Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

A Frankfurti Autószalonra a Peugeot egy igazán nagy meglepetést ígért. Még az esemény előtt váratlanul közzétették a HX1 elnevezésű tanulmány hivatalos fotóit, Frankfurtban pedig közelről csodálhattuk meg a francia szorászok remekművét. A hatszemélyes családi autó megjelenése már önmagában garancia a figyelem felkeltésére azonban az újdonságra a műszaki vénával rendelkezőknek is illik fokozott érdeklődéssel tekinteni.

A 0,28-as légellenállási együtthatóval rendelkező karosszéria talán még nem kelt döbbenetet, nem így a felnik turbinalapát módjára működő küllői, amik a légterelőkkel együtt 100 km/órás sebesség felett lépnek működésbe. Nem meglepő, hogy a gyártó berkein belül “Átváltozás” A belsőépítészek is remekelteknévre keresztelt projekt szüleménye nem csak az aktuális külső körülményekhez képes igazodni, de az utasok képlékeny igényeit is igyekszik kielégíteni.

A viszonylag lapos (1,373 mm), ám meglehetősen széles (1,990 mm) és hosszú (4,954 mm) kocsiszekrény adottságait kereskedelmi forgalomba kerülés esetén úttörő megoldásokkal igyekezne kiaknázni az EX1. A felfelé kitároló ajtókon keresztül hatan ülhetnek be a kabinba, ahol a bőr, a fém, és a karbonszálas betétek által megteremtett hangulatra kiválóan rímelnek az érintőképernyős kezelőszervek.

A lemezek alatt "a diétázó ragadozó" hibrid változatának dízel-elektromos hajtásláncához hasonló műszaki megoldások rejtőznek. A 2,2 literes dízelmotor munkáját egy 95 lóerős teljesítménnyel bíró elektromos erőforrás segíti, ami már a hátsó kerekeket hajtja meg, így biztosítva a négykerékhajtásban rejlő előnyöket.

Minden szögből bámulatosAz autó képes a tisztán elektromos üzemben való haladásra, melynek hatótávolságát a 240 Voltos hálózatról a lítium-ion telepeket töltve 29,6 kilométerre tolhatjuk ki. Nem meglepő hát, hogy a Peugeot újdonságának vegyes fogyasztásra vonatkozó értéke 3,2 literre adódik, ami igencsak szép eredmény egy 300 lóerős összteljesítménnyel büszkélkedő családi autótól. Ezek után nincs más hátra, mint reménykedni, hogy a koncepció minél többet őriz meg magából, mielőtt az EX1 háztartásaink garázsaiba gördülne.