A 2015-ös Genfi Autószalonon soha nem látott méretű autóipari robbantásra készül. A svájci seregszemle fontos kulcsmodellek tömegével veszi kezdetét. Teljesen biztos: amikor március 3-án megnyitnak a csarnokok, azt se tudjuk majd, hogy hova nézzünk a bőség zavarában. A rendezvényen mi is részt veszünk, hogy első kézből számolhassunk be az autóipar jövőjéről - ám addig is összegyűjtöttük, hogy mivel is találkozhat, aki ellátogat a 85. Genfi Autószalonra.
Aki rendszeres olvasója az Autó Pultnak, bizonyára még álmából felriasztva is gondolkodás nélkül tudja, hogy március elején nyitja meg kapuit a világ egyik legnevesebb és egyben legnemesebb autós rendezvénye, az évente megrendezésre kerülő Genfi Autószalon (a nagyközönség egyébként március 5-15 között látogathatja a kiállítást). A gyártók már hetek, sőt, hónapok óta csepegtetik az információkat újdonságaikról, mi pedig időközben az eddigi összes fontos premierről beszámoltunk Önöknek.
Négykerekűekből, gyönyörű hostess-lányokból nem lesz hiány
Ezúttal sem maradhat el a szokásos hasznos összefoglaló, amelyben márkáról-márkára nyomon követhetik a jövő heti leleplezéseket. Igyekeztünk a teljesség igényével összeválogatni a legjelentősebb frissességeket, de higgyék el: bizony nem egyszerű feladat rendszerezni az összes premiert, ráadásul most is folyamatosan érkeznek be az újabbnál újabb modellekről szóló hírek, így a listát jövő folyamatosan bővítjük – érdemes lesz gyakran visszanézni.
Vágjunk bele: gyártóként csoportosítva nézzük, hogy mit tartogat nekünk a Genfi Autószalon!
Alfa Romeo: Az olaszok a 4C Spiderrel készülnek közepes méretű robbanásra. A márka táját évek óta övező viszonylagos csend miatt már megszokhattuk, hogy autómanufakturákhoz hasonlóan örüljünk náluk minden egyes újdonságnak. Egy biztos: a nyitott 4C nem szab gátat majd a lelkesedésnek, amely hangulatban aztán megcsodálhatjuk az új, Racer és Collezione névre hallgató felszereltséggel ellátott MiTo és Giulietta típusokat.
Alpina: Ha már autómanufaktúra, az Alpinát nem hagyhatjuk ki a sorból. A németek ezúttal a mindentakarás szobraként a B6 Gran Coupé 600 lóerős, összkerékhajtású változatával készülnek.
Aston Martin: Vulkán gondoskodik arról, hogy az Aston Martin standja előtt mindenki megolvadjon. A Vulcan a hiperautók egyik leghatározottabb képviselője, erősen pályás kialakításához pedig a világ legerősebb szívómotorja szolgáltatja a teljesítményt. Vérbeli versenyautóként a Vantage GT3 érkezik még Genfbe.
Audi: Néhány napja még úgy tűnt, hogy a négykarikások ölbe tett kézzel várják a svájci seregszemlét. Azóta sokminden változott: az R8 új generációjával megosztó formavilágú, de minden tekintetben fejlődött típust hoznak el, a V10 mellett ráadásul elektromos hajtáslánccal is. Mellette tanulmányként ezúttal kombi formában tárja elénk a márka a jövőt.
Bentley: A kékvérű márka a Continental modellsorozat ráncfelvarrásával készült Genfre, de jó eséllyel ízelítőt kapunk a Bentayga néven készülő SUV-ből is. Ha pedig igazán sok pénzünk van, a nyitott tetejű Mulsanne még ezen az állapoton is segíthet.
BMW: A bajorok készültségi szintje ezúttal is az egekben lesz, igaz, a nagy újdonságként várt új generációs 7-es fél évet még csúszik. A legnagyobb érdeklődés az alaposan felfrissített 1-es sorozatot övezi majd, míg a viszonylag elérhető árú hétszemélyes BMW új réteg szívét dobogtatja meg. Versenylázban is jó eséllyel éghetünk a leleplezésre váró M6 GT3 révén. Egyes források az M2 premierjét is Genfre várják... meglátjuk.
Bugatti: Vége, nincs tovább. Az utolsó Veyron is gazdára talált, amellyel a máig rekorder hiperautó tízéves pályafutása zárul le. Az új modell érkezéséig még egy esztendőt várnunk kell, ám addig is a legutolsó Veyront még megmutatja nekünk a márka.
Citroën: A francia márka átfogó modellfrissítésekkel készül. A DS5 átalakulása mellett a C4 szintén aktuálisabb lesz, és a Berlingo kozmetikázása is bemutatkozik.
Ferrari: A lovacskás gyártó standja körül ezúttal is nagy lesz a forgatag - az érdeklődők gyűrűjétől egészen nehéz lesz kihámozni, hogy mit is kell nézni. Segítünk: a 458 Itáliát váltó, turbós 488 GTB lesz a márka újdonsága.
Fiat: Az olasz népautógyártás nehézségeire hívja fel a figyelmet a Fiat standja. Az újdonságok hiányát a Doblo, a Panda és a Fiat 500 különleges felszereltségű kiadásai igyekeznek álcázni. Reméljük, hogy hamarosan magára talál a márka, és fokozottabb mértékű innovációra telik majd tőle.
Ford: A Ford az utóbbi időben nagyon hamar szokta bemutatni az újdonságait, hogy aztán azokkal hosszú idő elteltével találkozzunk. Az egyik slágercikk ezúttal is a már látott európai Mustang lesz, amely hamarosan megérkezik a hazai kereskedésekbe is. A Focus RS-re valamivel többet kell várni, de úgy tűnik, hogy megéri. Az összkerékhajtással nagy meglepetést okozó típus mellé a V6-os motorral szintén csavart hozó Ford GT is felállhat a standra, igaz, az ő európai forgalmazásának még utána kell járnunk.
GTA: A Spano előtt még nagy út áll, ám erőteljes frissítéssel és 925 lóerővel nagyot lép rajta előre a típus.
Honda: Különösen nagy igyekezettel készült a Honda a svájci forgatagra. A Jazz teljesen új generációja mellett a rokonlélek HR-V is érkezik, ráadásként pedig a Civic Type R járatja csúcsra az izgalmakat. A kiemelkedően jó felhozatalt a CR-V hamarosan hozzánk is megérkező frissítése köríti.
Hyundai: A Hyundai még korábban robbantott, és egyetlen nap leforgása alatt három nagy újdonságról rántotta le a leplet. Az i20 Coupé, az i30 frissítése, illetve az i40 ráncfelvarrása egy csokorban érkezik, a bőség zavarát pedig az ix35 helyett immár nálunk is Tucson nevet viselő új generációval jelentkezik a márka. Nálunk nem forgalmazzák, de üde színfoltként tiszteletét teszi a friss Veloster, valamint az új Genesis is.
Infiniti: Az Infiniti a Mercedes-Benzzel kötött megállapodás gyümölcsein gurul be Genfbe. Ezúttal a GLA japán testvére, a QX30 tanulmány verziója lép porondra, de a gyönyörű Q60-as koncepcióval, illetve a frissített Q70-nel is találkozhatunk.
Jaguar: A márkánál ezúttal is az XE viszi a pálmát, de az összkerékhajtással, valamint kézi váltóval is elérhetővé váló F-Type-ra is számíthatunk. Továbbá elképzelhető, hogy az érkező crossover sorozatgyártású terveibe is bepillantást nyerünk.
Jeep: Ezúttal a terepjárásra szakosodott márka csupán a Wrangler új felszereltségi szintjével (Black Edition II) érkezik.
Kia: A Kia szintén jól megtömte ágyúját puskaporral. A következő Optimát kombiként előrevetítő tanulmány már önmagában elegendő ahhoz, hogy ellátogassunk a koreaiak standjára, de a hétéves garanciás márka ennél jóval többet kínál. A koncepciók sorát a hibrid hajtáslánccal jövőbe pillantó terepes hangulatú Soul valószínűleg folytatja, a sorozatgyártású újdonságok között pedig a Cee'd sportosabb ruhájával, valamint az új, egyliteres turbómotorral ismerkedhetünk meg első ízben. További érdekességként a Picanto frissítését is elhozza Genfbe a márka.
Koenigsegg: A megawatt újszerű fogalom az autók esetében, de a Koenigsegg gondoskodik arról, hogy gyorsan megismerjük. Az 1000 kilowattos, azaz legalább 1360 lóerős újdonság még feljebb helyezi a lécet. A vélhetően Regera néven érkező modell mellé Agera RS néven érkezik a márka "slágertermékének" erősebb kivitele.
Lamborghini: A nagy csend nem jelent semmittevést a márkánál, amely minden információ szerint az Aventador kompromisszumokkal leszámoló SV változatával készül a jeles eseményre.
Land Rover: Minden bizonnyal az Evoque frissítése vonzza majd a legtöbb látogatót a brit márkához, de jó páran a Defender búcsúját látva is elmorzsolnak egy könnycseppet. A sportos lelkületűek pedig a Range Rover Sport SVR hangjának megtapasztalásában reménykedhetnek.
Lexus: A japán prémium márka jelenléte különösen tanulmányok tekintetében lesz erős. Az RC kabrió változatát előrevetítő újdonság mellett városi kisautó ötletével kacérkodnak a gyáriak. Hangulatban a GS is letesz valamit az asztalra: a szívó V8-assal érkező GS F verzió a konkurenseknél elérhetőbb mivoltával is csábít.
Lotus: A nyíltan pénzügyi nehézségekkel küszködő manufaktúra az Evora erősítésével igyekszik elcsavarni a fejeket. Hogy ez mire lesz elég, azt egyelőre nem tudni, de úgy tűnik, hogy sajnos továbbra is folytatódik a márka pengeélen táncolása.
Maserati: Az olaszok felől egyelőre nincs hír, de szinte biztos, hogy készülnek meglepetéssel Genfre. Amint bemutatják újdonságukat, azonnal beszámolunk róla.
Mazda: A márka még tavaly mutatott be rengeteg újdonságot, amelyet még európai premierjük előtt tárnak a nagyközönség elé a svájci seregszemlén is. A felsorolás impozáns: MX-5, Mazda2, Mazda2 szedán, frissített CX-5 és Mazda6, valamint a CX-3.
McLaren: Számos újdonsággal készült a brit sportautó-gyártó is Genfre, igaz, egyelőre mindegyik felfelé tart - az elérhetőbb árú modell bemutatkozására még várni kell. Addig is a 675LT dobogtathatja meg a szíveket, ha pedig semmi sem elég, a P1 GTR-re fog esni a választásunk.
Mercedes-Benz: Versenyhangulatban kezdjük barangolásunkat a csillagos márka standján, hogy aztán gyökeresen más műfajban, a terepezésben merüljünk el. Bizonyítva, hogy a szélsőségeknek legalább három dimenziója van, a Mercedes-Maybach Pullman is tiszteletét teszi.
MINI: Egyelőre még titkolózik a gyártó, de nem tudja elhallgatni az információt, hogy Genfben várható az új modellgeneráció kabrió változatának premierje.
Mitsubishi: Az L200 új generációjának premierjével nagy újdonsággal készülnek a japánok, amelyet crossover tanulmánnyal és a Lancer Evo méltó búcsújával körítenek majd.
Morgan: Meglepetésre készülnek a britek. Ennyi biztos, ha pedig kipukkad a léggömb, mi ott leszünk, és első kézből hozzuk az összes információt.
Nissan: A márka meglehetősen jó recept szerint megújult palettája ott lesz teljes egészében Genfben, az új teremtést pedig reményeink szerint a Murano új generációjának európai változata koronázta volna meg. A szimpatikus nagy SUV-re még várni kell, mint ahogy az új Navarára is - utóbbi szeptemberben fog érkezni. A sportos vonalat a GT-R rekorddöntésre szakosodott kivitele mellett a hazánkba is megérkező Juke Nismo RS képviseli. Mellettük a Sway tanulmány karakteres módon vetíti előre a Micra jövőjét. Az elektromos vonalon az e-NV200 hétüléses variánsával jelentkezik a márka.
Opel: A száguldó kisautók legújabb sztárjaként érkezik a Corsa OPC, amely nem csak erősebb a mezőnynél, de még akkor sem drágább, ha felszereljük az önzáró differenciálművet is tartalmazó sportcsomaggal. Nagy újdonságként az Opel kedvező árú új kisautójával, a Karllal találkozhatunk szemtől-szemben Genfben.
Pagani: Hamarosan fájhat Pagani mester feje. A vásárlók a Huayrát már elkapkodták, és a Zonda is csak néhány egyedi változat erejéig éled fel. Új modellre van szüksége a manufaktúrának - lehet, hogy az olaszok most jelentik be a nagy hírt?
Peugeot: A legtisztább portfólióval rendelkező oroszlános márka a Partner és a 208 frissítésével jelentkezik.
Porsche: Már régen nem titok, hogy Zuffenhausenben javában zajlik a leggyorsabb 911 fejlesztése. A GT3 RS egyes források szerint 500 lóerővel fog bemutatkozni Genfben, mégis, mi a Cayman GT4-gyel való találkozást várjuk leginkább.
Renault: A Kadjar képében nagy újdonsággal nyit a Renault is. A Qashqai alapokra épülő sikervárományos mellett ott lesz a Twingo RS is.
Rolls-Royce: Az elegancia csúcsának számító márka figyelmét leköti az új SUV építése, de azért üres kézzel nem jön Genfbe a Rolls-Royce. Az egyedi készítésű Serenity a japán cseresznyefa virágzását hozza el Svájcba.
Seat: A spanyolok a legizgalmasabb kompakt kombi címét hódíthatják el a Leon Cupra ST-vel.
Skoda: Különleges csomagok és 230 lóerős Octavia. Mindezeket teljesen beárnyékolja a Superb új generációjának premierje.
Smart: Hiába a hátsókerékhajtás és a farmotor, az új Smart sem lesz híres a menetdinamikájáról. Ennek ellenére érkezik a 120 lóerős Brabus verzió. Érthető módon jóval nagyobb érdeklődés övezi a nyitható tetejű Cabrio verziót, melynek bemutatkozására szintén van esély.
Ssangyong: A Tivoli képében kellemesnek ígérkező kisméretű crossoverrel hoz nagy újdonságot a márka.
Subaru: Sajnos az utóbbi időben egyre kevesebbszer juthat eszünkbe a japán márka neve. Ezt ellenpontozandó érkezik a Forester frissítése, valamint az Outback új generációja. A Legacy utódlását pedig a Levorg tanulmány vetíti előre.
Suzuki: Kevésbé gördülékeny néven, de két tanulmánnyal érkezik a Suzuki az autószalonra.
Toyota: A hidrogénes Mirai a jelek szerint egyelőre még távol marad Európától, bár kapunyitásig még bármi megtörténhet. Helyette a frissített Auris, illetve Avensis képében lehetünk konzekvens fejlődés szemtanúi.
Volkswagen: A wolsburgiak most igazán kitesznek magukért: a fontos újdonságaikat egy kezünkön meg sem tudjuk számolni. Elsőként a Touran új generációját kell megszemlélnünk, de a tekintetet minden bizonnyal elcsalja majd az új CC tanulmány verziója. Mellettük a Sharan frissített példányai lesznek, ahonnan a Passat Alltrack hívja tovább a nézelődőt. Végül a Caddy modellfrissítése borzolja fel egyliteres turbómotorral a kedélyeket.
Volvo: Cross Country utónéven a Volvo S60 is nagy lábakra állhat, de a svéd márka megmutatja új háromhengeres motorcsaládját is.