Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Habár korábban már napvilágot láttak a Volvo V40 sajtófotói, a genfi találkozást mégis nagy várakozás előzte meg, hiszen élőben szembesülhettünk azzal a kompakttal, amelyik az előzetes információk és képek alapján meglehetősen ígéretes versenyzőnek bizonyult az alsó-középkategória mezőnyében. A genfi mustra után sem változtatjuk meg véleményünket.

A prémium ligába készülő kompakt olyan ellenfeleknek lesz kihívója, mint a BMW vagy az Audi, így tényleg bele kell húzniuk a svédeknek. A belső a szokásos Volvo hangulatot hozzaTovábbá tudni lehet, hogy a V40 hossza pontosan 4369 mm, 2041 mm széles és 1445 mm magas, miközben a tengelytáv 2647 mm-re nyúlik. Azonban a svédek nem állapodnak meg ennyiben, a V40 platformjára több finomság is készülni fog majd a jövőben. Az egyik egy kabrióváltozat lehet, a C40, illetve az igényeket kielégítendő, szedán karosszériáról is gondoskodik a Volvo, valamint a BMW X1 vagy az Audi Q3 ellen a svédek XC40 néven SUV-t küldhetnek harcba a későbbiekben, ezek közül a leghosszabb verzió 4500 mm-es lesz.

A részletekben is érdemes elmerülni, a csomagtérajtó a 480-ast idézi nagyon hangulatosan, míg a beltér a mai prémium Volvo életérzését adja vissza, méghozzá tökéletes érzékkel.

A benzines kínálatot a Fordtól származó 1,6 literesek nyitják, a T3 150 lóerővel (240 Nm) indít, testvére pedig a 180 lovas T4 (szintén 240 Nm-es nyomatékkal). Előbbi 8,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, míg utóbbinak a mutatvány mindössze 7,7 szekundumig tart, miközben fogyasztása a gyártó szerint 5,9 literes értéken tartható. Szériában minden egységhez hatfokozatú, start/stop rendszerrel kiegészített kézi váltó jár az autóhoz, ám felárért a motor függvényében természetesen kérhetőek lesznek a márka szintén hatgangos, duplakuplungos (Powershift) szerkezetei.

A csúcsot a 2,5 literes öthengeres egység képezi a maga 254 lóerejével és 360 Nm-es csúcsnyomatékával: ez a változat már 6,5 másodperc alatt képes lesz a 0-100 teljesítésére 7,9 literes étvágy mellett, ráadásul csak és kizárólag a gyártó hatgangos automataváltójával lesz kérhető.

Megnyerő koncepcióDízelfronton a szokásos repertoárral állunk szemben: 115 lóerővel (270 Nm) startol az utratakarékos, akár 3,6 literes vegyes fogyasztásra képes D2, míg a következő lépcsőfokot a kétliteres, öthengeres D3 jelenti a maga 150 lóerejével (350 Nm). A D4 ugyanebből a blokkból 175 lóerő és 400 Nm kipréselését jelenti, de még az ő étvágya is megállapodik 4,4 literben. A gázolajos verzióknál is alapfelszereltség lesz a start-stop automatika, illetve a regeneratív fékrenszer, a hatfokozatú kézi váltók helyett pedig a kétliteresekhez a gyártó automataváltója (Geartronic) lesz elérhető szintén hat fokozattal.