Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A motorháztető domborodása már nem maradhat el

Az elmúlt napokban, az F1-es tesztelések során igencsak markánsan kibukott, hogy az új 1,6 literes V6-os turbómotorok igencsak gyenge hangon muzsikálnak elődeikkel összehasonlítva. A jó néhány évvel ezelőtti V10-es háromliteres szívók mesés zenéje biztosan örökre meg fog maradni emlékeinkben, és az akár 18000/percig forgó 2,4-es V8-asokra sem panaszkodhat(t)unk, a friss turbómotorok rengeteg rajongó szerint felháborítóan szólnak, és a szakmában illetve a versenyzői berkeken belül is megoszlanak a vélemények, sőt, például Bernie Ecclestone is elítélte a V6-osok zenéjét - persze ő most elsősorban bírósági ügyeivel foglalkozik.

A motorháztető domborodása már nem maradhat el

Az elmúlt napokban, az F1-es tesztelések során igencsak markánsan kibukott, hogy az új 1,6 literes V6-os turbómotorok igencsak gyenge hangon muzsikálnak elődeikkel összehasonlítva. A jó néhány évvel ezelőtti V10-es háromliteres szívók mesés zenéje biztosan örökre meg fog maradni emlékeinkben, és az akár 18000/percig forgó 2,4-es V8-asokra sem panaszkodhat(t)unk, a friss turbómotorok rengeteg rajongó szerint felháborítóan szólnak, és a szakmában illetve a versenyzői berkeken belül is megoszlanak a vélemények, sőt, például Bernie Ecclestone is elítélte a V6-osok zenéjét - persze ő most elsősorban bírósági ügyeivel foglalkozik.

Már az M3-as "négyes lövete" sem úgy szól, mint régen...

A V8-as előd fantasztikusan szólt - E92 M3 galériaKözben viszont nem csak az autósportok királykategóriája vesztett varázsából az új turbókorszaknak köszönhetően, hanem például a közúti autók egyik királya, a híres BMW M3 legfrissebb generációja is, M4-es testvéréhez hasonlóan. Míg eddig legyen szó négy-, hat-, vagy nyolchengeres felépítésről, mindegyik M3-felvonás szívó üvöltése megdobogtatta az igazi rajongók szívét, a frissen bevezetett háromliteres sorhatos kétturbós egység ilyen szempontból fényévekre van elődeitől. Ha nem hiszik, hallgassák meg egymás után az alábbi videókat: az elsőn az általunk is tesztelt, fantasztikus 4-literes V8-as szívó egység kér szót magának, míg a következő kettőn még ha nem is túl magas fordulaton és éppúgy terhelés nélkül, ám a friss 3-literes kipufogója ’énekel’, kissé lehangolóan. Persze az is igaz, hogy nyomatékban, teljesítményben és fogyasztásban az új fejlesztés képes brillírozni… Végül legalul egy újabb hangfelvételt nézhetnek/hallgathatnak végig, amelynek elején az idei F1-esek, majd a vége felé a szívó, egekig forgó tavalyi V8-asok muzsikálnak.