Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Michelin mindig is remekelt az abroncstechnikában, ám az elmúlt években a franciák különösen erősek, főként a sportos köpenyek területén. Tesztautók százai fordulnak meg kezeink között mindenféle gumival szerelve, és bármiféle túlzás vagy elfogultság nélkül állíthatjuk, hogy a tapadás és a menetdinamika tekintetében egyértelműen a Michelin termékeivel vagyunk a legelégedettebbek: amikor egy sportos tesztautón meglátjuk mondjuk a Pilot Super Sport feliratot, már előre tudjuk, hogy jó mókában lesz részünk.

Nem véletlen hát, hogy saját négykerekűm esetében is a Pilot Sport típuscsaládra szavaztam, ám mivel hobbiautóm (egy bő 200 lóerős BMW E46 kabrió) legfeljebb csak mérsékelten sportos, és kerékmérete is relatíve 'kommersz' (225/45 R17), lemondtam nagy kedvencemről, a Pilot Super Sportról, és az eggyel ‘szerényebb’, tavaly bejelentett Pilot Sport 4-re esett a választásom. Rövidesen olvasható lesz az Autó Pulton egy teszt is az abroncsról, azonban annyit már elöljáróban elmondhatok, hogy minden körülmények között remekel a négy Pilot Sport 4, legyen szó hidegről, melegről, esőről, nyomvályús országútról, vagy éppen tükörsima szerpentinről.

A sportautók szerelmesei boldogok lesznek az új Michelin Pilot Sport 4S-sel

Összességében szinte álmodni sem tudnék jobbat a PS4-nél, azonban a Michelin most ezt is megalkotta: megérkezett a Pilot Sport 4 S, ami valójában a remek, de kissé már korosodó Pilot Super Sport (PSS) közvetlen utódja. A névválasztást egyébként én személy szerint nem egészen értem: a PSS-ről a sportautó-társadalom és a szaksajtó is ódákat zeng(ett), és bár az igaz, hogy korábban ismeretlen névnek számított a Michelinnél, gyorsan kiváló hírnévre tett szert, az új ‘PS 4 S’-ről pedig első hallásra most sokan azt hihetik, hogy nem is a PSS utódja, pedig az. A kvalitások szempontjából mindez persze teljesen lényegtelen, de véleményem szerint az elnevezés tekintetében így eladott némi presztízst a gyártó.

Persze minket teljesen hidegen hagy, hogy a marketinges csapat miként nevezi el az új terméket, számunkra a lényeg, hogy legyen jó - és bizony nagyon jó lett: az új Michelin Pilot Sport 4 S elődjét gyakorlatilag minden tekintetben lepipálja, és az eddigi független tesztek alapján (TÜV SÜD) nem meglepő módon a kategóriatársakat is. A névválasztásban azért van logika, hiszen a franciák az innovatív Pilot Sport 4 számos technológiáját (pl. Dynamic Response) felhasználták az új PS4 S-nél, amiket persze további újításokkal, megoldásokkal egészítettek ki.

Persze szárazon az igazi, de esőben is meglepően jól teljesít a PS4 S

A „Dynamic Response” technológia lényege a kevertszálas (nylon és aramid) erősítésű övbetét, amely kiváló kormányozhatóságot eredményez. A nagy sűrűségű, extrém magas szakítószilárdságú (az acélnál ötször ellenállóbb), mégis könnyű műszállal a nagy forgási sebesség mellett fellépő centrifugális erő ellenére állandó nagyságú marad az abroncs tapadási felülete. A tovább javított fékhatás, a kiemelkedő száraz tapadás és a hatékonyabb nedves tapadás többek között a “Bi-Compound” kétkeverékes technológia (két különböző elasztomer a futókeverékben) számlájára írható, az egyedi ‘prémium’ megjelenésről pedig az ún. “Velvet” technolüógia gondoskodik, ami egy bársonyos felületű, elegáns fekete színkontrasztos külső oldalfalat eredményez.

Az új abroncs egyébként elődjéhez hasonlóan az úgynevezett semi-slick abroncsokon innen a legsportosabb utcai köpenyek közé tartozik, így nem meglepő, hogy olyan gyártók használják majd első szerelésnek, mint például a Ferrari (pl. gtc4 Lusso modell) vagy a Mercedes-AMG (pl. E43 / E63 AMG), de biztosak lehetünk benne, hogy előbb-utóbb többek között a Porsche és a BMW (főként a sportos M és M Performance modellek kapcsán) is beszáll a ‘ringbe’ - a magyarországi bemutatón annyit tudtunk meg, hogy eddig 65 gyártói jóváhagyás érkezett a PS 4 S-re.

19 colon innen sajnos nincs, és állítólag nem is lesz Michelin PS4 S

A méretek kapcsán egyelőre sajnos nem túl vidám a helyzet: akik 17 vagy 18 colos méretben szeretnének egy Michelin Pilot Sport 4 S szettet, azok számára rossz hírünk van, ugyanis a paletta 19 coltól felfelé indul. Reméljük, hogy a jövőben kibővítik a franciák a kínálatot, de a Michelin magyarországi szakértője azt mondta, hogy 19 colnál kisebb átmérővel várhatóan később sem lesz PS 4 S, a ‘kisebb’ (már amennyire kicsinek számít 18 col…) méretekre a PS 4-et tartogatják.

Azért így is széles a kínálat, hiszen összesen 34 méretet jelentett be a Michelin. A profilszélesség 225-345 mm közötti, a peremmagasság /30 és /45 közötti, a sebességindex ZR/Y, a terhelési index pedig XL, vagyis minden esetben erősített oldalfallal érkezik a PS 4 S.

A Michelin új sportabroncsa máris megvásárolható

A forgalmazás márciusban megkezdődött, úgyhogy már Magyarországon is megvásárolható a Michelin újdonsága, vagyis a sportautó-tulajdonosok izzíthatják motorjaikat és tenyereiket, de azért azt szépen kérjük, hogy kiváló tapadás ide vagy oda, közúton óvatosan és figyelmesen autózzanak, a gyakorlás és a határok keresgélése inkább lezárt pályán történjen!