Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Noha a Frankfurti Autószalon a többi seregszemléhez hasonlóan leginkább az újdonságok és a jövőbe mutató tanulmányok bemutatójául szolgál, a gyártók izgalmas és egyben őrült verziókkal is igyekeznek fokozni a pezsgést. Az oroszlánosok ezúttal egy, már megkezdett nyomvonalon haladva a 308 R HYbrid bemutatásával a GTi verzióban rejlő, ki nem aknázott potenciált kívánják reprezentálni.

Az oroszlánost nevezhetjük már-már szörnynek is, habár küllemét tekintve nem hívhatjuk teljes joggal annak, míg teljesítménye tükrében már helytállóbb a megnevezés. Hiszen összesen 500 lóerőről beszélünk, ami egy kompakt modell esetében páratlan teljesítménynek mondható.

Összkerékhajtással felvértezve a Peugeot ereje teljében lévő büszkesége mindösszesen 4 szekundum alatt futja meg a 0-100-as sprintet, míg az álló helyzetből indulva megtett 1 kilométerhez csupán 22 másodpercre van szüksége.

A csúcstechnológiát képviselő hajtáslánc egyik fő alappillérét a franciák jól ismert 1,6 literes, négyhengeres turbómotorja jelenti, amely a 308 GTi-ben példának okáért 270 lóerő leadására képes. Ezúttal nem fokozták tovább a benzines teljesítményét, ellenben kapott társnak egy-egy 115 lóerős villanymotort – ezek egyik az első, másika a hátsó kerekek hajtásáért felelősek.

Az így összeállt konfiguráció 60-40 %-os első-hátsó tömegeloszlást eredményez, ami nem meglepő, hiszen a front esetében ott a hatfokozatú váltó, egy villanymotor és a benzines egység. Az így létrejött 3,1 kg/lóerő arány pedig ténylegesen páratlan, a súlyelosztás nem tökéletes balanszát pedig a hajtáslánc többféle üzemmódja képes kompenzálni, a tengelyek közt rugalmasan változtatható nyomaték arány révén.

A küllem azért próbálja tükrözni a hajtáslánc potenciálját, hiszen 80 mm-rel szélesebb a nyomtáv, s az agresszív lökhárítók részletmegoldások sem hiányoznak. A kerékjáratokban 19 col átmérőjű, 235/35 R19 méretű kerekek ülnek, tovább fokozva a látványt.

A plusz légbeömlők nem céltalan tuning-elemek, hanem az ismeretlen kapacitású akkumulátorcsomag hűtéséért felelősek. Persze a franciák ettől még nem lesznek a nagyteljesítményű hibridek kategóriájának élenjáróira veszélyesek, azonban reméljük, hogy a Peugeot őrült tanulmánya esetlegesen limitált formában mégis piacra kerül.