A hírek szerint néhány hónapon belül az itthoni márkakereskedésekbe is megérkezhet a hazai piac talán legfontosabb és legérdekesebb 2012-es autós újdonsága, a Škoda Rapid. A csehek (vagy németek?) néhány hónapja már a végső teszteket és simításokat végzik a Nürburgring legendás Nordschleife-i aszfaltcsíkján - amiről már korábban beszámoltunk Olvasóiknak -, a mai nap folyamán pedig az előzetes ígéreteknek megfelelően Párizsban teljes pompájában megmutatta magát az autó.
A Rapid az egyik legfontosabb hazai vonatkozású újdonsága a Párizsi Autószalonnak - galéria
A Rapid jól néz ki és megfizethető maradA francia fővárosban vendégeskedő kollégáink részletesen megvizsgálták, valamint természetesen lencsevégre is kapták a Rapidot - jöjjenek a helyszíni fotók. A képeken jól látszik, hogy a típus végső verziója (nagy örömünkre) megörökölte a tavaly Frankfurtban debütált MissionL koncepció formanyelvét, amely egyúttal a Škoda jövőbeli formai irányzatát is előrevetíti - ide tartozik például a motorháztető nyúlványára költöztetett Škoda embléma, az élekkel határolt, határozott és komoly tekintet, a letisztult, vízszintes tagolású orr, valamint az új vonalak és megoldások a farrészen.
A Rapide csomagtartója (is) óriási - galériaA típus alapját a Fabia adja, ám ezúttal többről van szó, mint egy lépcsőshátú Fabia: a mérnökök alaposan átszabták a kiskategóriás modellt.
Változatlan futómű-konstrukció mellett a tengelytáv például 246 centiről pontosan 260-ra növekszik, és az újdonság a 4,25 méter hosszú kombi változatnál is nyúlánkabb lesz 23 centivel (448 centi), s a szélesség közel 60 mm-t gyarapszik, így elérve az 1,71 métert. Mindez a tervezők szerint nagyon jót tesz az utastér méretének és a már alaphelyzetben 550 literes puttonynak (bővíés után állítólag akár 1490 liternyi pakkot képes lesz elnyelni a Rapid) - mindkét fronton az Octaviához hasonlóan teljesít majd a Rapid.
Sem a karosszéria, sem pedig az utastér nem emlékeztet a Fabiára - szerencsére
További érdekesség, hogy a szedán felépítés ellenére a csomagtérajtó a hátsó szélvédővel együtt nyílik, vagyis a nagytestvér(ekhez) hasonlóan praktikus ötajtós kialakításról beszélhetünk.
Remek helykínálatot és tágas csomagtartót ígér a Škoda Rapid
A hátsó helykínálat is a kategória élén járA letisztult, praktikus belső sem a Fabiát fogja idézni; a várakozások szerint a kabin szinte teljes mértékben megegyezhet a tegnap látott Seat Toledo enteriőrjével, így be is másoltuk a spanyol testvérmodell képeit.
Technikai fronton nem kell nagy csodákra számítani: az alapokat a jól bevált megoldások és az egyszerűség határozza meg, így például a hátsó futómű sem multilink rendszerű lesz, hanem a mérnökök a Fabia egyszerűbb csatolt lengőkaros megoldását alkalmazzák.
5 benzin- és 2 dízelmotorral kínálják majd a csehek a 4,5 méter hosszú szedánt
A motorkínálat induláskor hat tagú (4 benzines és 2 gázolajos) lesz, de később még állítólag számíthatunk egy hetedik, izmosabb egységre. A 86 és a 105 lóerős (160 illetve 175 Nm) turbós 1.2 TSI, valamint a 122 lovas (200 Nm) 1.4 TSI-vel találkozni fogunk, a belépőt pedig egy 75 lóerős (112 Nm) 1,2 literes szívó benzines A Rapid formái igen elegánsra sikeredtekegység jelenti a kínálatba. A kis turbósokkal változattól függetlenül biztosan nem lehet melléfogni, ám a 75 lóerős, nyomatékszegény kis benzinest nem ajánlanánk nyugodt szívvel a méretes Rapide-hoz.
Dízelfronton az 1.6 TDI-t várjuk 90 és 105 lóerővel (230 illetve 250 Nm). Szériában motorváltozattól függően 5- vagy 6-sebességes manuális váltók járnak a kizárólag elsőkerekes Rapidhoz, míg egyes erőforrásokhoz megrendelhetjük majd a remek 7-sebességes duplakuplungos, automata DSG szerkezet.
Amint további információk (pontos hazai bevezetés/árak) látnak napvilágot a csehek új büszkeségéről és a magyar autópiac friss sikervárományosáról, ígérjük, azonnal jelentkezünk.
Egyelőre annyit tudunk még kiegészítésképp, hogy az elegáns Rapid európai forgalmazása még az év végén megkezdődik, de szép képgalériákon és a videókon keresztül már most megcsodálhatják az ígéretes típust.