Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az autók hatékonyságának fokozása, ezáltal pedig károsanyag-kibocsátásuk csökkentése soha nem látott mértékben virágzik. Ezt bizonyítja a szerkesztőségünkhöz befutott legutóbbi adat is: a márciusban kezdődő Genfi Autószalonon kiállított modellek 10 százaléka „tiszta” autó lesz.

De mit is takar ez a keveset hallott kifejezés? A svájciak azon négykerekűeket illetik ezzel a jellemzéssel, amelyek a gyári normák szerint kilométerenként 100 grammnál kevesebb CO2-t eresztenek a levegőbe. A tizedes arány pedig az elmúlt öt évet tekintve óriási fejlődés, hiszen az autógyártóknak úgy kell megfelelniük az egyre szigorúbb előírásoknak, hogy közben gazdaságilag válságos időszakkal kell szembenézniük.

Az elmúlt években a Genfi Autószalon „Zöld pavilonjában” kiállított technológiák sorozatéretté váltak, de legalábbis rohamosan közelednek a szériagyártás irányába, a fejlesztéseket pedig egyre többen használják ki. A nehéz idők és az üzemanyagok emelkedő árai ezt fogyasztói oldalról is indokolják: a hatékonyabb üzemeltetés a szerelem, avagy a gyors elhasználódás miatti csere alátámasztásául egyértelmű érvként szolgál, ha autóvásárlásról van szó.

Az elektromos és alternatív modellek mellett hibridek és hagyományos típusok is kiérdemlik a "tiszta" jelzőt

A Genfi Autószalon hét csarnokában kiállított 900 autó között már közel 100-at találunk, amelyik eleget tesz a szigorú feltételeknek. Éppen egy hónap múlva már mi is ott sétálunk majd körülöttük, hogy beszámolunk a jövőbe mutató technológiákról is.