A Mercedes-Benz nem teketóriázott és a Detroiti Autószalon alkalmából rögtön három nagy újdonságról rántotta le a leplet. A trióból két modell a C-osztály két érdekes változatát takarja, míg a harmadik kilóg a sorból: az új Mercedes-AMG márkanév alatt látott napvilágot a GLE legizgalmasabb kiadása.
Bővül a konnektoros Mercedesek soraSportosság szerinti sorrendben haladva a nyitányt a C350 Plug-in Hybrid adja. A nyitány szót rögtön két értelemben is használhatjuk, ugyanis az S500 Plug-in (a jövőben: S500e) mellé érkező konnektoros C-osztály a második azon nyolc hálózatról tölthető hibrid sorában, amelyet a csillagos márka három éven belül elérhetővé tesz. A középkategóriás prémium szedán/kombi lemezei alatt négyhengeres turbómotor dolgozik együtt egy elektromos erőforrással.
Kétliteres, benzines turbómotor és elektromotor összjátéka
Papíron nagyon jól hangzik - galériaAz alapmotort már sok helyről ismerjük: a feltöltött benzines 211 lóerős teljesítménye 5500-as fordulaton jelentkezik, 350 Nm-es nyomatékplatója pedig már 1200-tól megérkezik. Ehhez társul gyakorlatilag alapjárattól az elektromotor 340 Nm-e, valamint később további 80 lóereje. A fokozott hatékonyságú C-osztály összteljesítménye így végül 279 lóerőre és 600 Nm nyomatékra adódik.
A fokozatok váltásáért ezúttal is a hétsebességes bolygóműves automataváltó a felelős – úgy tűnik, hogy az új kilencfokozatú egység kimondottan lassú tempóban terjed majd a márka berkein belül. A hátsó kerekekhez továbbított erő 5,9 másodperces 0-100-as sprinttel ruházza fel a C350 Plug-in modellt, miközben a végsebesség éppen 250 km/h-ban áll meg. A kombi verzió valamivel lassabb: esetében 6,2 szekundumos és 246 km/h-s adatokra számíthatunk.
279 lóerő, 600 Nm nyomaték, 31 km elektromosan, 2,1 literes fogyasztás
Belül a helyzet változatlan - galériaAmi az elektromos erősítést illeti, a hatékony közlekedéshez mindössze 100 kilogrammot nyomó, vízhűtéses, 6,2 kWh-s lítium-ion akkumulátor csomag szolgáltatja a szuflát. Számára a csomagtartó szintje alatt szorítottak helyet a mérnökök, mindössze 15 liternyi rakteret feláldozva a hagyományosabb változatokéból, melyek tesztjét itt (szedán) és itt (kombi) találják. Az akkumulátorok teljes újratöltése hagyományos hálózatról, 13 Amperen 2 órát vesz igénybe, ami 31 kilométernyi tiszta közlekedést tesz lehetővé. Ezt kihasználva a gyári vegyes fogyasztási érték 2,1 literben alakul, amely aztán hosszabb távon és főleg nagyobb sebességnél a duplájára vagy még magasabbra emelkedhet.
A konnektoros C350 már a márka új nómenklatúrájának jegyében fogan, vagyis C350e néven lehet hamarosan, hozzávetőlegesen 14-15 milliós alapáron megrendelni, miközben az első kiszállítások márciusban kezdődnek.
Az AMG Sport utónév a köztes megoldást jelenti
Lényegesen többet ennél nem kell várni a második újdonságra sem. A C450 AMG Sport a hagyományos változatok és az igazán mérges AMG közötti hidat jelenti. A sportos örömök nagy része a gyártó tervei szerint megmarad, miközben a kényelem és a költségek terén kevésbé kell kompromisszumot kötni.
A paprikás hangulatot a vörös szín jelziV8-as helyett ezúttal V6-os turbómotorral kell beérni, teljesítményben viszont így sem lesz hiány. A C400 felpaprikázott háromliteres erőforrása itt 367 lóerőt teljesít, miközben 517 Nm-es csúcsnyomatéka 2000-től egészen 4200-as fordulatig rendelkezésre áll. Hogy ez a legtöbb esetben ne menjen füstbe a hátsó kerekeken, arról a széria 4MATIC összkerékhajtás gondoskodik, amely a sportosabbra hangolt hétfokozatú bolygóműves automataváltóval működik együtt. A rendszerek összjátékának eredménye a 4,9 másodperces 0-100-as sprint (kombi: 5,0), miközben a végsebesség a jól ismert, elektronikusan limitált 250 km/h-ra áll be. A gyári vegyes fogyasztási adat 7,8 liter környékére várható.
V6-os turbómotor, 367 lóerővel
Ha a hajtáslánc nem is, néhány műszaki finomság azért érkezik a C63 AMG-ből. Hogy elnevezéséhez hű legyen, a C450 AMG Sport a futóműalkatrészek és beállítások nagy részét örökli vérmesebb testvérétől, a kormányzás is átkerült, miközben az összkerékhajtás már itt is alapból 67 százaléknyi erőt küld a hátsó kerekekre. Az elöl 225, hátul pedig 245 mm széles 18 colos kerekek mögött 360 ill. 320 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsákat találunk, szürke féknyergekkel.
Külső megjelenésben is egyfajta hibridet kapunk. Az alapot a hagyományos modellek AMG sportcsomagja adja, a pluszt pedig elöl új légerelőajak, hátul pedig hangsúlyosabb diffúzor és kipufogóvégek adják. Emellett gyémántmintás hűtőrács, feketére fényezett külső tükrök és apró hátsó légterelő árulkodik még a típus különlegesebb mivoltáról. A belső tér sportos variációban - galériaBelül hasonló recept szerint jártak el a gyáriak: a lényegi különbséget a jobban tartó sportülések adják, miközben vörös biztonsági övekkel és kontrasztvarrással is kérhetjük a C450-et, de a sportos helyett elegáns konfigurációt is elérhetővé tesz a gyártó. Az alupedálok és a lapított kormány viszont minden változatnál fellelhető lesz. Az alapfelszereltség várhatóan gazdagabb lesz az hagyományosabb kivitelekhez hasonlítva, és ehhez mérhető az árcédula változása is. A gyártó egyelőre nem nyilatkozott, de abszolút nem túlzás, ha felszereltségtől függően 17 millió forint körüli alapárra számítunk.
Arányos, így a képeken nem tűnik nagynak. Egyébként óriási.
Belül minden földi jót megkaphatunkMás kategóriában, de erre tesz rá még egy lapáttal a GLE63 S Coupé. Az új márkajelzések szerint, Mercedes-AMG gyártmányként forgalomba kerülő SUV kupé esetében a sportrészleg jól ismert kúráját köszönthetjük. A Mercedes-Benz esetében teljesen új szegmensben, az X6-os BMW ellen induló újdonság már brutális méreteivel is tiszteletet parancsol, a letisztult formákat pedig további kiegészítő elemekkel hangolták valamivel agresszívebbre a tervezők. A típus tekintélyes méreteit kiválóan mutatja, hogy a fényképeken a kerékjáratokat éppen kellemesen arányosan kitöltő kerekek valójában óriási, 22 colos malomkövek.
Belül a hagyományos verziók kialakítása adja meg az alaphangot, melyhez lapított aljú kormánykerék, sportülések és szénszálas hátlapú műszercsoport társul. Emellett alupedálok, AMG feliratú szőnyegek is árulkodnak a csúcsmodell mivoltról, miközben a szériafelszereltség is magasabb a hagyományos változatokénál.
Hátulról továbbra is elegancia dominál, de V8-as dorombol
Nem bízták a véletlenre - galériaMivel Mercedes-AMG-ről van szó, a motortér tartalma abszolút nem mellékes. Ezt jól tudják a gyáriak is, így ezúttal sem hétköznapi erőművet készítettek be. Az 5,5 literes biturbó V8-as nem kevesebb, mint 585 lóerőt szorít ki magából, miközben 760 Nm nyomatékkal (1750-5250) terhelheti a főtengelyt. Az erőátvitelről a sportosabb kialakítású hétfokozatú bolygóműves automataváltó és hátul hangsúlyosabban hajtó összkerékhajtás gondoskodik. A közös munka eredménye: kőkemény sportautókat idéző 4,2 másodperces 0-100-as sprint. A gyári vegyes fogyasztás 12 liter környékén alakul.
A GLE63 S Coupé mellett szériában kap állítható lengéscsillapítást és sportosabbra belőtt futóművet, amelyhez aktív karosszériadőlést csökkentő rendszer, valamint sportosabbra vett kormánymű társul. A tekintélyes tömeg lassításáról elöl 390, hátul pedig 345 mm-es tárcsákba harapó többdugattyús fékek gondoskodnak, melyekre vörösre fényezett féknyergek hívják fel a figyelmet.
A Mercedes-Benz nem teketóriázott és a Detroiti Autószalon alkalmából rögtön három nagy újdonságról rántotta le a leplet. A trióból két modell a C-osztály két érdekes változatát takarja, míg a harmadik kilóg a sorból: az új Mercedes-AMG márkanév alatt látott napvilágot a GLE legizgalmasabb kiadása.
Bővül a konnektoros Mercedesek soraSportosság szerinti sorrendben haladva a nyitányt a C350 Plug-in Hybrid adja. A nyitány szót rögtön két értelemben is használhatjuk, ugyanis az S500 Plug-in (a jövőben: S500e) mellé érkező konnektoros C-osztály a második azon nyolc hálózatról tölthető hibrid sorában, amelyet a csillagos márka három éven belül elérhetővé tesz. A középkategóriás prémium szedán/kombi lemezei alatt négyhengeres turbómotor dolgozik együtt egy elektromos erőforrással.
Kétliteres, benzines turbómotor és elektromotor összjátéka
Papíron nagyon jól hangzik - galériaAz alapmotort már sok helyről ismerjük: a feltöltött benzines 211 lóerős teljesítménye 5500-as fordulaton jelentkezik, 350 Nm-es nyomatékplatója pedig már 1200-tól megérkezik. Ehhez társul gyakorlatilag alapjárattól az elektromotor 340 Nm-e, valamint később további 80 lóereje. A fokozott hatékonyságú C-osztály összteljesítménye így végül 279 lóerőre és 600 Nm nyomatékra adódik.
A fokozatok váltásáért ezúttal is a hétsebességes bolygóműves automataváltó a felelős – úgy tűnik, hogy az új kilencfokozatú egység kimondottan lassú tempóban terjed majd a márka berkein belül. A hátsó kerekekhez továbbított erő 5,9 másodperces 0-100-as sprinttel ruházza fel a C350 Plug-in modellt, miközben a végsebesség éppen 250 km/h-ban áll meg. A kombi verzió valamivel lassabb: esetében 6,2 szekundumos és 246 km/h-s adatokra számíthatunk.
279 lóerő, 600 Nm nyomaték, 31 km elektromosan, 2,1 literes fogyasztás
Belül a helyzet változatlan - galériaAmi az elektromos erősítést illeti, a hatékony közlekedéshez mindössze 100 kilogrammot nyomó, vízhűtéses, 6,2 kWh-s lítium-ion akkumulátor csomag szolgáltatja a szuflát. Számára a csomagtartó szintje alatt szorítottak helyet a mérnökök, mindössze 15 liternyi rakteret feláldozva a hagyományosabb változatokéból, melyek tesztjét itt (szedán) és itt (kombi) találják. Az akkumulátorok teljes újratöltése hagyományos hálózatról, 13 Amperen 2 órát vesz igénybe, ami 31 kilométernyi tiszta közlekedést tesz lehetővé. Ezt kihasználva a gyári vegyes fogyasztási érték 2,1 literben alakul, amely aztán hosszabb távon és főleg nagyobb sebességnél a duplájára vagy még magasabbra emelkedhet.
A konnektoros C350 már a márka új nómenklatúrájának jegyében fogan, vagyis C350e néven lehet hamarosan, hozzávetőlegesen 14-15 milliós alapáron megrendelni, miközben az első kiszállítások márciusban kezdődnek.
Az AMG Sport utónév a köztes megoldást jelenti
Lényegesen többet ennél nem kell várni a második újdonságra sem. A C450 AMG Sport a hagyományos változatok és az igazán mérges AMG közötti hidat jelenti. A sportos örömök nagy része a gyártó tervei szerint megmarad, miközben a kényelem és a költségek terén kevésbé kell kompromisszumot kötni.
A paprikás hangulatot a vörös szín jelziV8-as helyett ezúttal V6-os turbómotorral kell beérni, teljesítményben viszont így sem lesz hiány. A C400 felpaprikázott háromliteres erőforrása itt 367 lóerőt teljesít, miközben 517 Nm-es csúcsnyomatéka 2000-től egészen 4200-as fordulatig rendelkezésre áll. Hogy ez a legtöbb esetben ne menjen füstbe a hátsó kerekeken, arról a széria 4MATIC összkerékhajtás gondoskodik, amely a sportosabbra hangolt hétfokozatú bolygóműves automataváltóval működik együtt. A rendszerek összjátékának eredménye a 4,9 másodperces 0-100-as sprint (kombi: 5,0), miközben a végsebesség a jól ismert, elektronikusan limitált 250 km/h-ra áll be. A gyári vegyes fogyasztási adat 7,8 liter környékére várható.
V6-os turbómotor, 367 lóerővel
Ha a hajtáslánc nem is, néhány műszaki finomság azért érkezik a C63 AMG-ből. Hogy elnevezéséhez hű legyen, a C450 AMG Sport a futóműalkatrészek és beállítások nagy részét örökli vérmesebb testvérétől, a kormányzás is átkerült, miközben az összkerékhajtás már itt is alapból 67 százaléknyi erőt küld a hátsó kerekekre. Az elöl 225, hátul pedig 245 mm széles 18 colos kerekek mögött 360 ill. 320 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsákat találunk, szürke féknyergekkel.
Külső megjelenésben is egyfajta hibridet kapunk. Az alapot a hagyományos modellek AMG sportcsomagja adja, a pluszt pedig elöl új légerelőajak, hátul pedig hangsúlyosabb diffúzor és kipufogóvégek adják. Emellett gyémántmintás hűtőrács, feketére fényezett külső tükrök és apró hátsó légterelő árulkodik még a típus különlegesebb mivoltáról. A belső tér sportos variációban - galériaBelül hasonló recept szerint jártak el a gyáriak: a lényegi különbséget a jobban tartó sportülések adják, miközben vörös biztonsági övekkel és kontrasztvarrással is kérhetjük a C450-et, de a sportos helyett elegáns konfigurációt is elérhetővé tesz a gyártó. Az alupedálok és a lapított kormány viszont minden változatnál fellelhető lesz. Az alapfelszereltség várhatóan gazdagabb lesz az hagyományosabb kivitelekhez hasonlítva, és ehhez mérhető az árcédula változása is. A gyártó egyelőre nem nyilatkozott, de abszolút nem túlzás, ha felszereltségtől függően 17 millió forint körüli alapárra számítunk.
Arányos, így a képeken nem tűnik nagynak. Egyébként óriási.
Belül minden földi jót megkaphatunkMás kategóriában, de erre tesz rá még egy lapáttal a GLE63 S Coupé. Az új márkajelzések szerint, Mercedes-AMG gyártmányként forgalomba kerülő SUV kupé esetében a sportrészleg jól ismert kúráját köszönthetjük. A Mercedes-Benz esetében teljesen új szegmensben, az X6-os BMW ellen induló újdonság már brutális méreteivel is tiszteletet parancsol, a letisztult formákat pedig további kiegészítő elemekkel hangolták valamivel agresszívebbre a tervezők. A típus tekintélyes méreteit kiválóan mutatja, hogy a fényképeken a kerékjáratokat éppen kellemesen arányosan kitöltő kerekek valójában óriási, 22 colos malomkövek.
Belül a hagyományos verziók kialakítása adja meg az alaphangot, melyhez lapított aljú kormánykerék, sportülések és szénszálas hátlapú műszercsoport társul. Emellett alupedálok, AMG feliratú szőnyegek is árulkodnak a csúcsmodell mivoltról, miközben a szériafelszereltség is magasabb a hagyományos változatokénál.
Hátulról továbbra is elegancia dominál, de V8-as dorombol
Nem bízták a véletlenre - galériaMivel Mercedes-AMG-ről van szó, a motortér tartalma abszolút nem mellékes. Ezt jól tudják a gyáriak is, így ezúttal sem hétköznapi erőművet készítettek be. Az 5,5 literes biturbó V8-as nem kevesebb, mint 585 lóerőt szorít ki magából, miközben 760 Nm nyomatékkal (1750-5250) terhelheti a főtengelyt. Az erőátvitelről a sportosabb kialakítású hétfokozatú bolygóműves automataváltó és hátul hangsúlyosabban hajtó összkerékhajtás gondoskodik. A közös munka eredménye: kőkemény sportautókat idéző 4,2 másodperces 0-100-as sprint. A gyári vegyes fogyasztás 12 liter környékén alakul.
A GLE63 S Coupé mellett szériában kap állítható lengéscsillapítást és sportosabbra belőtt futóművet, amelyhez aktív karosszériadőlést csökkentő rendszer, valamint sportosabbra vett kormánymű társul. A tekintélyes tömeg lassításáról elöl 390, hátul pedig 345 mm-es tárcsákba harapó többdugattyús fékek gondoskodnak, melyekre vörösre fényezett féknyergek hívják fel a figyelmet.
Várhatóan a nyáron száguldhat majd szabadon
A legizgalmasabb GLE érkezésére még várni kell, az SUV kupé forgalmazása is várat még 1-2 hónapot magára. Ezt követően várhatóan a nyár közepén vehetik át az első tulajdonosok az AMG kivitel kulcsát, amelyért számításaink szerint legkevesebb 33-35 millió forintot kell majd otthagyniuk.