társnak itt az új generációs konnektoros hibrid hajtáslánc, amely kompromisszumok nélkül tárja elénk a villanyautózás előnyeit. Az 50 kilométeres hatótáv éppen elég nagyobb városi ingázásokra is, a 462 lóerős teljesítmény pedig a Porsche név méltó birtokosává teszi a típust.

2. helyezett: Lexus LC

Ha van kategória, amit igazán szorosnak érzünk az idén, az éppen ez. Mi lehetne annál boldogítóbb, mint hogy az autógyártás még 100 éves távlatból is képes erőteljes megújulásra - sőt, az elektromos autózás és a modern szolgáltatások hajnalán az autózás műfajának teljes újraértelmezésére van szükség. Sok évnyi visszafogottságot feledtetve a Toyota/Lexus 2016-ban mert bevállalós lenni, amelyet mi sem szemléltet jobban, mint az LC. Egy tanulmányautó, amelynek valahogy sikerült eljutnia a sorozatgyártásba, méghozzá nem is akármilyen formában. A teljesen új hajtáslánc mindegyike tartogat komoly újdonságot: a V8-as szívómotorhoz tízfokozatú automataváltó társul, a hibrid rendszer pedig a legjobb irányba tesz továbblépést: az élvezet felé, miközben jól ismert előnyeit megőrzi.

3. helyezett: Mercedes-Benz E-osztály T-modell

A Mercedes-Benz E-osztály megújulása a kombi változattal kezdte meg kiteljesedését, a modell képében pedig a világ jelenleg legfejlettebb puttonyosát köszönthetjük. A klasszikus értékek és a praktikum megőrzése mellett innováció terén is előre lépett az új generáció: egészen addig merészkedett az önvezető funkciókban, amennyire azt a törvények jelenleg megengedik, emellett pedig a világ egyik legbiztonságosabb autójának számít. Az pedig csak hab a tortán, hogy eközben a luxuskategória minden egyes opcióját és extráját lejjebb hozta egy szinttel. Ha megfizetjük ezeket, és hozzá finom motort választunk a meglehetősen széles palettáról, akkor bizony az újdonság személyében a világ jelenleg legfejlettebb kombija lehet a miénk.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Opel Ampera-e

Az elektromos autók forradalma a következő előrelépéshez közeledik, ebben pedig az Opel Ampera-e lesz az első fecske. A teljesen villanyos hajtású modell úgy kínál 500 kilométeres hatótávot egy feltöltéssel, hogy közben családbarát méreteket tud felmutatni, és igyekszik költséghatékony is maradni. Igaz, érkezésére még hónapokat kell várni, de megéri a figyelmet. Már csak azért is, mert a fentiek mellett 204 lóerőt és 7 másodperces 0-100-as gyorsulást, valamint prémium hatású belső teret is magának mondhat, miközben a másfél milliós állami támogatással és a szerteágazó adókedvezményekkel birtkolására racionális indokot is tudunk találni.

2. helyezett: Kia Optima PHEV

Az új Kia Optima PHEV tökéletesen megmutatja a zöld fejlődési irányt. Korábbi hibrid verziójával szemben ő már konnektorról tölthető, az elektromos hatótávja jelentősen növekedett, az 54 kilométer pedig elég lehet a helyi emisszió nélküli ingázásra. Eközben még jobb autóvá vált és semmilyen kompromisszumot nem igényel. A rendszer felárát pedig az alacsony üzemeltetési költségekkel ledolgozhatjuk. Tekintve a csomag teljességét, bizony ő jelenleg a legjobb ár-érték arányú konnektoros hibrid a piacon.

3. helyezett: BMW i3 94 Ah

A BMW i3 innovációs értéke fikarcnyit sem változott a modell bemutatása óta: a szénszálas tágas kisautó mindmáig technikailag páratlan számos tekintetben. Ezúttal a nagyobb akkucsomag érkezése jelent pluszt, amely tesztünk alapján tökéletesen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: úgy fokozta a modell hatótávját, hogy közben a töltés igény szerint egész gyorsan elvégezhető művelet maradt. És ami a legjobb: a nagyobb akkuk jóformán nem igényelnek kompromisszumot, és alig kerülnek többe a beszálló modellnél.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult Év márkája: Mercedes-Benz

Nem véletlenül sikerült 2016-ban a legnépszerűbb prémium márkává válnia: a Mercedes-Benz sokat tett ezért. Ahhoz képest, hogy bő tíz éve a márka még történelme mélypontján volt minőség és népszerűség tekintetében, alaposan felverekedte magát. Ehhez idén egy teljesen megújult kompakt portfólió, igazán vonzó luxuskategóriás kínálat, egy ügyes csomagként bemutatkozó C-osztály család, valamint az új E-osztály is hozzájárult. A folyamatosan növekvő modellkínálatban új nomenklatúra segít eligazodni, az útmutatásra pedig szükség is van: még sosem volt ilyen gazdag a csillagosok portfóliója, ráadásul minden szinten találunk igazán erős ajánlatot.

2. helyezett: Kia

A korai márka a Niro és a Stinger révén erőteljesen bővíti modellkínálatát, miközben a már ismert modellek megújításáról sem feledkezik meg. Az Optima végre kombi változatban is ki tudott teljesedni, hamarosan pedig az új Picantót is üdvözölhetjük, és még 2017-ben befut egy vadonatúj kis crossover is. A friss portfólió egyre több és egyre színesebb tagokkal bővül, amelyet technikai oldalról is támogat a gyártó. Ráadásul továbbra is végtelenül szimpatikus a garanciához fűződő 7 éves hozzáállásuk.

3. helyezett: BMW

A BMW-t folyamatos technikai megújulás jellemzi, így ha figyelembe vesszük a kínálat szélességét, akkor korunk leginnovatívabb gyártóját köszönthetjük a személyében. A márka kimondottan nagy figyelmet szentel annak, hogy kínálatának mindegyik tagja friss legyen, és ha éppen ráncfelvarrás nincs a színen, akkor a motorpalettát modernizálja. Ehhez csatlakozik a konnektoros hibridekben és elektromos modellekben egyre gazdagabb választéka, valamint némi kísérletezési hajlam is.

Nos, a kilenc kategória legjobbjainak kihirdetésével mi megtettük a magunkét, most pedig Önökön a sor! Véleményezzenek, az oldalsó bokszban szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, vagyis Olvasóink elismerése még várat magára. Március végéig tartó szavazásunkban megválaszthatják a győztesek győztesét, az Autó Pult Év Autói 2016 díjkiosztó közönség-kedvencét!