Az év egyik legnagyobb autós eseménye, a 2012-es Párizsi Autószalon már javában zajlik. A forgatag múlt hét csütörtökön nyílt meg két napra a sajtó előtt, aztán a hétvégétől kezdve egészen két héten át már a sok-sok látogatót várja a megannyi kiállító. Mi ott voltunk, hogy első kézből szállítsuk az aktuális újdonságokat. Nézzük, mire érdemes felkapni a fejünket!
Az autógyártók természetesen temérdek újdonsággal érkeztek a szerelem fővárosába, amelyek meghatározzák az autós világ elkövetkező időszakát. A hamarosan piacra lépő modellek mellett persze a koncepcióautók ugyancsak helyet kaptak, tehát az izgalom és a számtalan különlegesség garantált.
Alfa Romeo
Az olaszokon sajnos látszik a viharvertség, aminek eredményeképp nem is törték magukat Párizsra készülvén. Legérdekesebb hozományuk a MiTo különkiadása, amelyet a Superbike motorok ihlettek.
Aston Martin
A britek viszont masszív sportautós offenzívával készülhettek volna, első körben a még kívánatosabb DB9 ráncfelvarrásával olthatnánk lóerők utáni szomjunkat, de nem feledkezhetünk meg a V12 Vantage Roadster, valamint a Vanquish debütálásáról sem. Sajnos azonban a márka arról megfeledkezett, hogy kivonuljon a jeles eseményre, így Párizsban nem találkozhatunk a brit sportautókkal.
Audi
Ingolstadtból még ennél is több újdonságot hoztak a németek, javarészt sportmodelleket. Párizsban mutatkozott be a 300 lóerősre izmosodott, új S3, illetve annak ötajtós kistestvére, az A3 Sportback, mellettük pedig ott lesz a standon a nemrégiben frissült R8, a kabriózás és a teljesítmény egyvelegét preferálóknak az RS5 kabrió, illetve az SUV-k élvonalába lépő SQ5, illetve SQ5 TDI limitált kiadása. Egy különleges, magas építésű, félig nyitott Coupé-t is készített az Audi.
Bentley
Patinás brit luxus ide vagy oda, a Bentley-nek sosem kellett a szomszédba mennie, ha versenyzésről volt szó. Ezúttal is Le Mans-ba, ám most a GT3-as kategóriába készülnek, melyre párizsi jelenlétük jó példa.
BMW
Immáron a 120d és az M135i is választható xDrive összkerékhajtással, még tovább bővítvén a legkisebb BMW-k repertoárját. A korábban ráncfelvarráson átesett 7-es és az M Performance csomaggal szerelt modellek is tiszteletüket teszik a bajorok párizsi standján, de a legnagyobb érdeklődés talán az 1-es GT-t előrevetítő Active Tourert övezi majd.
Cadillac
Az amerikaiak a megújuló ATS-től remélnek sokat, ezzel a típussal szeretnének nagyobbacskát szakítani Európában, borsot törve a BMW 3-asa, az Audi A4-ese és a Mercedes-Benz C-osztályának orra alá.
Chevrolet
A Chevynél az Opel Mokka alapjaira épült Trax bemutatkozása jelenti a legnagyobb újdonságot.
Citroën
Franciahonból hazai pályára a Citroën a DS3 vászontetős kabriójával, valamint elektromos koncepcióverziójával hangol, ennek keretein belül a prémiumokba kóstoló modell gyöngyház színeket és egyedi könnyűfém felniket kap, míg a C3 Picasso frissüléséről sem maradunk le, de a legnagyobb újdonságot a C-Elysée hozta.
Dacia
A Renault költséghatékony modelljeit gyártó Dacia sem szunnyad és a sikeres szériát záró Logan második kiadásával tért vissza Párizsba. Mellette a szintén teljesen új Sandero 2 ékeskedik, vélhetően nagy népszerűség elé nézve az árérzékeny országokban.
Ferrari
A márka az Enzo-utód F70-es elkészítésén fáradozik. Az F12 Berlinetta mellett belőle csak egy kisebb részletet láthattunk, de a Ferrari így is hozott újdonságot az FF üvegteteje révén.
Fiat
Ahogy az Alfa Romeo esetében, úgy a Fiatnál sincs sok új a nap alatt, az olaszok az 500L kávéfőzőjétől etekkintve mindösszesen a Panda 4x4 összkerekes példányával próbálnak újat mutatni, ám úgy túnik, a torinói márkának ennél sokkal mélyrehatóbb vérfrissítésre van szüksége egy szebb jövőhöz.
Ford
A Ford méretes standdal készül, hiszen sok-sok újdonsággal várja a látogatókat: lesz itt a terepre is éhes Ford Edge, a Fiesta frissített változata, valamint a kövér egy év múlva érkező Mondeo és annak kombi testvére mutatkozik be. Őket a továbbra is sorozatgyártásra váró, új Kuga követi a sorban, így gyakorlatilag minden szegmensbe visz egy kis színt a Ford.
Honda
A japánok sem érkeznek üres kézzel, kosarukból rögtön az 1,6 literes dízel-lel szerelt, szupertakarékosnak beharangozott Civic kukucskál ki, de végre élőben is megcsondálhatjuk a márka arculatába jobban passzoló, teljes egészében új CR-V-t, valamint az izmosítókuránátesett kis hibrid, a frissített CR-Z sem maradhat otthon.
Hyundai
A Hyundai is a modelloffenzíva utáni uborkaszezonban szenved, épp ezért sok újdonságra tőlük nem kell számítanunk. Az SUV-k kedvelői viszont értékelni fogják a korábban már bemutatkozott, új Santa Fe-t, de nem szabad megfeledkeznünk a háromajtósként is debütáló i30-ról sem.
Infiniti
Bár örülnénk, ha a japán prémium gyártó legalább egy tanulmány változat erejéig megmutatná a hírek szerint Genfben debütáló új G-sorozatot, a márka valószínűleg tétlenül érkezik a francia fővárosba. Persze ezt könnyen megbocsátjuk, ha olyan remek csomagokat készítenek, mint az M35h, de a jövő szempontjából további innovációra buzdíthatjuk a gyártót.
Jaguar
A patinás brit márka nem kisebb újdonsággal várja az érdeklődőket, mint az F-Type, amely csakis V6 és V8 erőművekkel vág neki piachódító útjának. Egy biztos, hangulatában utánozhatatlanra sikerült a Jaguar roadstere, amiből a későbbiekben kupé verzió is lesz.
Kia
A Kia mindeközben a racionalitások talaján marad és olyan, várhatóan a paletta jelenlegi tagjaihoz hasonlóan korrekt ajánlatokkal érkezik Franciaországba, mint az egyterűek mezőnyébe csapódó Carens vagy az izgalmasabb Pro_Cee’d. Ráncfelvarrás terén is hoz némi frissességet a koreai gyártó: a Sorento újult meg.
Lamborghini
Az olasz sportautógyártó a Gallardo frissítésével és az Aventador takarékosabbra hangolásával okoz fokozott és mérsékeltebb izgalmat.
Lexus
A Toyota prémium ligában játszó márkája ezúttal visszafogott pakkot hozott, standján az egyedüli igazi újdonság a sportcsomaggal fűszerezett LS 600h szedán lesz, amelyből némi ízelítőt már kaptunk a nyár végére. Mellé az LF-CC Coupe tanulmányt állítják a Lexus szakemberei.
Mazda
A japánok a középkategória uralkodóira vészelyes ragadozóval kampányolnak a Párizsi autószalonon, mégpedig megmutatják Európának, milyen az új Mazda 6, illetve annak kombiváltozata. Az erős páros mellé a kultikus modellként ismert MX-5 nagyon enyhén frissített változata kerül.
Maserati
A Maserati ezúttal sem veszít a stílusából és egy igaz V8-as énekessel, a GranCabrio MC Stradale szépséges szobrával vonzza majd maga köré a látogatókat, nem ok nélkül. A 450 lóerős sportautó a finom technika mellett kecsességével hívja fel magára a figyelmet.
McLaren
A Formula-1-es génekkel rendelkező márka igazi különlegességgel örvendezteti meg a látogatókat: a 625 lóerővel tomboló MP4-12C Spider több mint valószínű, hogy sok-sok érdeklődőt vonz majd, ahogyan az F1 utódjaként kikiáltott a szupersportautókra veszélyes ellenfélként leselkedő P1 is.
Mercedes-Benz
A Mercedes-Benz visszafogottan jön a franciák fővárosába, standjukon az újdonságot a CLS Shooting Brake változatai adják, amelyek mellől természetszerűleg a jelenlegi paletta izgalmasabb tagjai sem hiányoznak, sőt egy elektromos hajtású B-osztály tanulmányautóval is kedveskednek a stuttgartiak. Meglepetésként a világ legerősebb szériagyártású, elektromos autója áll a csillagos márka standján.
MINI
A BMW ölelésében viruló brit márka egyre csak gyarapszik, a Paceman debütálásával hét tagúra bővülő palettával már impozáns eredményeknek néznek elébe, sőt, nemrégiben felröppent a hír, miszerint 10 fősre hízik a család. Az adrenalinőrülteknek ugyancsak kedvez a MINI, az ő szívüket a friss, ropogós John Cooper Works GP hódítja el, amely erősebb, mint bármelyik elődje.
Mitsubishi
Kisautók frontján az árával is kecsegtető Mirage büszkélkedik majd a gyéántos japán márka részlegén, amelyet az enyhe frissítőkúrán átesett ASX SUV, valamint a hibrid hajtáslánccal felvértezett Mitsubishi Outlander PHEV egészít ki.
Nissan
A Nissan a valójában csak külső, minimális módosításokkal járó 370Z frissítésével, másrészt a furcsa vonalak határolt TeRRA koncepcióval igyekeznek magukra vonni a figyelmet. A legnagyobbat mégis a Nismo Juke üti, amely hamarosan hazánkban is elérhető lesz.
Opel
Nagy meglepetésre nem számíthatunk tőlük, viszont a szalonon ott lesz a komplett, ráncfelvarráson átesett Astra család, immáron kiegészülve a BiTurbo dízelekkel és a brutális OPC-vel, amelyeken túl a formás Opel Adam egész armadája vonzza majd látogatókat.
Peugeot
Komoly mennyiséget hoz a hazai pályán versenyző Peugeot, akár a tanulmányautós, akár a hagyományosabb frontot tekintjük. Előbbi esetében a 2008-as előfutára, az Onyx hibrid szuperautó és a társául szegődő, szintén hibrid robogó gerjeszt hullámokat, utóbbi kategóriában a 208 sportosabb, GTi, valamint prémiumba kóstoló, XY változata kerül terítékre a 208 Type R5 versenyautóval egyetemben, a standon mellettük pediglen a 301, a rácfelvarráson átesett RCZ, valamint tanulmány kiadása, az R és a takarékosabbá vált 3008 HYbrid4 szintén ott lesz.
Porsche
A Zuffenhausenből érkező különítmény újdonságként hozza magával a négykerékmeghajtású 911-eseket, azaz Carrera 4, valamint Carrera 4S első élő bemutatkozása borítékolt, illetve tiszteletét teszi Porsche Cayenne Diesel S is. A várva-várt 918 Spyder még csak prototípusként sem teszi majd tiszteletét és a jelek szerint új Cayman bemutatkozására is hiába várunk. A Panamera jól titkolt megújulása viszont már csőre töltve várja a bemutatót, amit egy szép tanulmány vetít előre.
Range Rover
Sokan várták már a Land Rover hosszú múltra visszatekintő modelljének új generációját és az autóról kapott információk tükrében mindenképp tiszességes, alapos fejlesztés eredményével érkezik Párizsba a brit terepjárómárka, ugyanis a Range Rover sokkal könnyebb lett elődeinél, épp ezért takarékossága is nagyot javult, nem beszélve az igényes és kifinomult beltérről.
Renault
A franciák az új Cliót küldik a frontvonalba, ráadásul nem is magányosan: vele együtt érkezik a sportosságot előtérbe helyező RS változat, valamint a praktikum terén nagyobbat szakító Grandtour. A Renault standján a tetszetős kisautó mellett a sokadjára frissített Espace kavarja fel az állóvizet.
Seat
A Volkswagen spanyol leányvállalata ezúttal tisztességesebb csomaggal érkezik Párizsba, nevezetesen elhozzák a sikerre éhes új Leont, valamint a Rapid testvéreként előrelépő Toledót, amelytől eladások tekintetében szintén sokat várnak a konszernnél.
Škoda
Mindössze egyetlen, ám annál jelentőségteljesebb modellt állítanak ki a csehek a Škoda Rapid személyében, hiszen ezzel a lépéssel igen komoly katonát állíthatnak hadrendbe, amivel a hűséges vásálók mellé újabb, jó ár/érték arányt kereső vevők érkezhetnek.
Smart
A városi márka egy ötletes koncepciót hozott Párizsba.
SsangYong
A hazánkba is visszatérő márka a jövőképét hozta el az e-XIV névre hallgató formájában.
Subaru
A japánok nem használtak fel puskaport Párizsra, csupán a BRZ koncepcióként sportosabbra hangolt verziójával okoznak némi izgalmat a standjukon.
Suzuki
A hazai kapcsolódású márka egy érdekes, szériagyártást előrevetítő koncepcióval vitt életet a standjába.
Toyota
Nagyobb küldöttséget hoz a Toyota is, a japánok mindenképp szeretnék, ha az új Auris, valamint annak kombi változata nagy népszerűségnek örvendene. Mellettük a szintén családi ajánlatnak számító Verso ölti magára a márka új ruháját, miközben a hátsókerékhajtásával villogó GT86 gyári TRD csomagot kap, hogy sportautózás hódolói se maradjanak húsos csont nélkül.
Venturi
A márka egy nagy hatótávú, elektromos homokjáróval érkezett a francia fővárosba.
Volvo
A svédek a V40-essel törik az utat, amelynek a párizsi repertoár is kiváló példája. Egyrészt debütál az aszfaltnál vadabb talajokra is terelhető V40 Cross Country, másfelől pedig a sportosabb vonal erősödik az R-Design pakkot megkapó V40 által.
Volkswagen
Természetesen a német óriáskonszern standján a legnagyobb nyüzsgés a minden eddiginél jobbnak beharangozott, hetedik generációjánál járó Golf körül lesz, ami mellett szinte eltörpül az R divízió szárnyai alatt készült, sportosabb Golf Cabrio, illetve az R-Line keretein belül mérgesebb ruhát magára öltő Beetle.
Akinek az újdonságokból kevés, az mélyedjen el nyugodtan helyszíni, hangulatképeket is tartalmazó galériánkban, vagy az autószalon hölgyeinek kellemes látványában.