Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha valaki, akkor az Amerikai Egyesült Államok elnöke igazán megengedheti magának a dőzsölést, illetve azt, hogy komoly összegeket költsön a biztonságára. Így bár a zöldek szemében kétségtelenül rontja Barack Obama megítélését a 63 literes átlagfogyasztás, a sofőrrel együtt hét tonnás limuzin a mai technikai színvonal csúcsán igyekszik kiszolgálni a vezér igényeit és megvédeni testi épségét.

Az egyszerűen csak szörny névvel ihletett új limuzin már három éve mutatkozott be, de meglehetősen kevés információt lehet fellelni róla biztonsági okokból. Annyi biztos, hogy már kerek egy tucat jármű készült el a GM egyik kutatási és fejlesztési központjában belőle. Az autót egyébként a belső körök úgy írják le, mint egy teherautót, ami úgy néz ki, mint egy limuzin, és vezetni is olyan érzés.

A védelemről olyan erős páncélozás gondoskodik, hogy az elnöki négykerekű talán legnagyobb ellensége a saját súlya: üzemanyaggal, testőrökkel és az USA egyik legfőbb döntéshozójával megtöltve tömege már a 7,5 tonnát is túlszárnyalhatja. Valószínűleg erre mondják azt, hogy van rá anyag, amelyet vaskos árcédulája is igazol: 1,5 millió amerikai dollár, azaz alsó hangon 330 millió forintba kerül egyetlen példány legyártása, igaz, a GM fejlesztési költségei így is valószínűleg csak részben térülnek meg rajta.

Talán felesleges is felsorolni, hogy mi minden ellen nyújt védelmet a limuzin: az biztos, hogy egy hagyományos aknának és géppuskának semmi esélye ellene, de tűz, gáz és sok más fondorlatos támadás ellen véd. Az ajtókban közel 30 centiméter vastag páncél van, de az ablakok is mintegy 18 centi kövérek.

Normál használat során a benzines V8-assal motorizált behemót gond nélkül elfogyaszt 63 liter üzemanyagot 100 kilométeren, továbbra is érdekelté téve tulajdonosát az olajlobbi megtűrésében.