Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Renault GrandScénic 1.6 Energy dCi 130

A Renault mindig is híres volt kiváló ár/érték arányt képviselő modelljeiről, ezúttal viszont már a győzelemhez is elégséges eredményt mutattak fel a franciák.

A családok számára ideális, hétszemélyes GrandScénic már önmagában is korrekt darab, ám a Vajda kollega által mustrált új, 1,6 literes, 130 lóerős dízellel telitalálatnak bizonyul. Az erős, de közben takarékos motor előtt fejet hajthatunk, ráadásul eközben az árlistán sem találkozunk barátságtalan összeggel.

Gyakorlatilag a 6 millió forintos áron mért Dynamic felszereltségű, nagyon komoly extralistával kínált modellnél okosabbra egy átlagos családnak bizonyosan nincs szüksége. Ezért az összegért pedig jobb ajánlatot nem kapunk a jelenlegi piacon.

2. helyezett: Infiniti M35h

Hiába a prémiumkategória szülöttje, az Infiniti hibrid szedánja egyértelműen helyet érdemel képzeletbeli dobogónkon. 16,5 millió forint persze soknak hangzik, mindezért azonban kifogástalan felszereltséget, illetve elismerésre méltó hibrid hajtásláncot kapunk. A 364 lóerős összteljesítmény sportautókat megszégyenítő, 5,5 másodpercen belüli 0-100-as sprintet tesz lehetővé, miközben a maradéktalan kényelem, illetve a 7 liter körüli fogyasztás nyugtatja tovább a sofőrt.

A japán prémium szedán mind benzin-elektromos hajtásával, mind technikai arzenáljával nagy értéket képvisel, a komoly képességek pedig még tovább növelik a belé vetett hitet. Ennek tudatában már nem is veszélyes az említett vételár, ennyiért hasonló teljesítményszinten jóformán még az alapfelszereltséget sem kapjuk meg a német prémiumkategória képviselőitől.

3. helyezett: BMW 116i

Nyerő választás - kimagasló érték egy adott összegértA legkisebb bajor vi kivívta magának a harmadik helyet ár/érték versenyünkben, ami nem is csoda. A 136 lóerős 1,6-os turbómotor produkciója roppant meggyőző, miközben szokásos BMW minőséget és magas tudást kaphatunk a belépő 1-essel, ráadásul meglehetősen korrekt felszereltség mellett. Minderre akár 7 millió forint alatt is képes a 6,3 milliós alapárú BMW 116i, ami mindenképp elismerést érdemel.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év autója: Range Rover Evoque

Sem hibrid rendszerrel, sem igazán különleges technológiát igénylő extrával nem bír a sokakat letaglózó Evoque, mi mégis az ő nyakába aggatjuk az aranyat. Számos, finom aprósága persze magas technikai színvonal nélkül nem létezhetne, miközben az extrákkal dúsított felszereltség szinte minden igényt kiszolgál. A Land Rover a korral haladva gyakorlatilag megalkotta a Range Rovert kicsiben, amely feladatnak tökéletes megoldását ezúton díjazzuk.

2. helyezett: Opel Ampera

Az Opel kiterjesztett hatótávú villanyautóját ezüstéremmel jutalmazzuk, ugyanis az előzetes híresztelések ellenére a menetpróbán igazán élhető és használható modellnek bizonyult, ami egyetlen feltöltéssel, a benzinmotor használata nélkül akár 70 km-t is képes megtenni. Fejlett központi rendszere, illetve a benzin-elektromos hajtása jól megérdemelten söpri be a dobogó középső fokát.

Kapcsold a hetediket!3. helyezett: Porsche 911 (991) Carrera 7 fokozatú kézi váltóval

Az új 911-es már két ízben is díjaztuk, azonban nem hagyhattuk érem nélkül a csúcstechnológiás rovatban sem. A kimagasló teljesítményre képes, mégis relatíve alacsony fogyasztással kecsegtető boxermotorok mellett kiemelendő az egyedülálló, hétsebességes kézi váltó, amilyet eddig még senki sem készített. A Porsche ráadásul úgy oldotta meg a dolgot, hogy mindez kifogástalanul, egyértelműen tökéletesen működik - érdekesség, hogy a félreváltások elkerülése érdekében a hetediket kizárólag a hatodik után lehet kapcsolni.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Infiniti M35h

Fentebb már felsoroltuk az Infiniti M35h kimagasló erényeit, amit ezúttal a zöld  technológiát értékelő kategóriában egyértelmű győzelemhez vezet. A tesztnapok alatt magunk is meglepődtünk, hogy a prémium érzést nyújtó szedán hajtásláncát mennyire jól eltalálták a japánok; országúton meghökkentő volt egy kéttonnás 364 lóerős luxusautó fedélzeti számítógépén 6 liter alatti fogyasztási értékeket látni.

2. helyezett: Mazda SkyActiv

Igaz, úgy tűnhet, a japánok a korszerű motorok tekintetében nem alkottak nagyot, a Mazda azért megmentette a becsületüket és az egyaránt 14:1-es sűrítésű aránnyal tervezett benzines, illetve dízelmotorokkal 30 %-os fogyasztásbeli megtakarításra van kilátás. A CX-5-ösben rövidesen élesben is levizsgáztatjuk a SkyActiv technikát.

3. helyezett: Citroën DS5 Hybrid4

A franciáké a bronzérem, mégpedig a világ első sorozatgyártású dízel-hibridjének elkészítése okán. Az intelligens négykerékhajtással operáló rendszer alacsony gázolaj-fogyasztást szavatol, miközben a DS5 bőrébe bújva stílusos egyéniséget kap.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult Év Autója: BMW / Volkswagen

Prémium vagy nem prémium? Főleg a német autógyártók igyekeznek betemetni a szakadékot a két elgondolás között, így néhány éven belül már valószínűsíthető, hogy éles határvonal helyett az igényesség fokáról beszélhetünk csak. És hogy jön ez ide? Ezúttal két gyártó holtversenyben nyeri el a legjobb modellpalettáért folytatott harcot. Bár már bemerészkednek egymás területére, a BMW és a Volkswagen Nem kétséges, számos téren kiemelkedőt alkotnakvidáman él egymás mellett. És úgy tűnik, 2011-ben ők hozták a legerősebb palettát: legyen az bármelyik szegmens, rosszul egyik gyártó egyik modelljével sem járunk. A BMW idén az 1-essel, a 6-ossal és az X3-mal ráadásul még magasabbra tette a lécet, míg a Volkswagen erős bástyái továbbra is megingathatatlannak bizonyultak.

Pedig a nagy feltörő, a Hyundai összehasonlító tesztsorozatunk keretében is komoly hadjáratot indított ellenük, ám végül - ha csak leheletnyivel is - de alulmaradt. Azonban így is figyelemreméltó a koreai márka modelloffenzívája, ami jövőre az i30 új generációjával folytatódik. A második helyezés tehát teljességgel megérdemelt. végül az Opel futott be a harmadik helyre, amely az Astra aktuális generációjával nagyot alkotott és az érett modellek erőteljes fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektet.

Most Önökön a sor! Véleményezzenek, szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, az Önök elismerése még várat magára: szavazásunkban válasszák ki a legjobbak legjobbját!