A Caterham tempósan fejleszti legnépszerűbb terméket, a Seven modellcsaládot, hiszen akár felfelé, akár lefelé tekintünk, minden irányban bővülő palettával találkozunk. Az erősebb típus már korábban bemutatkozott, azonban a megrebesgetett, Suzuki motorral hajtott példányra a Frankfurti Autószalonig várni kellett.
A belépőt idáig a 120 lóerős Ford motor jelentette a 7-esre vágyók számára, azonban mostantól még csekélyebb teljesítménnyel is elérhető lesz az emblematikus sportautó.
Mindezt azzal magyarázza a konstruktőr, hogy az élvezet nem feltétlenül egyenlő a nyers teljesítménnyel, emlékezzünk csak vissza, a Toyota GT86 is azért kapott hátra keskenyebb gumikat, hogy a kisebb tapadás révén nagyobb örömet okozhasson.
A Seven 165 névre keresztelt jószág orrában a Suzuki háromhengeres, 660 köbcentiméter lökettérfogatú erőforrása bújik meg, amely turbófeltöltővel már a japánban őshonos Kei autókban is teljesít. Ezúttal 80 lóerőről szól a fáma 107 Nm-rel párosulva, amelyet a Caterham mérnökei által áthangolt ötfokozatú Suzuki váltó továbbít a hátsó kerekekhez.
Persze a gyártó tökéletesen ismeri saját modelljét és a vásárlókat, ennek megfelelően jól tudta a tervezés során a brit mérnökök csoportja, mivel lehetne fenntartani az élvezeti faktort. A lóerőket egyrészt az apró motor révén elért alacsonyabb, mindössze 480 kilogrammos tömeg kárpótolhatja, ráadásul a sportautókon valaha látott legkeskenyebb abroncsait szerelték fel a Suzuki motorral feléledő Caterham Seven 165-re. Bár a menetteljesítményekről nem nyilatkozott a gyártó, a pehelysúly okán nem nagy vétség 9 másodpercen belüli 0-100-as sprintet feltételezni.
A tapadás ezúttal nem kérdéses, hiszen a fél tonna alatti tömeg és a csekély létszámú ménes bizonyosan nem képes jelentősen megsanyargatni az abroncsokat. Sokan nagy áldozatot látnak a történetben, azonban mindehhez hozzá tartozik, hogy a gyártó nagyjából 7-8 millió forintos vételárról beszél, így árcéduláját tekintve a valaha gyártott legolcsóbb Caterham is lehet egyben az újdonság.