Európában elsőként hazánkban kezdi meg nagy visszatérő hadjáratát a LADA. A nosztalgikus érzéseket ébresztő márka nagy elánnal érkezik a magyar piacra, hamarosan pedig alapjaiban megújult modellekkel igyekszik meghódítani az árérzékeny vásárlókat. Összegyűjtöttük, hogy mire számíthatunk tőlük.
Forgalmazás
Már hazánkban láttuk a visszatérő LadátHa a nagy szocialista forradalom november 7-i visszaemlékezését le is kési, de jó eséllyel már az idén megkezdődik a LADA modellek hazai forgalmazása. Az orosz AVTOVAZ vállalat és a LADA Hungary Disztribúció Kft. (amit a Duna Autó Zrt. tulajdonosai alapítottak) közös európai pilot programja indul el itthon, amely szerint újra kaphatóak lesznek a LADA modelljei hazánkban.
A nagy érdeklődésre való tekintettel az óvatos novemberi nyitás helyett átfogó országos hálózattal kezd majd a LADA. A kereskedések helyszínéről végleges információt még korai lenne közölni, de annyi biztos, hogy a 8-10 árusító pontok közül kettő jut Budapestre, vidéken pedig Győrben, Pécsett, Miskolcon vagy éppen Debrecenben is tudunk majd Ladát vásárolni.
A márka népszerűsége meghaladta a képzeletet
„Tudtuk, hogy nagy lesz a visszhangja a LADA visszatérésének, de ekkora érdeklődésre legmerészebb álmainkban sem számítottunk. Nagyon örülünk a régi és új LADA rajongóknak és szeretnénk őket a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy már az elején országos hálózattal indulunk.” – fűzte hozzá Markó Zoltán a LADA Hungary projektigazgatója.
Régi modellek és új visszatérők isA cél az 1 százalékos piaci részesedés elérése. A sokak számára jól, vagy legalábbis érdekesen csengő márkanév ismeretében ez elég lehet, igaz, ehhez egy olyan vásárlói réteg is szükséges (legalábbis kezdetben), amely hajlandó a Daciánál egyszerűbb technikájú autót megvásárolni a román modelleknél kedvezőbb áron.
A korábbi modellek tulajdonosainak jó hír lehet, hogy nem csak a legújabb gépjárművekkel kapcsolatos feladatokat vállalják magukra az új kereskedések, de a régebbi típusok alkatrészeinek forgalmazásával, illetve javítással is foglalkoznak majd.
Három modellel indul a forgalmazás - hamarosan két újabb típus érkezik
Az előkészületek gőzerővel zajlanak a LADA Hungary háza táján. Épül a szalon, kezelik az érdeklődőket, zajlik a hálózat kiépítése, és ami a legfontosabb, egyelőre csak orosz belpiacos kivitelekkel, de megmutatták nekünk élőben is, milyen autókra számíthatunk az induláskor.
Modellek
Jó eséllyel a Kalina lesz a legnépszerűbbInduláskor a LADA Kalina és Granta családi modellekből, valamint a LADA 4x4 típusból (ami a Niva újnevű változata) áll majd a kínálat, amelyek különlegessége, hogy az erőforrások az Euro 6-os normáknak is meg fognak felelni, vagyis a jövendőbeli vásárlók viszonylag modern, és (legalábbis néhány tekintetben) a mai elvárásokhoz illetve normákhoz igazodó orosz négykerekűekhez juthatnak. Megbízható LADA motorok, tartósság és kiváló ár – ezt kínálja majd induláskor az importőr, és információink szerint a tartósságot, mint jelzőt megnyugtatóan bőséges garancia fogja aláhúzni.
Granta
Ha még aktuális lenne a jelző, a Grantát igazi válságszedánnak hívnánk. A jelző nem a típust illeti, mint inkább a költséghatékonyságát. Az elérhető mobilitást új autó képében kereső vásárlók kedvence lehet a Granta Sedan, amely kétmillió forint alatti induló áron lesz elvihető, ehhez képest pedig négy főnek és csomagjainak elegendő helyet kínál.
A piac legkedvezőbb szedánja lesz
Ennek ellenére külső tekintetében kompakt marad, amelyet a 4,26 méteres hosszúság, az 1,7 méteres szélesség és az 1,5 méteres magasság is jelez. A tengelytáv 2476 mm – az alapok közössége után az összes elsőkerékhajtású LADA modellnél erre az értékre számíthatunk.
A Granta Liftback már újabb fejlesztés, jobb anyagokkal, modernebb megoldásokkal – és ehhez mérten nagyobb költségekkel.
Modernizált formákkal - galéria
Kalina
Teljes modellcsalád - galériaA második generációs Kalina adja a kínálat egyik gerincét, amely négy-, valamint ötajtós kialakítással, sőt, kombiként is hazavihető. Akad belőle divatosabb cross verzió is, amely 190 mm-es szabad magasságával a szimpla földútnál többet tud leküzdeni. Ebben segítségére van a sérüléseket jobban, vagy legalábbis költséghatékonyabban viselő műanyag elemek mellett a fém kartervédők. Vérbeli terepjáróról természetesen az elsőkerékhajtás miatt nem beszélhetünk, de a kisebb terepes igényeknek ő is eleget tud tenni, kétszínű belső terével pedig ráadásként divatosnak is mondható.
A sportos hagyományokról sem feledkeztek meg teljesen
Sportos hangulat az utastérben isA Kalina Sportot fogja a legnagyobb érdeklődés övezni, igaz, valószínűleg ő lesz a legkisebb példányban eladott modellek egyike. A gyártószalagról kiemelt Kalinát kézi munkával erősítik meg a Ladánál, a sportfutómű, sportkipufogó, sportfék triója mellé rövidebb, átalakított kézi váltót kapunk, az 1,6-os szívómotor pedig új vezérműtengelynek köszönhetően erősödik 120-140 lóerő közé. Ezzel már 9 másodperc körüli 0-100-as sprintre lesz képes az izgalmas típus, amelyben meglepően kényelmes sportüléseket találunk. A típus a legolcsóbb sportmodell lesz hazánkban, a Suzuki Swift Sport 5,3 milliós áránál akár egy millióval is olcsóbb lehet, igaz, felszereltsége is szerényebb lesz.
Kétszínű belső térrel is elérhetőA Kalina egyébként több részében is közösködik a Granta újabb változatával, de bár teljesen orosz fejlesztésről beszélünk, néhány alkatrész már az 51 százalékos tulajdonos Renault-Nissan konszernt idézi. A Kalina/Granta páros egyébként a Dacia Sandero/Logan duót idézi, csak éppen egy generációval korábbról. Ennek megfelelően közös nevező a méreteket meghazudtolóan jó helykínálat, az egyszerű kezelhetőség, a strapabíróság és a célnak való megfelelés, de tény, hogy a modernség hiánya miatt indokolt a nagyon kedvező árcédula.
Régi ismerős, új néven - ez a 4x4
4x4
Avagy a Niva, és így már mindenki megvilágosodik. Új néven, némi ráncfelvarrással folytatja életét az orosz terepes modell, amely munkacélú, egyszerűbb, és vegyes felhasználású, jól felszerelt változatban is elérhető lesz. A közös nevező a kivételes terepképesség és a strapabíróság. Később lesz haszongépjármű kivitel is.
Haszoncélokra is készül majd változat
Hajtásláncok
A LADA modellek hajtásáról alapvetően háromféle négyhengeres gondoskodik, amelyek már teljesíteni fogják az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat. A Granta és a Kalina különböző változatainak mozgatását egy 1,6 literes szívómotorra bízták a gyáriak, amelyet 8 és 16 szelepes kivitelben lehet hazavinni.
Újszerű műszercsoport, régi vágású motorhozElőbbi mai szemmel már-már megmosolyogtatóan szerény képességekre képes. A 86 lóerő 168 km/h-s végsebességet tesz lehetővé, a vélhetően nem túl bőséges nyomaték (a végleges adatok még hiányoznak) pedig arra késztet, hogy gyakran nyúljunk majd az ötsebességes váltóhoz. Persze ezt nem muszáj megtennünk, ugyanis a későbbiekben robotizált automataváltó is elérhető lesz a modellekhez. Fajtájából eredően az egység tudása bőven hagy kívánnivalót maga után, viszont költséghatékony az egyelőre ismeretlen árazást tekintve, igaz, a benzinkúton a gyári adatok szerint 7 decis plusszal büntet.
Az automata alternatíva viszont kizárólag a 16 szelepes variánsokhoz lesz elérhető, amelyek viszont már 96 lóerővel gazdálkodhatnak, ami elegendőnek tűnik az üresen 1,08 tonnás modellek mozgatásához. Hiába a nagyobb teljesítmény, a fejlettebb technikának köszönhetően 2 decivel takarékosabb a költségesebb erőforrás a gyári vegyes adatok alapján – étvágya 6,4 l/100 km-ben áll meg a mérések szerint.
A 4x4 a kakukktojás, amelyben továbbra is 1,7 literes erőforrást találunk. A négyhengeres 82 lóerőt szorít ki magából, amelyből jó pár eltűnik majd a fogaskerekek tengerében, de a felező szerencsére mindig segítséget nyújthat terepen. A fogyasztás viszont korábbi korszakokat idéz: a 9,5 literes átlag megegyezik egy 408 lóerős, kéttonnás, négykerékhajtású Mercedes-Benz étvágyával.
Felszereltségek, árak
Alapból a gyengébbik motor jár...Az árlistára még várni kell, ám addig sem maradunk üres kézzel. A magyar piacon várhatóan háromféle felszereltségi szint lesz a népszerűségi verseny első helyére pályázó Kalinához. Kezdjük a hidegzuhannyal, ami nyáron inkább forró, nagyon forró. A kétmillió forint alatti beszállóhoz ugyanis nem lesz elérhető a klímaberendezés, amely bizony komoly válóokot jelent az idei nyarat tekintve. Van helyette könnyűfém felni, elektromos ablak és a gyengébbik egyhatos.
A csúcspéldányhoz érintőképernyő is járFelfelé lépve a kellemes Norma névre hallgató szinten már van légkondi, sőt, rádió, illetve ülésfűtés is, ráadásul ehhez már a 16 szelepes motor jár. Ha ezt a szintet nézzük, akkor a Dacia Sanderónál már 2,85 millió forintnál tartunk, így biztosan ez alatti, előzetes kalkulációnk alapján 2,5 milliót megközelítő beszálló költségre számíthatunk.
A Lux szint a LADA legjavát adja: van itt parkolóradar, elektromosan behajtható tükör, esőérzékelő, fűthető szélvédő, sőt, akár még érintőképernyős központi navigációs rendszer is.
A jövő
Nosztalgikus érzelmek után valós meggyőzőerőt szolgáltatnak majd a márka új modelljei, amelyek végső verzióját már megpillanthatták a sajtó képviselői. A Vesta, a Vesta kombi és az X-Ray már a Renault-Nissan segítséggel készülnek, ennek megfelelően csábító alternatívát jelenthetnek a piacon. Mire felpörög a jövő évi forgalmazás, már meg is érkezhetnek az első modellek, melyek csábítási potenciálja jóval nagyobb lehet. Az alábbiakban elolvashatják a legfrissebb újdonságokat velük kapcsolatban.
Európában elsőként hazánkban kezdi meg nagy visszatérő hadjáratát a LADA. A nosztalgikus érzéseket ébresztő márka nagy elánnal érkezik a magyar piacra, hamarosan pedig alapjaiban megújult modellekkel igyekszik meghódítani az árérzékeny vásárlókat. Összegyűjtöttük, hogy mire számíthatunk tőlük.
Forgalmazás
Már hazánkban láttuk a visszatérő LadátHa a nagy szocialista forradalom november 7-i visszaemlékezését le is kési, de jó eséllyel már az idén megkezdődik a LADA modellek hazai forgalmazása. Az orosz AVTOVAZ vállalat és a LADA Hungary Disztribúció Kft. (amit a Duna Autó Zrt. tulajdonosai alapítottak) közös európai pilot programja indul el itthon, amely szerint újra kaphatóak lesznek a LADA modelljei hazánkban.
A nagy érdeklődésre való tekintettel az óvatos novemberi nyitás helyett átfogó országos hálózattal kezd majd a LADA. A kereskedések helyszínéről végleges információt még korai lenne közölni, de annyi biztos, hogy a 8-10 árusító pontok közül kettő jut Budapestre, vidéken pedig Győrben, Pécsett, Miskolcon vagy éppen Debrecenben is tudunk majd Ladát vásárolni.
A márka népszerűsége meghaladta a képzeletet
„Tudtuk, hogy nagy lesz a visszhangja a LADA visszatérésének, de ekkora érdeklődésre legmerészebb álmainkban sem számítottunk. Nagyon örülünk a régi és új LADA rajongóknak és szeretnénk őket a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy már az elején országos hálózattal indulunk.” – fűzte hozzá Markó Zoltán a LADA Hungary projektigazgatója.
Régi modellek és új visszatérők isA cél az 1 százalékos piaci részesedés elérése. A sokak számára jól, vagy legalábbis érdekesen csengő márkanév ismeretében ez elég lehet, igaz, ehhez egy olyan vásárlói réteg is szükséges (legalábbis kezdetben), amely hajlandó a Daciánál egyszerűbb technikájú autót megvásárolni a román modelleknél kedvezőbb áron.
A korábbi modellek tulajdonosainak jó hír lehet, hogy nem csak a legújabb gépjárművekkel kapcsolatos feladatokat vállalják magukra az új kereskedések, de a régebbi típusok alkatrészeinek forgalmazásával, illetve javítással is foglalkoznak majd.
Három modellel indul a forgalmazás - hamarosan két újabb típus érkezik
Az előkészületek gőzerővel zajlanak a LADA Hungary háza táján. Épül a szalon, kezelik az érdeklődőket, zajlik a hálózat kiépítése, és ami a legfontosabb, egyelőre csak orosz belpiacos kivitelekkel, de megmutatták nekünk élőben is, milyen autókra számíthatunk az induláskor.
Modellek
Jó eséllyel a Kalina lesz a legnépszerűbbInduláskor a LADA Kalina és Granta családi modellekből, valamint a LADA 4x4 típusból (ami a Niva újnevű változata) áll majd a kínálat, amelyek különlegessége, hogy az erőforrások az Euro 6-os normáknak is meg fognak felelni, vagyis a jövendőbeli vásárlók viszonylag modern, és (legalábbis néhány tekintetben) a mai elvárásokhoz illetve normákhoz igazodó orosz négykerekűekhez juthatnak. Megbízható LADA motorok, tartósság és kiváló ár – ezt kínálja majd induláskor az importőr, és információink szerint a tartósságot, mint jelzőt megnyugtatóan bőséges garancia fogja aláhúzni.
Granta
Ha még aktuális lenne a jelző, a Grantát igazi válságszedánnak hívnánk. A jelző nem a típust illeti, mint inkább a költséghatékonyságát. Az elérhető mobilitást új autó képében kereső vásárlók kedvence lehet a Granta Sedan, amely kétmillió forint alatti induló áron lesz elvihető, ehhez képest pedig négy főnek és csomagjainak elegendő helyet kínál.
A piac legkedvezőbb szedánja lesz
Ennek ellenére külső tekintetében kompakt marad, amelyet a 4,26 méteres hosszúság, az 1,7 méteres szélesség és az 1,5 méteres magasság is jelez. A tengelytáv 2476 mm – az alapok közössége után az összes elsőkerékhajtású LADA modellnél erre az értékre számíthatunk.
A Granta Liftback már újabb fejlesztés, jobb anyagokkal, modernebb megoldásokkal – és ehhez mérten nagyobb költségekkel.
Modernizált formákkal - galéria
Kalina
Teljes modellcsalád - galériaA második generációs Kalina adja a kínálat egyik gerincét, amely négy-, valamint ötajtós kialakítással, sőt, kombiként is hazavihető. Akad belőle divatosabb cross verzió is, amely 190 mm-es szabad magasságával a szimpla földútnál többet tud leküzdeni. Ebben segítségére van a sérüléseket jobban, vagy legalábbis költséghatékonyabban viselő műanyag elemek mellett a fém kartervédők. Vérbeli terepjáróról természetesen az elsőkerékhajtás miatt nem beszélhetünk, de a kisebb terepes igényeknek ő is eleget tud tenni, kétszínű belső terével pedig ráadásként divatosnak is mondható.
A sportos hagyományokról sem feledkeztek meg teljesen
Sportos hangulat az utastérben isA Kalina Sportot fogja a legnagyobb érdeklődés övezni, igaz, valószínűleg ő lesz a legkisebb példányban eladott modellek egyike. A gyártószalagról kiemelt Kalinát kézi munkával erősítik meg a Ladánál, a sportfutómű, sportkipufogó, sportfék triója mellé rövidebb, átalakított kézi váltót kapunk, az 1,6-os szívómotor pedig új vezérműtengelynek köszönhetően erősödik 120-140 lóerő közé. Ezzel már 9 másodperc körüli 0-100-as sprintre lesz képes az izgalmas típus, amelyben meglepően kényelmes sportüléseket találunk. A típus a legolcsóbb sportmodell lesz hazánkban, a Suzuki Swift Sport 5,3 milliós áránál akár egy millióval is olcsóbb lehet, igaz, felszereltsége is szerényebb lesz.
Kétszínű belső térrel is elérhetőA Kalina egyébként több részében is közösködik a Granta újabb változatával, de bár teljesen orosz fejlesztésről beszélünk, néhány alkatrész már az 51 százalékos tulajdonos Renault-Nissan konszernt idézi. A Kalina/Granta páros egyébként a Dacia Sandero/Logan duót idézi, csak éppen egy generációval korábbról. Ennek megfelelően közös nevező a méreteket meghazudtolóan jó helykínálat, az egyszerű kezelhetőség, a strapabíróság és a célnak való megfelelés, de tény, hogy a modernség hiánya miatt indokolt a nagyon kedvező árcédula.
Régi ismerős, új néven - ez a 4x4
4x4
Avagy a Niva, és így már mindenki megvilágosodik. Új néven, némi ráncfelvarrással folytatja életét az orosz terepes modell, amely munkacélú, egyszerűbb, és vegyes felhasználású, jól felszerelt változatban is elérhető lesz. A közös nevező a kivételes terepképesség és a strapabíróság. Később lesz haszongépjármű kivitel is.
Haszoncélokra is készül majd változat
Hajtásláncok
A LADA modellek hajtásáról alapvetően háromféle négyhengeres gondoskodik, amelyek már teljesíteni fogják az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat. A Granta és a Kalina különböző változatainak mozgatását egy 1,6 literes szívómotorra bízták a gyáriak, amelyet 8 és 16 szelepes kivitelben lehet hazavinni.
Újszerű műszercsoport, régi vágású motorhozElőbbi mai szemmel már-már megmosolyogtatóan szerény képességekre képes. A 86 lóerő 168 km/h-s végsebességet tesz lehetővé, a vélhetően nem túl bőséges nyomaték (a végleges adatok még hiányoznak) pedig arra késztet, hogy gyakran nyúljunk majd az ötsebességes váltóhoz. Persze ezt nem muszáj megtennünk, ugyanis a későbbiekben robotizált automataváltó is elérhető lesz a modellekhez. Fajtájából eredően az egység tudása bőven hagy kívánnivalót maga után, viszont költséghatékony az egyelőre ismeretlen árazást tekintve, igaz, a benzinkúton a gyári adatok szerint 7 decis plusszal büntet.
Az automata alternatíva viszont kizárólag a 16 szelepes variánsokhoz lesz elérhető, amelyek viszont már 96 lóerővel gazdálkodhatnak, ami elegendőnek tűnik az üresen 1,08 tonnás modellek mozgatásához. Hiába a nagyobb teljesítmény, a fejlettebb technikának köszönhetően 2 decivel takarékosabb a költségesebb erőforrás a gyári vegyes adatok alapján – étvágya 6,4 l/100 km-ben áll meg a mérések szerint.
A 4x4 a kakukktojás, amelyben továbbra is 1,7 literes erőforrást találunk. A négyhengeres 82 lóerőt szorít ki magából, amelyből jó pár eltűnik majd a fogaskerekek tengerében, de a felező szerencsére mindig segítséget nyújthat terepen. A fogyasztás viszont korábbi korszakokat idéz: a 9,5 literes átlag megegyezik egy 408 lóerős, kéttonnás, négykerékhajtású Mercedes-Benz étvágyával.
Felszereltségek, árak
Alapból a gyengébbik motor jár...Az árlistára még várni kell, ám addig sem maradunk üres kézzel. A magyar piacon várhatóan háromféle felszereltségi szint lesz a népszerűségi verseny első helyére pályázó Kalinához. Kezdjük a hidegzuhannyal, ami nyáron inkább forró, nagyon forró. A kétmillió forint alatti beszállóhoz ugyanis nem lesz elérhető a klímaberendezés, amely bizony komoly válóokot jelent az idei nyarat tekintve. Van helyette könnyűfém felni, elektromos ablak és a gyengébbik egyhatos.
A csúcspéldányhoz érintőképernyő is járFelfelé lépve a kellemes Norma névre hallgató szinten már van légkondi, sőt, rádió, illetve ülésfűtés is, ráadásul ehhez már a 16 szelepes motor jár. Ha ezt a szintet nézzük, akkor a Dacia Sanderónál már 2,85 millió forintnál tartunk, így biztosan ez alatti, előzetes kalkulációnk alapján 2,5 milliót megközelítő beszálló költségre számíthatunk.
A Lux szint a LADA legjavát adja: van itt parkolóradar, elektromosan behajtható tükör, esőérzékelő, fűthető szélvédő, sőt, akár még érintőképernyős központi navigációs rendszer is.
A jövő
Nosztalgikus érzelmek után valós meggyőzőerőt szolgáltatnak majd a márka új modelljei, amelyek végső verzióját már megpillanthatták a sajtó képviselői. A Vesta, a Vesta kombi és az X-Ray már a Renault-Nissan segítséggel készülnek, ennek megfelelően csábító alternatívát jelenthetnek a piacon. Mire felpörög a jövő évi forgalmazás, már meg is érkezhetnek az első modellek, melyek csábítási potenciálja jóval nagyobb lehet. Az alábbiakban elolvashatják a legfrissebb újdonságokat velük kapcsolatban.
Nagyobb teret kínál - galériaA Vesta Cross Concept névre keresztelt, emelt hasmagasságú kombi a moszkvai Off-Road Show keretien belül mutatkozott be az orosz fővárosban. A Vesta alapjaira épülő autó kifejezetten jól mutat puttonyos változatban, amire a gólyalábak már csak rátesznek egy lapáttal. A formák nem okoznak nagy meglepetést, hiszen szemből csupán a terepes műanyag kiegészítőkben tér el egymástól a két verzió, de az átszabott hátsó ellenére a faron elhelyezkedő fénytestek is ismerősek lehetnek.
Az utastérbe is betekintést engedtek - galériaA Cross Concpet különlegességét természetesen az emelt hasmagasság adja. Ami azonban a sorozatgyártás szempontjából is érdekes lehet, az egyértelműen a kombi felépítés, hiszen bár a gyáriak nem zárkóznak el a Cross változat megépítésétől, a koncepciót sokkal inkább a normál puttonyos Vesta előfutárának tekinthetjük.
Az oroszokat pedig csak dicsérettel illethetjük az autó megjelenésével kapcsolatban, ugyanis a dinamikusan lejtő tetőív, a kis légterelő és a D-oszlopnál finoman összekötött oldalsó ablakok és hátsó szélvédő igazán jól mutatnak – miközben a már ismert oldalsó árnyéktörő vonalak és orrkialakítás továbbra is divatos.
Kifejezetten jól sikerült a Cross Concept - galériaA koncepció nem csak a kombi karosszéria miatt fontos, hiszen bár kémfotókon már láthattuk, a Lada hivatalosan most először engedett betekintést az utastérbe, mely a kissé túljátszott műszerfalon kívül akár egy az egyben megvalósulhat sorozatgyártásban is. Noha néhol még a képen is látszódnak, hogy bizony a jutányos ár érdekében olcsóbb műanyagokat kellett használniuk a gyáriaknak, a formákra nem lehet panaszunk, és a külső színhez illő betétek, valamint a rengeteg króm kifejezetten feldobja a belsőt – a látványos ülésekről nem is beszélve.
Technikai részleteket nem árultak el az oroszok, és a képek alapján csupán annyit állapíthatunk meg, hogy a Cross Concept automataváltóval van szerelve. Amennyiben a Lada ezen az úton halad tovább a sorozatgyártású változatok esetében is, úgy – az ár függvényében – jó eséllyel pályázik majd a sikerre, akár hazánkban, akár nemzetközi fronton.
Nem titok, hogy a rövidesen debütáló, csinos kompakt Vesta modellcsalád mellett nem sokkal később, még a 2016-os évben érkezik a Lada második nagy durranása, az X-Ray néven emlegetett kisméretű crossover.
Utóbbi azért is érdekes, mert egy népes és modern, ráadásul igencsak sikeres szegmensbe érkezik. Az X-Ray debütálásának közelségét pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy olyan friss fotókat láthatunk róla, amelyeken a modell már végleges formájában pózol, mégpedig elölről-hátulról egyaránt.
Nem kérdés, hogy a leleplezés kapujában áll a Lada X-Ray crossover
Kijelenthetjük, hogy az orosz formatervezőknek sikerült valami egyedit alkotniuk, hiszen az X-Ray teljesen megkülönböztethető a kategóriatársakról, s főleg elölről nézve egyértelműen felismerhetőek rajta a márka modernkori formajegyei, amelyek elsősorban a Vesta koncepciótól származnak. Ha igaz a hír, melynek értelmében az X-Ray a Dacia Sandero Stepway alapjait használja majd, akkor a Lada tengelytávolsága 2,6 méter körüli lesz, hossza pedig mintegy 4,1-4,2 méter.
A forma praktikusnak tűnik, így négy felnőtt minden bizonnyal kényelmesen el fog férni belül, sőt, csomagjaik számára is elegendő hely fog maradni a puttonyban. Ezen felül a leendő vásárlók biztosan szeretni fogják a ’hagyományos’ autókénál magasabb üléspozíciót, valamint a kompakt méreteket, melyeknek köszönhetően ügyesen lehet majd manőverezni az X-Ray crossoverrel.
A Vesta és az X-Ray csak a kezdet, rövidesen jön a többi újdonság is
Technikai fronton sem kell szégyenkeznie az oroszok büszkeségének. A motorpalettát a hírek szerint egy 1,6 és egy 1,8 literes szívó benzinmotor alkotja majd, előbbi 96, utóbbi pedig 122 lóerőt állíthat csatasorba. Alapesetben elsőkerékhajtással és kézi váltóval érkezik az X-Ray, felárért viszont a Dacia Duster 4x4 hajtáslánca, sőt, a robotizált automataváltó is bekerül a kínálatba. Reméljük, hogy rövidesen több információt is közzétesz majd a Lada friss jövevényéről, mely jövőre érkezhet meg a kereskedésekbe.