Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Párizsi Autószalon kifutója után már a magyar flaszteron is megvetette a lábát a Volkswagen Golf új, hetedik generációja. A fontos újdonság ráadásul státuszához méltó aszfaltra gördülhetett: a nagy Golf találkozó keretében a Hungaroringen találkoztunk vele, valamint 4000 testvérével.

Tovább növelheti sikereit - galériaAhogy Párizsban, itt is óriási volt a nyüzsgés az autó körül. Ez nem csoda: hazánkban a Hungaroringen színes programok közepette ünnepelt premieren rántották le a leplet a típusról, amelyre a sajtó, a kilátogató tízezres tömeg, de még a kereskedők is éhes farkasként vetették rá magukat. Mire fel a népszerűség? Bár először csak a kategóriateremtő típus harmadik iterációja volt kapható Magyarországon, a 22 éves forgalmazás alatt már 53 ezer Golf talált gazdára nálunk, amelyből - különböző karosszéria- és típusváltozatokban - 4000 a magyar F1-es aszfaltcsíknál is tiszteletét tette. A Golf az Opel Astrával mellett mind a mai napig a szegmens vezető modellje és még a kifutó, hatodik generáció is nagyon szépen tartja a helyét az idei évben is. Igaz, azóta a flottások viszik a prímet: a cégautók aránya jelenleg 70 százalékos az értékesítésben, de a hetedik minden vásárló számára még nagyobb csáberővel rendelkezik.

A márka egy teljes fesztivált szervezett a bemutató köré.

Golf történelem

Mielőtt rátérnénk az újdonságra, fontos hátrapillantani, hogy megértsük, hogy a Golf mitől vált ilyen fontos modellé. Erre a helyszínen rögtönzött kiállítás is a segítségünkre volt, ahol a hét generáció makulátlan példányai képviseltették magukat.

A Golf első generációja 1974-től 1983-ig hódított. A kompakt méretű, mindössze 3,7 méter hosszú, elsőkerékhajtású modellből pályafutása alatt 6,8 millió talált gazdára és az elődjének tekinthető Volkswagen Bogár mellett végül ő is erőteljesen nyomot hagyott az autózás történelmén. 1975-ben jelent meg a sportos GTI kiadás, amely a hétköznapi kihasználhatóság mellé élvezetes perceket garantált, nem utolsó sorban 110 lóerő és 140 Nm leadására képes 1,6 literes szívómotorjával. A sportkompaktok atyja akkoriban még 9 másodperc feletti 0-100-as sprintjével és 180 km/h-s végsebességével is kilógott a sorból, ráadásul ennél sokkal többet jelentett az élmény, amelyet közvetített. Mára fokozódott az erő és a látvány, ám biztosak vagyunk benne, hogy a játékszenvedély az új modellben sem szítja jobban szabadulni vágyó lelkünk parázsát. Neki és a kabrió változatnak köszönhető, hogy már az első generáció is igazi kultuszautó lett.

Gyorsan multitálentummá vált - galériaA második generáció még szélesebbre nyitott: 1989-ben a Genfi Autószalonon bemutatták az akkor már hat éve piacon lévő modell összkerékhajtású, terepes Country átiratát. A négykerékhajtás a feltöltött, G60-as modellen is visszaköszönt, amelynek 160 lóerős teljesítményének megzabolázásáról már ABS-es fékrendszer gondoskodott.

1991-ben érkezett meg a harmadik generáció, amely a biztonság nagykövete volt, de emellett hathengeres motorja miatt is kitűnik a sorból. Az Év Autójának is megválasztott modell VR6-os csúcsverziója 174 lóerővel még ma is kellemesen izmosnak tekinthető, amelyet 225 km/h-s végsebessége is bizonyít. Sikerességét pedig az a 4,8 millió modell, amely gazdára talált belőle - hazánkban 1999-ig 3300 hármas Golf kulcsát adtak át az újdonsült tulajdonosoknak.

A III-ban kezdett a V6-os, amelyet ma már hiába keresünk.

Nálunk a IV-es volt a legnépszerűbb.A negyedik generációról már mindenkinek biztosan van emléke, hiszen a maga 16.100-as eladott példányszámával ő minden idők legnépszerűbb Golf típusa hazánkban. A nemzetközi sikerek sem voltak szerényebbek, mivel 2002-ben a legyártott darabszám túlszárnyalta a 22,5 milliót, eladások tekintetében maga mögött hagyva a Bogarat. Ám nem csak erről volt híres ez az esztendő. Ekkor érkezett ugyanis az R32, amelynek 241 lóerős V6-osánál sokkal fontosabb újdonsága a duplakuplungos automataváltó, amely azóta kulcsfontosságú szerepet játszik az autóiparban.

Az V-ös feltöltéssel kapcsolt rá - galériaA 2003 és 2008 között gyártott ötödik generáció nevéhez a TSI motor kapcsolódik. A kompresszorral és turbófeltöltővel is lélegeztetett, 1,4 literes erőforrás az új turbókorszak nyitányát jelentette és közvetlenül is hozzájárult, hogy már már csak feltöltött motorokat találunk a Golf kínálatában - sőt, a teljes konszern modelljeinek javában visszaköszön ez a technika.

A mindössze négy évet élt hatodik generáció volt minden idők legkevesebb újdonságot felvonultató Golfja. Az erősebb modellfrissítésnek tekinthető váltás viszont meghagyta a típus hagyományosan kiemelkedő értékeit, melynek köszönhetően az egyre erősebb konkurensek között is ügyesen állta a sarat, ráadásul hatékonyság és biztonság terén is kiemelkedően teljesített.

És hogy mit tud a hetedik? Az autó a valóságban is épp olyan ígéretes, mint ahogy azt az előzetes információk, valamint a neves elődök alapján gondolnánk. A habot a tortán az aszkéta - 3,2 litert fogyasztó - 110 lóerős 1,6 literes dízelmotorral szerelt BlueMotion kivitel mellett a GTI koncepció jelenti (bővebben ide kattintva olvashatnak róla), melyből rövidesen elkészül a szériagyártású változat.

Minden téren rengeteget fejlődött a Golf - az utastér tetszetősebb, barátságosabb lett

A Párizsi Autószalon kifutója után már a magyar flaszteron is megvetette a lábát a Volkswagen Golf új, hetedik generációja. A fontos újdonság ráadásul státuszához méltó aszfaltra gördülhetett: a nagy Golf találkozó keretében a Hungaroringen találkoztunk vele, valamint 4000 testvérével.

Tovább növelheti sikereit - galériaAhogy Párizsban, itt is óriási volt a nyüzsgés az autó körül. Ez nem csoda: hazánkban a Hungaroringen színes programok közepette ünnepelt premieren rántották le a leplet a típusról, amelyre a sajtó, a kilátogató tízezres tömeg, de még a kereskedők is éhes farkasként vetették rá magukat. Mire fel a népszerűség? Bár először csak a kategóriateremtő típus harmadik iterációja volt kapható Magyarországon, a 22 éves forgalmazás alatt már 53 ezer Golf talált gazdára nálunk, amelyből - különböző karosszéria- és típusváltozatokban - 4000 a magyar F1-es aszfaltcsíknál is tiszteletét tette. A Golf az Opel Astrával mellett mind a mai napig a szegmens vezető modellje és még a kifutó, hatodik generáció is nagyon szépen tartja a helyét az idei évben is. Igaz, azóta a flottások viszik a prímet: a cégautók aránya jelenleg 70 százalékos az értékesítésben, de a hetedik minden vásárló számára még nagyobb csáberővel rendelkezik.

A márka egy teljes fesztivált szervezett a bemutató köré.

Golf történelem

Mielőtt rátérnénk az újdonságra, fontos hátrapillantani, hogy megértsük, hogy a Golf mitől vált ilyen fontos modellé. Erre a helyszínen rögtönzött kiállítás is a segítségünkre volt, ahol a hét generáció makulátlan példányai képviseltették magukat.

A Golf első generációja 1974-től 1983-ig hódított. A kompakt méretű, mindössze 3,7 méter hosszú, elsőkerékhajtású modellből pályafutása alatt 6,8 millió talált gazdára és az elődjének tekinthető Volkswagen Bogár mellett végül ő is erőteljesen nyomot hagyott az autózás történelmén. 1975-ben jelent meg a sportos GTI kiadás, amely a hétköznapi kihasználhatóság mellé élvezetes perceket garantált, nem utolsó sorban 110 lóerő és 140 Nm leadására képes 1,6 literes szívómotorjával. A sportkompaktok atyja akkoriban még 9 másodperc feletti 0-100-as sprintjével és 180 km/h-s végsebességével is kilógott a sorból, ráadásul ennél sokkal többet jelentett az élmény, amelyet közvetített. Mára fokozódott az erő és a látvány, ám biztosak vagyunk benne, hogy a játékszenvedély az új modellben sem szítja jobban szabadulni vágyó lelkünk parázsát. Neki és a kabrió változatnak köszönhető, hogy már az első generáció is igazi kultuszautó lett.

Gyorsan multitálentummá vált - galériaA második generáció még szélesebbre nyitott: 1989-ben a Genfi Autószalonon bemutatták az akkor már hat éve piacon lévő modell összkerékhajtású, terepes Country átiratát. A négykerékhajtás a feltöltött, G60-as modellen is visszaköszönt, amelynek 160 lóerős teljesítményének megzabolázásáról már ABS-es fékrendszer gondoskodott.

1991-ben érkezett meg a harmadik generáció, amely a biztonság nagykövete volt, de emellett hathengeres motorja miatt is kitűnik a sorból. Az Év Autójának is megválasztott modell VR6-os csúcsverziója 174 lóerővel még ma is kellemesen izmosnak tekinthető, amelyet 225 km/h-s végsebessége is bizonyít. Sikerességét pedig az a 4,8 millió modell, amely gazdára talált belőle - hazánkban 1999-ig 3300 hármas Golf kulcsát adtak át az újdonsült tulajdonosoknak.

A III-ban kezdett a V6-os, amelyet ma már hiába keresünk.

Nálunk a IV-es volt a legnépszerűbb.A negyedik generációról már mindenkinek biztosan van emléke, hiszen a maga 16.100-as eladott példányszámával ő minden idők legnépszerűbb Golf típusa hazánkban. A nemzetközi sikerek sem voltak szerényebbek, mivel 2002-ben a legyártott darabszám túlszárnyalta a 22,5 milliót, eladások tekintetében maga mögött hagyva a Bogarat. Ám nem csak erről volt híres ez az esztendő. Ekkor érkezett ugyanis az R32, amelynek 241 lóerős V6-osánál sokkal fontosabb újdonsága a duplakuplungos automataváltó, amely azóta kulcsfontosságú szerepet játszik az autóiparban.

Az V-ös feltöltéssel kapcsolt rá - galériaA 2003 és 2008 között gyártott ötödik generáció nevéhez a TSI motor kapcsolódik. A kompresszorral és turbófeltöltővel is lélegeztetett, 1,4 literes erőforrás az új turbókorszak nyitányát jelentette és közvetlenül is hozzájárult, hogy már már csak feltöltött motorokat találunk a Golf kínálatában - sőt, a teljes konszern modelljeinek javában visszaköszön ez a technika.

A mindössze négy évet élt hatodik generáció volt minden idők legkevesebb újdonságot felvonultató Golfja. Az erősebb modellfrissítésnek tekinthető váltás viszont meghagyta a típus hagyományosan kiemelkedő értékeit, melynek köszönhetően az egyre erősebb konkurensek között is ügyesen állta a sarat, ráadásul hatékonyság és biztonság terén is kiemelkedően teljesített.

És hogy mit tud a hetedik? Az autó a valóságban is épp olyan ígéretes, mint ahogy azt az előzetes információk, valamint a neves elődök alapján gondolnánk. A habot a tortán az aszkéta - 3,2 litert fogyasztó - 110 lóerős 1,6 literes dízelmotorral szerelt BlueMotion kivitel mellett a GTI koncepció jelenti (bővebben ide kattintva olvashatnak róla), melyből rövidesen elkészül a szériagyártású változat.

Minden téren rengeteget fejlődött a Golf - az utastér tetszetősebb, barátságosabb lett

A 3-ajtós Golf is tiszteletét tette.A hetedik generáció már a berlini leleplezéskor is megmutatta, hogy még a meggyőző elődnél is minden tekintetben jobb autóra számíthatunk. 38 éve gyártásban, több mint 29 millió darabos példányszámmal – a Volkswagen Golf sikeréhez hasonlót nehéz találni az autós történelemben.

A jelenleg futó, hatodik generáció napjai véget érnek: bemutatkozott az új reinkarnáció. A hetes Golf megújulásának egyik vezényszava a takarékosság lesz. A teljes palettára vetítve 23 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígérnek a mérnökök.

A BlueMotion kivitel átlagfogyasztása egészen hihetetlen 3,2 liter/100 km

Mint minden fontos modellnél, a megújulást a formatervezők itt sem vehették túlzottan radikálisra. Ennek következtében egy csipetnyi modernséggel, néhány élesebb vonallal fűszerezték csak a megszokott receptet, hogy az újdonság az elődöknél dinamikusabbnak tűnjön, mégis jól kiszolgálja a vásárlói réteg konzervatív ízlésvilágát.

Emellett a külső természetesen funkcionális jellemzőknek is eleget tesz, amelyet például a 0,27-es, meglehetősen korrekt légellenállási együttható is mutat - itt halkan meg lehet jegyezni, hogy az első generációs modellé 0,41 volt.

Minden irányban gyarapodott - galériaA maga 4255 mm-es hosszával, 1799 mm-es szélességével és 1452 mm-es magasságával az új Golf 56 mm-rel hosszabban nyújtózik az elődnél, igaz, 13 mm-rel nagyobb szélessége mellett 28 mm-rel alacsonyabb is annál. Az Audi A3 és a Seat Leon mellett ő is a gyártó új, MQB névre hallgató platformját hasznosítja, amely többek között 59 mm-rel nagyobb tengelytávot és elöl 8, hátul 6 mm-rel szélesebb nyomtávot szavatol a hatos kiadáshoz képest.

Az utastérben még nagyobb a hely.A külső dimenziók növekedése a fokozott biztonság mellett természetesen a belső tér méretén is tetten érhető lesz. A hátsó lábtér esetében 15 mm-es nyúlást ígér a gyártó, de a közel 3 centiméterrel nagyobb váll- és 2-vel tágasabb könyöktér is magáért beszél. A nagyobb mozgástérnek köszönhetően az ergonómiát is tovább csiszolták: a vezetőülés 20 mm-t hátrébb, a váltókar pedig 20 mm-nyit feljebb került, miközben a jobb pedálrend érdekében a gáz- és a fékpedál között 1,6 centiméterrel nőtt a távolság. A kormányoszlop is minden eddiginél nagyobb intervallumban lesz állítható.

Hátra is sok minden befér majd: a csomagtartó immár 380 literes.

A csomagtartó mérete 30 literes hízókúrát követően 380 literrel adódik majd, miközben a rakodóperem alacsonyabb kivitelezése (-17 mm) és a szélesebb felület (+47 mm) könnyebb pakolhatóságot szavatol. Emellett az elektromos parkolófék alkalmazása további helyet szabadított fel a középkonzolon, amely így még nagyobb tárolórekeszt kínál.

A méretbeli növekedés ellenére bizonyos modellek esetén közel 100 kilogramm tömeget adott le magából az új generáció. Ezt többek között az új, forrón megmunkált, ultraerős acéllal készülő karosszériának köszönheti, amely már önmagában 23 kilogrammos megtakarítást jelent az elődhöz viszonyítva. Ehhez jönnek a könnyebb motorok: az EA211-es számmal jelölt 1,4 literes benzines turbómotor például 22 kg-mal könnyebb, mint az EA111 névre hallgató elődje.

Fogyókúra kis lépésekben: akár mázsányi lehet a megtakarítás.

Az új futómű (ami elöl továbbra is MacPherson, hátul pedig többlengőkaros rendszerű) alumínium alkatrészei pedig 26 kilogramm lefaragásában segédkeznek. Ezzel még mindig nincs vége a felsorolásnak: az új ülések, az újragondolt elektronikai kábelezés és még néhány apróbb megoldás további 12 kilótól szabadítja meg az újdonságot.

Hatékonyabb, dinamikusabb, kényelmesebb.Mindezeknek köszönhetően a gyári közlemény szerint a belépőmodell tömege megáll 1,05 tonnában, amely érték magáért beszél – ráadásul mindezt alumínium és egzotikus anyagok túlzott használata nélkül sikerült elérni. Mi egyébként már mértük az előző generáció tömegét - a mérlegelést követően teli tankkal 1300 kilogrammot mértünk a viszonylag jól felszerelt tesztautónak, vagyis üresen 1,1-1,15 tonnás tömegre számíthatunk inkább.

Belül az ismert, letisztult formák találkoznak a minőséggel.

A Volkswagen mérnökei az új generáció megalkotásánál kiemelt szerepet szentelnek a biztonságnak is, amelyet a passzív kialakítás mellett aktív elektronikai rendszerek armadája is fokoz majd. Ennek megfelelően szükség esetén vészfékező adaptív tempomat, sávváltás-segítő, fáradtság érzékelő, jelzőtábla-leolvasó, okosabb, adaptív fényszórórendszer és 360 fokos kamerarendszerrel dolgozó automatikus parkolórendszer is elérhető lesz a 7-es Golfhoz.

Újdonság: a központi rendszerek választéka.Az elektronikai arzenált három különböző központi rendszerrel fokozza a Volkswagen: már alapból kisméretű, ám tapasztalataink szerint nagyon gyorsan működő és jó felbontású kijelzőt kapunk. Helyette némi felárért 5,8-as, színes, valamint borsosabban 8 colos érintőképernyős megjelenítő is elérhető lesz. Utóbbiak különlegessége, hogy már a kezünk közeledését felismerve is képesek reagálni és olyan módra váltani, amely gazdagabb beállítást tesz lehetővé. Amint elvesszük a kezünket, a kijelzés a legfontosabb információkra vált vissza. A navigációs térképanyagot a gyártó a vásárlást követő első három évben ingyenesen frissíti majd.

A vezethetőség is személyre szabható lesz.A vezetői igények nagyobb mértékű kielégítését az adaptív futómű mellett az új kormányzásra is bízzák, amelynek rásegítése öt különböző profil szerint lesz állítható – és remélhetőleg sikerül az elektrohidraulikus rendszerek többségére jellemző érzéketlenséget is leküzdeni.

A motorválaszték kizárólag turbómotorokra épül, melyekhez a hatfokozatú kézi váltó mellett egy új hétgangos duplakuplungos automataváltót is rendelhetünk. Egyelőre csak az elsőkerékhajtású Golfok mutatkoztak be, a '4motion' összkerekes verziók a későbbiekben érkeznek.

A bevezetéskor négy erőforrás közül választhatunk.

A motorkínálatot a négyhengeres 1,2 literes TSI 85 lóerős új kiadása nyitja, amely 4,9 literes vegyes fogyasztásával meggyőző belépőt szolgáltat a Golfozás világába. Emellett menetdinamikailag sem lesz problémás, amelyet az 1400-as fordulattól egészen 3500-ig jelen lévő 160 Nm nyomaték is szavatol. A 11,9 másodperces 0-100-as sprinttel és 179 km/h-s végsebességgel rendelkező modellbe 4,3 milliótól kezdődően szállhatunk be, igaz, hozzá még csak ötfokozatú kézi váltó és három ajtó jár, a meglehetősen szerény felszereltségről és extrázottságról nem is beszélve. Azonban már ez is - épp, mint a kínálat mindegyik tagja - széria start-stop rendszerrel és fékerő-visszanyerővel rendelkezik.

Van csábító beugró modell, de a finomságokért keményen meg kell fizetni.

Ennek ellenére is lesz, aki elgondolkozik majd a beszálló kiadáson, ugyanis a jól felszerelhető, ám alapból ugyanazzal járó, négyajtós Trendline verzió 5,2 millió forinttól indul. Innen viszont csak egy 200 ezres ugrásra van az immár hatfokozatú kézi váltóval szerelt, 105 lóerős 1.2 TSI, amely változatlan fogyasztás mellett immár 10,2 szekundumos 0-100-as sprintre és 192 km/h-s végsebességre képes - vagyis kellemesen megy. Hozzá félmillió forint ellenében hétsebességes duplakuplungos automataváltó is rendelhető, amely változatlan menetteljesítmények mellett főleg nagyobb tempónál szavatol jobb fogyasztást, melynek hatására a gyári vegyes fogyasztási adat is 4,8 literre csökken.

Kivételes hatékonyság, hagyományosan borsoskás áron.

Újabb apró szökkenés (240 e Ft), és már el is érjük az új erőforrás megérkezéséig a kínálatban lévő 1,4 literes turbómotort. 122 lóereje már 9,3 másodperc alatt képes felgyorsítani a Golfot álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége pedig már 203 km/h. Ráadásul kézi váltóval 5,2, DSG-vel pedig 5,0 literből eljárhatunk vele vegyes körülmények között. De ha ilyen teljesítményszintben gondolkodunk, érdemes lehet egy kicsit elgondolkodni.

Az új 1.4 TSI komolyabb előrelépést jelent.Ugyanis a korábbiakban említett 1,4 literes, hengerlekapcsolással is operáló turbós benzines jelenti a kínálat legnagyobb különlegességét, ám őt csak a jobban felszerelt Comfortline és Highline szintekhez vehetjük meg. Az új motor annak ellenére, hogy 140 lóerejével igazán flottul mozgatja majd a könnyű karosszériát (8,4 s, 212 km/h), étvágya éppen ugyanakkora, mint gyengébb elődjének. Ráadásul mind a maximális teljesítmény, mind pedig az 50-nel magasabb, 250 Nm-es csúcsnyomaték szélesebb tartományban áll rendelkezésre. Ezt a luxust viszont meg kell fizetnünk: közel 300 ezer forint pluszt jelent a fejlettebb erőforrás.

Összkerékhez és beszállóhoz nem, de egyébként mindenhez rendelhető DSG.

A dízelfrontot régi ismerősként a 105 lóerős, 1,6 literes gázolajos erőforrás indítja, amelybe 6,13 milliós indulóáron ülhetünk. Figyeljenek: a helyzet itt bonyolódik. Az alapverzió ötfokozatú kézi váltóval és 3,8 l/100 km-es fogyasztással érkezik. Az itt is félmilliós, hétfokozatú DSG egy deciliterrel toldja meg a fogyasztást, változatlan menetdinamika mellett (10,7 s, 192 km/h). Viszont, ha a kínálat beszálló összkerekes tagjaként rendeljük a motort, akkor a "négylábú" hajtás mellé alapból már hatfokozatú kézi váltó jár. A 4Motion kivitelek csak a felső két felszereltségi szinten elérhetőek, és 410 ezer forinttal, valamint 6-7 decis fogyasztással terhelik a kasszát, mérsékeltebb menetteljesítmények mellett.

A dízelt kedvelők ugyancsak választhatják a 150 lóerős 2.0 TDI-t, melynek étvágya csekély 4,1 literben megáll, amennyiben nem összkerékhajtással vásároljuk. Ő viszont már tényleg nem olcsó mulatság: mivel csak Highline csúcsfelszereltséggel elérhető, alsó hangon is 7,5 millió forint esedékes érte. Ezt még szabadon tornázhatjuk felfelé: a minden földi jóval felszerelt csúcs Golf listaára jelenleg is meghaladja a 12 milliót.

Minden földi jóval: csúcsra járatva 12,5 milliót is kiadhatunk 150 lóerőért.

Később a hírek szerint csatlakozni fog egy gyengébb 1,6 literes gázolajos is a kínálathoz, illetve érkezik majd a 2.0 TDI két turbóval lélegeztetett változata (GTD) 200 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel. Benzinfronton a sportos GTI kivitelen innen az Audi A3-ban debütált 1,8 literes TSI egység jelenti majd a csúcsot 180 lóerővel és meglepően komoly menetteljesítményekkel, míg az említett GTI várhatóan 230-240 lóerős lesz, s állítólag az összkerekes 'R' csúcsmodellről sem feledkezik meg a gyártó, amely akár a 280 lóerőt is átlépheti. Természetesen a BlueMotion kiadás sem marad el: a már induláskor elérhető 1,6 literes, 105 lóerős dízel szélsőségesebben hatékonyságra faragott verziója a gyári adatok szerint átlagosan akár 3,2 liter (!) gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, ami azt jelenti, hogy a kategória legtakarékosabb modelljének járó koronát is felteheti a fejére.

Itt van az új generáció, így a testvérekre sem kell már sokat várni.

Párizsban már a GTI koncepcióba is beültünk - galériaA Párizsi Autószalonon már bemutatkozott a VII-es Golf GTI változatának tanulmány kiadása, amely továbbra is kétliteres turbómotort használ, igaz, a hírek szerint ezúttal már 225 lóerős teljesítménnyel. A kombira, az egyterűre és az R-modellekre sem kell sokat várni, mint ahogy a modell pályafutásának második felében a nálunk valószínűleg továbbra sem forgalmazott kabrióról is lehull a lepel.

Az első példányok már a hónapban megérkezhetnek a magyar kereskedésekbe is, a típus már rendelhető.