A Ferrari naptárában vészesen közeledik az az időpont, amikor a következő jubileumi modellt be kellene mutatni. Ilyenkor persze lázban ég az egész világ, hiszen ezek a szuperautók óriási hatással vannak nem csak a rajongókra, de egyben mindig fejlődéstörténeti mérföldkövet jelentenek a járműgyártás számára is.
Az F40, F50, és a Ferrari Enzo után persze nem kis fejtörésre van szükség, hogy a konstruktőrök az elvártaknak megfelelőt tehessenek le az asztalra, ám ezzel egyidőben felbukkant a hír, hogy a tervezők visszatérve a gyökerekhez – s a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelve – újra egy V8-as, ikerturbós motort küldjenek bevetésre, amire pedig utoljára az F40 esetében volt példa.
A Ferrari 599 GTO pillanatnyilag a legnyersebb V12-es - katt a teszthez!
Erre persze mindenki felkapta a fejét, hiszen az ágaskodó csődör modelljeire nem jellemző, hogy valaha is kompromisszumra kényszerüljenek, s az olyan kijelentések, minthogy „ezúttal a tudomány felülkerekedik a nyers erőn”, meg, hogy ”a sebességnél többet jelent az élmény” igencsak üres frázisokként hangzanak a keménykezű Luca di Montezemolo szájából.
Nos, imáink meghallgatásra leltek, mert a tudomány ismét felülkerekedett a korlátolt törvényeken, így az Enzo utódjában továbbra is egy diadalmasan üvöltő, eget zengető V12-es nyerít majd fel, nagyságrendileg 750-800 tagú ménest engedve szabadjára.
Az FF elsősorban négykerékhajtásával keltett feltűnést - katt a tesztre!
A hivatalos közlemény szerint a hibrid hajtáslánc ötlete sincs a szemetesbe dobva, de ezen rágódjanak inkább azok, akik szemében egy néhány százas példányszámban legyártott, és várhatóan szerény futásteljesítménnyel bíró sorozat hatással van a globális felmelegedésre, vagy éppen az emberiség sorsára.
Mint említettem az új szuperautó bemutatása a menetrend szerint már jövőre esedékes volna, de a projekt jelenlegi előrehaladottsága nem enged arra vonatkozólag következtetéseket levonni, hogy 2014 előtt az utcákat róná a Ferrari új büszkesége.
Az Enzo felett lassan bealkonyul, mégsem bánkódunk.