Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha prémium középkategóriás autókról beszélünk, legtöbbünknek a BMW 3-as sorozat, az Audi A4, vagy a Mercedes C-osztály jut eszünkbe. Ez az a felállás, amin a Jaguar is szeretne változtatni a jövőben, és egy 2015-ben megjelenő kisebb méretű négyajtóssal, és annak variánsaival szeretne kiharapni egy falatot a piacból.

Adrian Hallmark, a Jaguar globális vezérigazgatója elmondta, hogy a márka szeretne kilépni a nagyok árnyékából, és ezzel az újonnan megjelenő prémium középkategóriással szeretnék megépíteni a legfejlettebb, leghatékonyabb és legkifinomultabb autót a szegmensben, mely nem csak megközelíti az ellenlábasokat, hanem túl is nő rajtuk.

Kombi biztosan érkezni fog

Hozzátette: „úgy fog kinézni, és olyan lesz vezetni, mint egy vérbeli Jaguart, ami olyan csúcstechnológiával van megtöltve, amit még senki nem produkált a mezőnyben. Ebben az autóban lesznek a leghatékonyabb motorok, és ezt vezetni lesz a legkifinomultabb érzés.”

Azok után, hogy a Mondeo elemeit felhasználó X-type bukásnak számított Európában, a Jaguar most az X760 kódnév alatt futó szedánt teljes egészében újonnan fejleszti ki az alumínium felfüggesztést, és egy nagyon merev, mind szegecselt, mind ragasztott alumínium szerkezetet kapó járművet, melyek összhatása egy a 3-as BMW-nél is jobban vezethető, és az A4-es Audinál is modernebb autót eredményez a gyáriak szerint. Tovább erősíti ezeket az elvárásokat, hogy gyáriak elmondása szerint sokat tanultak az F-type fejlesztése alatt, és ezeket a tapasztalatokat felhasználják majd az új modell tervezése közben.

Hasonló formákra számíthatunk

A négyajtós verzió a megjelenéstől számított egy éven belül kiegészül majd egy kombi variánssal, melyet nem sokkal később a C-X17 stíluselemeit viselő, ám annál kisebb, az X3-as BMW ellenfeleként induló SUV követhet majd, mely modellektől sokat vár a márka. Ha a terveknek megfelelően alakulnak az eladások, később egy kupé, és egy ferdehátú verzió is kilátásban lehet.

A vezetők szerint három dolog van, ami miatt az autójuk versenybe szállhat német riválisaival, ezek pedig nem mások, mint az alacsony súlyt garantáló alumínium alapok, a nagyszerű irányíthatóságot ígérő hátsókerékhajtás, valamint az újonnan tervezett szupertakarékos motorok. Az egyetlen lehetséges probléma a formaterv lehet, de Ian Callum, a márka formatervezésért felelős elnöke szerint nem tudnak majd mellélőni ebben a kritikus pontban sem.

A prémium középkategóriás szegmens jelenlegi 1,3 milliós eladásaiból körülbelül 1,15 milliót tesz ki a cikk elején említett három német modell, melyekkel nehéz versenyre kelni, ám a Jaguar nem is hatalomra szeretne törni, mindössze egy kis szeletet szeretne hasítani a tortából, és nagyjából 80.000 példányt szeretne eladni a négyajtós és a kombi verzióból, az X761 kódnéven futó crossoverből pedig nagyságrendileg 50.000-et szeretnének értékesíteni.

A négyajtós változat érkezése 2015 elejére várható (a koncepció jövő szeptemberi Párizsi Autószalonon való debütálása után), a kombi variáns körülbelül egy évre rá, míg az SUV nem sokkal a kombi után, szintén 2016-ban várható. Ezekkel a dátumokkal számolva egyébként úgy tervezi a Jaguar, hogy a szedán verzió éppen egy időben fog megjelenni az új Mercedes C-osztállyal, és nem sokkal előbb kerül piacra, mint az új Audi A4-es. Ha minden jól megy az eladásokkal, a kupé és a ferdehátú változat 2018 környékén érkezhet majd.

Ha ebből merítenek mindenki jól jár

Mint tudjuk, a nehéz helyzetben lévő gyártónak ez az utolsó dobása, melyet ők maguk is elismernek, így biztosak vagyunk benne, hogy nagyot fognak dobbantani az új modellekkel, melyeket nem csak mi, de valószínűleg az egész világ kíváncsian vár.