Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault Clio mai bemutatóján már minden információt megosztottak velünk a gyártó szakemberei a friss kisautóval kapcsolatban, ám minden részlet említése nélkül is egyvalami azonnal világossá vált: a módfelett tetszetős formák és a technikai tartalom láttán a konkurencia igen erős ellenfélre, a vásárlók pedig egy kiváló választási lehetőségre számíthatnak. Örömteli, hogy az előzetes kalkulációk szerint az árcédulán sereplő összeg nem lesz magasabb elődjénél, így a korábban is remek ár/érték arány minden bizonnyal továbbra is megmarad. Az októbertől megrendelhető kisautó hossza 4,06 méter, magassága 1,45 méter, míg szélessége 1,73 méter.

A formaterv kétségteenül hívogatóra sikeredett; szép és igényes, jól kidolgozott részletek teszik teljessé az összképet, míg a Renault új arculatát jelentő, az Alpine A110-50-es versenyautón is látott hűtőmaszk sem hiányzik a repertoárból. Az összhatás modern, friss, mégis komoly benyomást kelt a szemlélőben, még ha egy olyan fiatalos színre is voksolunk, melyekben a gyártó egyáltalán nem szűkölködik.

Az alapfelszereltségben 16 colos felnik szerepelnek, ám opcionálisan 17-esekkel is kérhető lesz a Clio, melyek között kéttónusó is szerepel majd a listán, akár a karosszéria színére fújva. A fekete B-oszlopok miatt ráadásul nyúlánkabbnak tűnik az autó az eddiginél, a hátsó ajtó kilincsét pedig olaszosan a C-oszlopba rejtették el a mérnökök.

A divatos színek a fiatalokat csábíthatják

A központi rendszer itt debütál - galériaAz öt személy számára helyet kínáló utaskabint a Renault lebegő középkonzolja uralja, ráadásul az üléspróba alapján az anyag-, és összeszerelési minőség terén is előrelépést tapasztalunk az elődhöz viszonyítva. A krómmal ékesített zongoralakk betét ugyan tisztántartás szempontjából nem túl praktikus, mégis eleganciát és komolyságot, minőséget kölcsönöz a középkonzolnak, amely helyet ad a márka 7 collos érintőképernyős információs és szórakoztató rendszerének. A praktikum fokozásáról tárolórekeszek és természetesen USB-csatlakozó is gondoskodik, az óracsoport pedig látványosan digitális és analóg kijelzőkkel operál. Az utasteret egyedivé és barátságosabbá teszi, hogy többféle színű kárpit közül választhatunk, amely a műszaerfalon is visszaköszön, ráadásul a gyártó a hírek szerint felárat sem kér majd az opcióért.

Akár első autónak is kiválóA motorházban turbómotorok hada dolgozik majd, akár benzines, akár dízelmotorokról van szó. A Mégane-ban már használatos 1,2 literes, 120 lóerős turbómotor a maga 1750-es fordulattól elérhető 190 Nm-es nyomatékával bizonyosan népszerű darabja lesz a kínálatnak, de nem feledkezhetünk meg a hamarosan érkező 900 köbcentis, háromhengeres feltöltős egységről sem, amelynek teljesítménye 90 lóerő, nyomatéka 135 Nm.

Aki az öngyulladós egységeket preferálja, annak a remek fogyasztású és kellemes karakterű 1.5 dCi 90 lovas verziója jelenthet alternatívát, de később erősebb gázolajosok is csatlakoznak a kínálathoz. Mindegyik induló alapáron ötfokozatú kézi váltó jár, modellváltozattól és motorizáltságtól függően start-stop rendszerrel kiegészülve, opcionálisan pedig a franciák duplakuplungos, hatsebességes EDC automatáját is válaszhatjuk.

Étvágyukat tekintve az ígéretek szerint nem kell bőséges abrakolásról gondoskodnia a tulajoknak, a 900 köbcentis TCe ugyanis 4,3 literes átlagfogyasztással kecsegtet, míg a dízelmotorral akár 3,2 literből is elvan a kis Clio, melynek hazai debütálására 2013 első negyedévéig kell várnunk.