Felpezsdült az élet a Jaguar háza táján, ami a Frankfurti Autószalonon is jól meglátszik. Ráadásul úgy tűnik, a látványos külső-belső kialakításhoz a kezdeti tapasztalatok szerint a német gyártókkal is konkurálni tudó minőség társul. Aztán az alapok felépítése után már különcködő innovációknak is örülhetünk, a C-X16 személyében.
A Jaguar feneke is formásra sikerültIgaz a C-X75 gázturbinás tanulmánya ihlette, az autószalonon már egy sokkal józanabb, mégis a palettát teljesen új színnel bővíteni szándékozó újdonsággal, a C-X16 koncepcióval ismerkedtünk meg, melyet a gyártó úgy kíván pozícionálni az XK alá, mint például a Porsche a Caymant a 911-hez viszonyítva.
Azt hiszem, a külső nem szorul különösebb bemutatásra, e téren maradjunk annyiban, hogy, akinek nem esett le az álla, az módosítási igényeivel fordulhat a vevői igények kipuhatolózását célzó kiállítókhoz, és a zseniális tervezőhöz, Ian Callumhoz. Apró módosításokra még biztosan van mód, noha bízhatunk abban, hogy a C-X16 már igen közel van a sorozatgyártáshoz.
Merész a színválasztás - a kormányon a KERS gombja
Az utastérben első pillantásra a színválasztás drámaisága szúrhat szemet, ám a szakemberek elmondásai szerint itt az űrutazás ergonómiai vívmányait kombinálták a klasszikus Jaguar ismertetőjegyekkel. Mindenesetre a C-X16 már most is kerüli a felesleges sallangot, ami szintén arra enged következtetni, hogy hamarosan az utcákon üdvözölhetjük őt.
Reméljük, az utakon is így látjuk viszontE kérdésben csak a hajtáslánc kelt némi bizonytalanságot, az ugyanis nem mellőzi a nagyléptékben való fejlesztéseket. A lemezek alatt egy hibrid rendszer működik, melynek belsőégésű szereplője egy háromliteres, kompresszoros, V6-os benzinmotor, ami nem kevesebb, mint 380 lóerős teljesítménnyel és 450 Nm nyomatékkal örvendeztet meg minket.
Az elektromos erőforrás 1,6 kWh-ás telepeit a rekuperációs fékrendszer is tölti, így biztosítva a 95 lóerős plusz teljesítményt és a hátsó kerekek abroncsait méginkább megnyüstölő +235 Nm nyomatékot, amivel a nyolcsebességes váltóműnek bizony lesz dolga. Az elektromotor teljesítményét a Forma 1-ben használatos KERS-ből ihletet merítő módon is használhatjuk, azaz a kormánykeréken helyet kapó gomb gyakorlatilag a környezetbarát kéjgáznak felel meg. Mindemellett már csak hab a tortán, hogy a Jaguar újdonsága 80 km/órás sebességig tisztán elektromos üzemben is képes haladni.
Az 1600 kg tömegű jármű súlyelosztása a két tengely között fele-fele arányban történik, így a kezelhetőséget illetően aligha lehet panaszunk, s nincs ez másként a menetdinamikai jellemzőkkel sem. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,4 másodperc alatt gyorsulhatunk, miközben a rugalmasságot summázza, hogy 80-ról 120-ra sem kell több 2,1 szekundumnál. A végsebesség 299 km/órára adódott.