Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A héten tettük közzé az immár ötödik Autó Pult Év Autói választás első négy kategóriájának a győzteseit, de ezzel még korántsincs vége: a 2014-as választásból további öt kategória legjobbjai hiányoznak. Tegnapi cikkünkben megígértük Önöknek, hogy ma kihirdetjük az utolsó öt kategória dobogósait, úgyhogy következzenek hát a legjobbak!

5; Családi autó 5,5 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Volkswagen Passat B8

Igaz, hogy egy vadonatúj modellről beszélünk, azonban a Volkswagen Passat legfrissebb, immár nyolcadik generációját vélhetően senkinek nem kell bemutatnunk: a németek középkategóriása ismét egyértelműen felugrott a szegmens képzeletbeli trónjára, s annyira kiegyensúlyozott autó lett, hogy szinte nem tudtunk belekötni. Kombi karosszériával már teszteltük az autót, ami nem csak önmagában, de a prémium középkategóriások talán legjobbja, a 3-as BMW ellen is megállta a helyét, ráadásul nem csak méretben, hanem vezethetőségben és minőségben is. A Passat átgondoltsága és minősége már-már karcolgatja a prémium kategóriát, de tudják ezt a gyáriak is, ugyanis sajnos prémium áron kínálák portékájukat. Nem csak céges, hanem családi autóként is tökéletes a modell, karosszériaváltozattól függetlenül - elöl-hátul óriási helyet és négy ajtóval közel 600, kombiként pedig 650 literes csomagtartót kínál alapesetben. Mindezeken felül a kínálat telis-tele van modern benzin- és dízelmotorokkal, természetesen DSG automataváltó és összkerékhajtás is kérhető hozzá, az extrakínálat pedig végtelen. Nem kérdés, hogy szinte mindenki találhat magának való Passatot. Az első hely abszolút megérdemelt, s nem csak nálunk az Év Autója a Passat, hanem a COTY-féle 2014-es Év Autója választást is megnyerte.

2. helyezett: Kia Sorento

Sajnos a Kia nagyobbik crossovere sem egy olcsó jószág, ugyanis listaáron nem kevesebb, mint 9,4 millió forinttól indul a kínálat (s amely változatot mi leginkább ajánljuk, az 10,35 millió), de a Sorento egyrészt kiemelkedő kvalitásai révén megéri árát, másfelől pedig tényleg remekül sikeredett. Az sem utolsó szempont, hogy hét üléssel is kérhető, ráadásul a leghátsó sor nem számít kínzópadnak. Igaz, hogy az autó veszített kicsit terepképességeiből, így inkább SUV, mintsem terepjáró, másrészt viszont a tulajdonosok leginkább úgyis aszfalton használják, ahol sokkal jobban viselkedik: stabilabb, jobban vezethető, biztonságosabb és csendesebb, mint régen, ha pedig le kell térni az útról, nem fog zavarba jönni. Az összkerékhajtást szerencsére nem kötelező megvenni - sokaknak nincs is szüksége az 500 ezer forintos tételre. 10 millióért viszont már minden földi jóval, automataváltóval, rengeteg hellyel kecsegtet a modell, amelyhez természetesen jár a koreai márka megszokottan bőkezű garanciája. És van egy jó hírünk: gyenge Sorento nem létezik, ugyanis alapáron 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotor hajt minden változatot, így teljesítményből garantáltan nem lesz hiány. Ennek ellenére a fogyasztás nem zavaróan magas, 7-8 liter körül eljárhatunk vegyesben a nagytestű Kiával.

3. helyezett: BMW 2-es Gran Tourer

A BMW 2-es Gran Tourer egy igazi hiánypótló termék: a prémium gyártók közül mindeddig senki nem kínált viszonylag elérhető árú, épeszű méretű hétszemélyes modellt, történetesen egy kompakt egyterűt. A BMW (itt is) felismerte a piaci rést, és piacra dobta a 2-es Gran Tourer-t, amit még nem próbáltunk, de a Genfi Autószalonon gyűjtött tapasztalatok alapján nagy örömmel fogadjuk az autót. A Gran Tourer - ami nem mellesleg alapesetben nem hátsó-, hanem elsőkerékhajtású - a szintén viszonylag friss 2-es Active Tourer modellre épül, azonban az ötszemélyes kompakt egyterűt megnyújtották a tervezők, így pedig opcionálisan +2 ülést is bele tudtak szorítani. Persze leghátul szükségülésekről beszélhetünk, de a legtöbb (nem prémium) kategóriatása sem tud többet, gyerekeknek pedig - főleg rövid távra - jó szolgálatot tehet a két hátsó ülés. A BMW-től megszokott módon a hajtáslánckínálat bőséges, extrából pedig minden van, amit csak elképzelünk, így nem nehéz a 7,9 milliós alapárat megduplázni. Alapáron 1,5 literes, 136 lóerős benzinmotorral érkezik a típus, ami teljesen jól szolgálja a mindennapi használatot, azonban mi biztosan kiadnánk plusz 1 milliót a remek 2-literes, 192 lóerős turbós benzinesre, amivel már-már sportosan mozog az egyterű, némi vezetési élményt becsempészve a szürke hétköznapokba. Nem mellesleg utóbbi erőforrás egyenesen a MINI Cooper S-ből érkezett - de kisebb az élmény, vélhetően a dízelek lesznek a vásárlók kedvencei.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Nissan Qashqai dCi 110

A BMW 2-es Gran Tourer egy igazi hiánypótló termék: a prémium gyártók közül mindeddig senki nem kínált viszonylag elérhető árú, épeszű méretű hétszemélyes modellt, történetesen egy kompakt egyterűt. A BMW (itt is) felismerte a piaci rést, és piacra dobta a 2-es Gran Tourer-t, amit még nem próbáltunk, de a Genfi Autószalonon gyűjtött tapasztalatok alapján nagy örömmel fogadjuk az autót. A Gran Tourer - ami nem mellesleg alapesetben nem hátsó-, hanem elsőkerékhajtású - a szintén viszonylag friss 2-es Active Tourer modellre épül, azonban az ötszemélyes kompakt egyterűt megnyújtották a tervezők, így pedig opcionálisan +2 ülést is bele tudtak szorítani. Persze leghátul szükségülésekről beszélhetünk, de a legtöbb (nem prémium) kategóriatása sem tud többet, gyerekeknek pedig - főleg rövid távra - jó szolgálatot tehet a két hátsó ülés. A BMW-től megszokott módon a hajtáslánckínálat bőséges, extrából pedig minden van, amit csak elképzelünk, így nem nehéz a 7,9 milliós alapárat megduplázni. Alapáron 1,5 literes, 136 lóerős benzinmotorral érkezik a típus, ami teljesen jól szolgálja a mindennapi használatot, azonban mi biztosan kiadnánk plusz 1 milliót a remek 2-literes, 192 lóerős turbós benzinesre, amivel már-már sportosan mozog az egyterű, némi vezetési élményt becsempészve a szürke hétköznapokba. Nem mellesleg utóbbi erőforrás egyenesen a MINI Cooper S-ből érkezett - de kisebb az élmény, vélhetően a dízelek lesznek a vásárlók kedvencei.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Nissan Qashqai dCi 110

A Nissan Qashqai alacsonyabb teljesítményű dízelmodellje elsősorban a nemrégiben meghirdetett importőri akciónak köszönheti győzelmét: már a listaárak szerint sem elrugaszkodott a praktikus és kiegyensúlyozott kompakt crossover 6,28 milliós alapára, de a 900 ezer forintos kedvezmény bombavétellé teszi. 5,38 millió forintért véleményünk szerint kihagyhatatlan ajánlat a japánok büszkesége, aminek nem csak korábbi, de új generációja is sikert sikerre halmoz. A jól ismert, Renault-féle 1,5 literes dCi dízelmotor legfrissebb generációja 110 lóerőt és 260 Nm-t teljesít, ami nem hangzik soknak, a Qashqai azonban sem méretben, sem pedig tömegben nincs elhízva, így épeszű használatra bőven elegendő a dCi 110 kivitel ereje, a már lentről nyomatékos, kellemes karakterű egység pedig nagyon alacsony fogyasztással örvendezteti meg gazdáját - vegyes használat során az 5 liter körüli érték sem számít álomnak. A 115 lovas 1,2 literes turbós benzines sem számít rossz üzletnek 4,99 milliótól, azonban 380 ezres felárát pillanatok alatt visszahozza a több mint két literrel étvágytalanabb dízel. Szerencsére nem csak a hajtáslánc, de az egész Qashqai teljesen rendben van, a gyártó a második generációt is nagyon jól kitalálta, alig találhatunk benne néhány apróbb hiányosságot.

2. helyezett: Suzuki Vitara 1.6 2WD GL+

A dobogó második fokán ismerős versenyzőt találunk: az 5,5 millió forint alatti családi autók kategóriájában elsöprő győzelemmel diadalmaskodott az Esztergomban gyártott, vadonatúj kiskategóriás Suzuki crossover, ami épp a napokban vendégeskedik szerkesztőségünknél, és egyre jobban beássa magát a szívünkbe. Kívül pici, belül tágas, csomagtartója meglepően jól használható, kívül-belül divatos, minősége korrekt, egész modern megoldásokat találunk benne, 1,6 literes 120 lóerős benzinmotorja pedig az alacsony tömeg miatt virgonccá teszi, ráadásul alacsony, vegyesben 7 liter alatti étvággyal kecsegtet. Az összkerékhajtásra nincs is szükség, de aki ragaszkodik hozzá, megtalálja azt is a kínálatban. A Suzuki biztosan nagyot fog szakítani a Vitarával, ami nem csak hazánkban, de világszerte sikeres lehet. Ráadásul nálunk ára is nagyon vonzó: bár a listaárak nem túl alacsonyak, tudni érdemes, hogy a kivitel függvényében 6-800 ezer forint kedvezményre számíthatunk, vagyis már alig több mint 4 millió forintért egy nagyon jól felszerelt, remek kivitelnek (GL+) örülhetünk. Büszkék lehetünk a Vitarára!

3. helyezett: Infiniti Q50 és Q70 Hybrid (35h)

Furcsa lehet, hogy az Év vétele kategóriában miként kerülhetett fel a dobogóra két olyan modell, amely 14,56 millió (Q50S Hybrid) illetve 16,09 millió (Q70 Hybrid) forintos indulóáron kelleti magát, de megmagyarázzuk! Ebben a kategóriában nem feltétlenül a legolcsóbb autók szállnak ringbe, hanem azok, amelyeknek ár/érték arányuk kiemelkedő. Márpedig az Infiniti két bivalyerős hibridje - legalábbis a konkurensekhez hasonlítva - egyenesen olcsónak is nevezhető, hiába elérhetetlenek a legtöbb ember számára. Ne feledjük, hogy mindkét esetben 364 lóerős, rendkívül sportos és izgalmas hangú hibrid hajtásláncról beszélünk, ami 5,1 illetve 5,3 másodperc alatt (Q50 / Q70) lövi álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a japán szedánokat, úgy, hogy vegyes átlagfogyasztása mindeközben 6,2 liter, és 8 literből a valóságbal is ki lehet jönni. A konkurens prémium márkák hasonló teljesítményű hibridjeiket sok-sok millióval kínálják drágábban, főleg, ha figyelembe vesszük az Infinitik rendkívül bőséges alapfelszereltségét. Mind a kisebb Q50, mind pedig a szuperkényelmes és óriási Q70 jó választás - előbbi a sportos sofőröknek, utóbbi pedig a luxus kedvelőinek kiváló választás.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év Autója: Volvo XC90

Furcsa lehet, hogy az Év vétele kategóriában miként kerülhetett fel a dobogóra két olyan modell, amely 14,56 millió (Q50S Hybrid) illetve 16,09 millió (Q70 Hybrid) forintos indulóáron kelleti magát, de megmagyarázzuk! Ebben a kategóriában nem feltétlenül a legolcsóbb autók szállnak ringbe, hanem azok, amelyeknek ár/érték arányuk kiemelkedő. Márpedig az Infiniti két bivalyerős hibridje - legalábbis a konkurensekhez hasonlítva - egyenesen olcsónak is nevezhető, hiába elérhetetlenek a legtöbb ember számára. Ne feledjük, hogy mindkét esetben 364 lóerős, rendkívül sportos és izgalmas hangú hibrid hajtásláncról beszélünk, ami 5,1 illetve 5,3 másodperc alatt (Q50 / Q70) lövi álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a japán szedánokat, úgy, hogy vegyes átlagfogyasztása mindeközben 6,2 liter, és 8 literből a valóságbal is ki lehet jönni. A konkurens prémium márkák hasonló teljesítményű hibridjeiket sok-sok millióval kínálják drágábban, főleg, ha figyelembe vesszük az Infinitik rendkívül bőséges alapfelszereltségét. Mind a kisebb Q50, mind pedig a szuperkényelmes és óriási Q70 jó választás - előbbi a sportos sofőröknek, utóbbi pedig a luxus kedvelőinek kiváló választás.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év Autója: Volvo XC90

A Volvo mondjuk a német prémium gyártókkal összehasonlítva egy aprócska cégnek tekinthető, így a fejlesztések tekintetében nem lehet elvárni ugyanazt az 'innovációs darálót', amit a legnagyobbak művelnek. A svédek viszont az óriási XC90 luxus SUV esetében tényleg beleadtak apait-anyait, s megalkották a kategória legszimpatikusabb modelljét, ami ráadásul nem csak szimpatikus, de rendkívül modern is. A downsizing elvét követve a tervezők eltüntették a nagy motorokat, mostantól minden esetben 2-literes, négyhengeres erőforrások gondoskodnak a testes terepes meghajtásáról. Ráadásul nem csak izmos 2-literes benzineseket és dízeleket (akár 320 illetve 225 lóerővel), de egy konnektorról tölthető hibridet is találunk a kínálatban (T8), ami szintén nagy dolog a svédektől - le a kalappal előttük, látszik, hogy rengeteget invesztáltak a fejlesztésbe, s az is biztos, hogy a törekvés meg fog térülni, az XC90 sikerre van ítélve. A kínálatban minden extrát megtalálunk, amit csak elképzelünk a prémiumok között, s az is örömteli, hogy immár nyolcsebességes automataváltót használ a gyártó. Az XC90 csendes és minden elképzelhető luxussal kényeztető utastere ráadásul opcionálisan hétszemélyes, ráadásul a leghátsó két ülés is majdnem teljes értékű, s ilyenkor is meglepően nagy csomagtartó marad. Nekünk a kedvenc autónk a kategóriában.

2. helyezett: Audi TT (12,3 colos műszerfali navigációval)

Az Audi az új TT-vel bebizonyította, hogy hiába a mai kor számtalan funkciója, igenis lehet teljesen letisztult utasteret készíteni: ha a vásárlók mindentudó navigációs/multimédiás rendszert kérnek, a megszokott, középkonzolon trónoló óriási kijelző helyett 'csupán' egy digitális műszerfalat kapnak. Azért nem kell megijedni, a 12,3 (!) colos, szuper felbontású, szép megjelenítésű többfunkciós műszerfal mindent tud, amit csak elvárhatunk, a nem mindig előnyös érintéses irányítás helyett pedig jó kis forgó-/nyomókapcsolóval vezérelhetjük a rendszert. Persze a kézírás-felismerés is jelen van a 'fedélzeten'. Ha használjuk, a TT a navigációt (vagy épp telefont, multimédiát stb.) nagyban megjeleníti a műszerfalon, az órákat pedig a kijelző két szélére tolja kisebb méretben, ha pedig fontos közölnivalója van (gyorshajtási információ stb.), azt nagyobb méretben kiemeli. Nem csak a különc műszercsoport zseniális, hanem a klímakonzol is, ahonnan eltüntek a megszokott kapcsolók: a középső három légbeömlőről irányíthatjuk a klímát. Az eredmény egy rendkívül tetszetős, lényegre törő belső, könnyű kezelhetőséggel és jó áttekinthetőséggel. Mindezeken felül maga az autó is modern: izmos turbómotorok dolgoznak a hatékony meghajtásról, a könnyű anyagok pedig jelentős súlycsökkenést eredményeztek. A hab a tortán pedig az, hogy az Audi büszkeségének immár harmadik generációja továbbra is Győrben készül, vagyis egyben a mi büszkeségünk is lehet.

3. helyezett: Mazda MX-5

A Suzuki Vitarához hasonlóan a Mazda MX-5 negyedik generációja is dupla elismerést érdemel: nagy örömünkre a roadster legfrissebb felvonása visszatért a gyökerekhez, a mérnökök törekvéseinek köszönhetően pedig fokozott vezetési élménynek örvendhetnek a leendő sofőrök. S hogy mi köze van az autónak a 'High-tech innovációkhoz'? Az, hogy minden relatív, s bár abszolút értelemben nem beszélhetünk az MX-5 esetében világmegváltó technikai megoldásokról, az árkategóriához képest igenis tiszteletre méltó a japánok törekvése: az alig egytonnás négykerekű telis-tele van merev, könnyű (és persze drága) anyagokkal, s minden megoldása a vezetési élményre fókuszál. A négyhengeres motorok szintén modernek SkyActiv technológiájuk révén, ráadásul nem csak virgoncak, étvágyuk is alacsony, így az MX-5-nek nem csak a vételára, de fenntartása sem katasztrófa. Ráadásul könnyű súly ide vagy oda, a repertoárban szinte minden extrát megtalálunk, amit manapság elvárhatunk, s nem hiányoznak a biztonságtechnikai fejlesztések sem.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Toyota Mirai

Amikor a '90-es évek közepén szinte minden gyártó a dízelmotorok fejlesztésével volt elfoglalva, a Toyota az időt megelőzve előrukkolt az első generációs Priussal (1997-ben), a benzines-elektromos hibrid technológiát szériagyártásba küldve. Mindenki tudja, hogy a japánok mekkora sikert értek el a Priussal és úgy általában a hibrid technológiával. Most 2015-öt írunk; szinte minden gyártó a különféle, sok esetben már konnektorról is tölthető hibridmodellek piacra dobásával van elfoglalva, a Toyota pedig ismét mindenkinek fityiszt mutatott: igaz, hogy egyelőre csak limitált darabszámban, de szériagyártásba küldte a Mirai modellt, ami üzemanyagcellás meghajtással büszkélkedhet, vagyis az első 'valódi, hidrogénes' szériaautó. Egy újabb skalp az összes gyártónak a japánoktól? Erre csak a jövő fog magyarázattal szolgálni, de annyi bizonyos, hogy a Toyota ismételten nagyot dobott.

2. helyezett: Volkswagen Golf / Passat GTE

Amikor a '90-es évek közepén szinte minden gyártó a dízelmotorok fejlesztésével volt elfoglalva, a Toyota az időt megelőzve előrukkolt az első generációs Priussal (1997-ben), a benzines-elektromos hibrid technológiát szériagyártásba küldve. Mindenki tudja, hogy a japánok mekkora sikert értek el a Priussal és úgy általában a hibrid technológiával. Most 2015-öt írunk; szinte minden gyártó a különféle, sok esetben már konnektorról is tölthető hibridmodellek piacra dobásával van elfoglalva, a Toyota pedig ismét mindenkinek fityiszt mutatott: igaz, hogy egyelőre csak limitált darabszámban, de szériagyártásba küldte a Mirai modellt, ami üzemanyagcellás meghajtással büszkélkedhet, vagyis az első 'valódi, hidrogénes' szériaautó. Egy újabb skalp az összes gyártónak a japánoktól? Erre csak a jövő fog magyarázattal szolgálni, de annyi bizonyos, hogy a Toyota ismételten nagyot dobott.

2. helyezett: Volkswagen Golf / Passat GTE

Számos márka kínál konnektoros hibridmodelleket, azonban az összes közül a Volkswagen két büszkesége, a Golf GTE és a Passat GTE jelenti talán a leginkább élhető megoldást a mindennapok során. Először is, a típusok többsége leginkább korlátozott elektromos hatótávolságán vérzik el: sokan alig 30-35 km-es tisztán elektromos hatótávval büszkélkedhetnek, amiből a valóságban alig marad 20 km, a Volkswagen viszont a tisztességes akkucsomagnak köszönhetően mindkét hibridjénél 50-50 km-t ígér, ami már teljesen korrekt érték, ráadásul a csomagtartó terén sem kell komolyabb kompromisszumot hozni. A 102/115 lóerős villanymotorokat 150/156 lovas 1,4 literes TSI benzinesek egészítik ki (Golf GTE/Passat GTE), így a csúcsteljesítmény 204 illetve 218 lóerőben állapodik meg, 350/400 Nm-es maximális rendszernyomaték mellett. Mindez garancia a sportos menetteljesítményekre is, a hatékony TSI erőforrásoknak köszönhetően pedig akkor is elegendő erővel és korrekt fogyasztással számolhatunk, amikor az akku kifogyóban van. Persze a vételárak nagyon borsosak: a Golf 11,7 millió forinttól vásárolható meg, a Passat pedig 15 millió forint körülre várható, de tény, hogy a konkurenseknél sem nagyon találhatunk olcsóbb, és főleg nem jobb konnektoros hibrideket.

3. helyezett: Mitsubishi Outlander PHEV

A Mitsubishi rendkívül érdekes megoldással oldotta meg a konnektorról tölthető hibrid készítésének feladatát: a 12,5 millió forinttól megvásárolható Outlander PHEV mindkét tengelyén egy-egy elektromotort találunk, az akkukat pedig egy 2-literes benzines képes töltögetni, aggregátor funkciót betöltve. Azonban a 2-literes egység nagyobb sebességeknél fix áttételével a hajtásba is be tud kapcsolódni, s bár első hallásra kissé kuszának és bonyolultnak tűnik a hajtáslánc, a valóságban harmonikusan és megfelelően hatékonyan működik. Főleg azoknak lehet kiváló választás az autó, akik rendszeresen használják rövidebb távokon kedvencüket, ugyanis teljes feltöltéssel a körülmények függvényében 40-70 km-t is abszolválhatunk, zéró CO2-kibocsátással. Továbbá az Outlander értékei a PHEV kivitel esetében is adottak, vagyis egy tágas, nagyméretű crossoverről beszélhetünk. Viszont miután kifogy az akkukból a szufla, a 2-literes szívó benzinessel nem túl takarékos az autó, így azoknak nem jó választás, akik rendszeresen hosszú autópályás etapokon használják négykerekűjüket.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Zöld innováció kategóriában a BMW i3/i8 páros igencsak előkelő pozíciót érdemelne, viszont mivel a tavalyi évben megelőlegeztük a két típus sikerét és aranyéremmel díjaztuk az elektromos/hibrid BMW-ket, ezért a két bajor idén másoknak adta át képzeletbeli dobogós helyezését.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult Év márkája: Mercedes-Benz

A csillagos márka tavaly a második helyen végzett a modellpaletta esetében, idén viszont megérdemelten került fel a Mercedes a dobogó legfelső fokára: a gyártó újdonságai egymást érik, s külön öröm számunkra, hogy tavaly debütált a harmadik kecskeméti termék, a CLA Shooting Brake is. A vásárlók nagyon várták már a GLE Coupét, ami a BMW X6 ellen indul harcba, a luxuslimuzinok kedvelői a Mercedes-Maybach S-osztálynak örvendhetnek, a sportautók szerelmesei pedig a Mercedes-AMG GT-t kapták 'ajándékba'. Közben a smartról sem feledkeztek meg a németek, megérkezett az új fortwo és forfour. Olyan gyakran dob piacra újabb és újabb típusokat a német prémiumgyártó, hogy már szinte követni is alig tudjuk őket, így valójában igencsak nehéz elszeparálni a 2013-as, 2014-es vagy 2015-ös újdonságokat; egy biztos, a dömping tovább folytadódik, rövidesen érkezik az E-osztály, a frissített M-osztály (mostantól GLE néven), az új GLC (GLK utód), és még sorolhatnánk. Az elsőség tehát nagyon megérdemelt.

2. helyezett: Nissan

Az ellenfelek rendesen felköthetik gatyájukat, a Nissan ugyanis igencsak összeszedte magát és gyors léptékben fejlődik: miután megérkezett a Qashqai remek második generációja, piacra lépett a ráncfelvarrott Juke, aminek igencsak jót tett a frissítés (például végre használható méretű csomagtartót kapott), de nem maradt el az új X-Trail bemutatása, és ne feledkezzünk meg a Navaráról sem. Ezzel majdnem teljes a Nissan crossoverek/SUV-k megújulása, s ha hozzávesszük, hogy egyes piacokon máris megjelent az új Murano, ami Európába is rövidesen megérkezik, a "majdnem" szócskát is eltüntethhetjük. Lényeg a lényeg, a Nissan crossover palettája frissebb, mint valaha, márpedig ez nagyon fontos a márkának, ugyanis bevallottan nagy hangsúlyt fektetnek erre a szegmensre. Ugyanakkor ne feledkezzünk meg a Pulsarról, mely a kompaktok egyik legjobb vétele lett, s szintén érdekes az elektromos e-NV200, ami a városi áruszállítást/személyszálítást igyekszik új szintre emelni. A hab a tortán, hogy közeleg a következő, igencsak dögösnek ígérkező Micra, és állítólag már a tervezőasztalokon van a Primera utódja, amit alig várunk!

3. helyezett: BMW és Mazda

Egyszerűen nem tudtuk eldönteni, hogy a BMW vagy a Mazda kerüljön fel képzeletbeli dobogónk harmadik fokára, úgyhogy végül döntetlent hirdetve megosztottuk a harmadik helyet. Az újdonságák számát illetően a bajorok vannak előnyben, azonban az igazsághoz hozzátartozik, hogy a prémiumok eleve helyzeti előnyből indulnak, ugyanis náluk óriási léptékben zajlik a fejlesztés, s számtalan kategóriában versenyeznek. Röviden összefoglalva gondoljunk csak bele: új 5 ajtós MINI, BMW i3, i8, 2-es Cabrio, 1-es ráncfelvarrás, X4, új X6, 2-es Gran Tourer, 6-os facelift, csak hogy a legfontosabbakat említsük...

Viszont a Mazda palettáján az általános kiegyensúlyozottság az, ami nagyon jó érv a dobogóra: most, hogy megérkezett az új Mazda2 és CX-3, a frissített 6-os, a frissített CX-5, valamint a vadonatúj MX-5, szinte teljessé vált a 'SkyActiv' caalád', s a kissé öregecske Mazda5 kompakt egyterűt leszámítva nincs olyan típus a japánok kínálatában, ami ne lenne saját kategóriájának egyik legjobbja.

Nos, a kilenc kategória legjobbjainak kihirdetésével mi megtettük a magunkét, most pedig Önökön a sor! Véleményezzenek, szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, az Önök elismerése még várat magára. Április legvégéig tartó szavazásunkban kiválaszthatják a győztesek győztesét, vagyis az Autó Pult Év Autói 2014 díjkiosztó közönség-kedvencét!