Noha Európában a pickup felépítményű járművek csak mérsékelt népszerűségnek örvendenek, az Egyesült Államokban a Ford F-150 továbbra is a legnagyobb mennyiségben értékesített típusnak számít. Mi több, az F-széria állítólag a világ negyedik legelismertebb sorozata, így aztán a márka döntéshozói okkal viselik szívükön a hatalmas munkagépek sorsát, melyek nem mellesleg sok esetben életstílust biztosítanak és a vásárlók egyéniségének képviseletét is magukban hordozzák.
Stílusos belépő - a premieren így lépett a dobogóra
Mi a jó ebben? - Kattintva tesztünkből kiderül...Közhely ugyan, de ezeket a típusokat külső szemlélődőként minden tekintetben pazarlónak és haszontalannak ítélhetnénk, ám ez csak addig igaz, amíg néhány örömteli perc átélése során el nem fog minket a legyőzhetetlenség és a magabiztosság illúziója. A jelek szerint pedig a tengerentúlon ezt sokaknak volt alkalmuk megtapasztalni, így aztán a farmereken túl is sokan a falnak támasztották Toyota Priusukat, vagy éppen az európai gyártók luxuscirkálóit, hogy minden vágyuk, elvárásuk, álmuk súlyos terhét egyetlen pickup platójára zsúfolják.
A modern technikának köszönhetően lesz méginkább sokoldalú
Minthogy az igények nem maradhatnak kielégítetlenül, a Ford most egy olyan koncepcióval állt elő, ami magában hordozza a kategória jövőbeli innovációit. Az Atlas persze formatervezési tanulmánynak is beillene, de a hangsúly inkább azokra a fejlesztésekre irányul, melyeknek köszönhetően az utópisztikus terepes minden kívánalomnak egyszerre felelhet meg.
Vajon a luxus és a munka járhat kéz a kézben?
A koncepció nem új, de pickupon először látniAz utastér kényelme, a vezetőt segítő rendszerek teljes armadája, vagy éppen a szórakoztató berendezés high-tech fellépése csak a kezdet, hiszen az újdonság immár dinamikusan képes alkalmazkodni a felhasználás körülményeihez is. A hűtőrács lamelláinak, vagy éppen a felni küllőinek „zárhatósága” például az EcoBoost motorok legújabb generációinak együttműködésével 20 százalékos hajtóanyag-megtakarítást ígér (F-150 min: 11,8 l/100 km), de nem mehetünk el szó nélkül a padlólemezhez simuló, ám automatikusan előbúvó fellépők mellett sem.
Lehet egy tégla áramvonalas? - A jelek szerint igen...
Az 'óriások' is törpök mellette - galéria Persze a praktikum terén szintúgy nem maradnak adósok a tervezők, hiszen a plató hátsó ajtajából például egy tartókonzol emelkedhet ki, de a terepjáróban még egy-egy felhajtást segítő alkalmatosság is rejtőzik. Sajnos a teljesítményről és a menettulajdonságokról nem sokat tudni, s az is bizonyos, hogy az Atlas ilyen formában nem kerül a kereskedésekbe, de a pickup kategória szélesebb körnek való megfelelésre tett szándéknyilatkozatán már bizonyosan megszáradt a tinta, azaz globálisan a Ford F-széria további térnyerésére számíthatunk.