Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Alig egy éve még magam is csak lenyűgözve csodáltam a Porsche Múzeum tárlatát, ám most a 911 sorozat mérföldkövei egymás után gördülnek ki az utcára, hogy a volánt végül hétköznapi halandók ragadhassák magukhoz. Úgy tűnik, hogy a Porsche munkatársai megőrültek, és amikor kiderül, hogy a weissach-i fejlesztőközpont tesztpályájára tartunk, hogy alaposan kifacsarhassuk az akár 45 éves, felbecsülhetetlen értékű modelleket, ez már nem is lehet kérdés.

 

A 911 immár 50 éve adja a Porsche kínálatának és szellemiségének gerincét, hiszen korunk legsikeresebb sportautó-gyártója a történelem legbefolyásosabb típusát alkotta meg 1963-ban, amely a Frankfurti Autószalonon lezajlott első premierje óta valamilyen téren mindig mércét állít fel a kategóriában. Talán egyetlen más autóról sem született annyi anekdota vagy érdekes mese, mint a 911-ről, így ha valamelyik négykerekűnél el lehet sütni az elcsépelt ’legendás’ jelzőt, akkor ő bizony az.

Mindenki ott volt a születésnapi ünnepen

Az évfordulót a márkával együtt mi is méltóképpen ünnepeljük. A múlt héten a Genfi Autószalon hajráját követően ugyanis megelevenedett előttünk a Porsche-történelem, és a 911 hét generációjának mindegyikét alaposan vallatóra foghattuk közúton és versenypályán egyaránt. Volt a tesztalanyaink között Carrera, Clubsport, Turbo, de még Speedster is. Cikksorozatunkban ellátogatunk a Porsche Múzeum titkos raktárába, de megtudhatjuk azt is, hogy mennyi igaz a farmotoros kialakítás uralhatatlanságából. 220 km/h felett is fogunk száguldani, míg máskor hanyatt dőlve küzdünk a váltás feladatával. Az egyik pillanatban négy kerékkel csúszunk majd a kanyar külső íve felé, a másikban pedig dugóban ülve szívjuk magunkba az olaj és a benzin keverékének illatos bűzét. Mindent megtapasztaltunk, amit a 911 az elmúlt 50 évben jelenthetett és teljes gőzzel azon leszünk, hogy a birtoklással járó élményeket testközelbe hozzuk.

Kezünkbe vettük a kormányt - vajon méltó a nimbuszára a 911?

Az egyes generációk menetpróbával fűszerezett ismertetéséről sorban rántjuk le a leplet, de más finomságot is tartogatunk. Ha némelyiknél várniuk kellene, az alábbi listából érdemes csemegézni.

Az összes modell történelmi áttekintéséhez kattintson a képre