A Ferrari kínálatának magját hosszú évek, sőt, évtizedek óta a relatíve elérhetőbb árú, középmotoros V8-as modellek alkotják. A középmotoros V8-sorozat legfrissebb tagja a 458 Italia frissített és egyben lényegesen átalakított utódja, az immár (bi)turbós 488 GTB, amelynek londoni premierjét egészen elegánsan ünnepelték meg az olaszok.
Épp 40 éve, 1975-ben debütált a V8-as Ferrari 308
A Ferrari a bemutatóra elhozta a sorozat összes, szám szerint nyolc generációját, ami nem véletlen: a középmotoros, ’belépő szintű’ V8-as Ferrarik idén ünneplik 40. születésnapjukat.
A 328-as lényegében egy alaposan frissített 308 volt, 4 évig gyártották
A történet 1975-ben kezdődött, amikor az addigi belépő Ferrarit, a szépséges vonalakkal megáldott V6-os Dinót leváltotta az első V8-as, a 308, amiben egy 3-literes V8-as szívó egység dolgozott, de egy ideig 208 néven 2-literes V8-assal is elérhető volt az autó.
A 348-as hasonlított a V12-es Testarossára - nagy durranás volt
A 308-as egy évtizeden át szolgált, majd 1985-ben megérkezett utódja, a 328. A 328-as mivel inkább egy nagyobb frissítése volt a 308-asnak, már nem volt ilyen sokáig a kínálatban, és négy év után megjelent a 348.
Az F355 kívánatos darab, de utastere a '80-as éveket idézte
A kerekebb formákkal operáló, de azonos alapokat használó F355 1994-ben debütált, az ’új generáció’ pedig a 360 Modenával kezdődött – a 360-as 1999-től 2005-ig volt piacon.
A 360 Modena új korszakot jelentett, az ezredforduló előtt debütált
A szépséges F430 2004-2009 között igyekezett meghódítani a vásárlók szívét (az átfedések a rendszerint később debütáló és tovább a kínálatban maradó nyitott Spider változatok miatt vannak), amit az utolsó szívó V8-as középmotoros Ferrari, az F458 Italia követett.
Az F430 minden idők egyik legszebb Ferrarija - és jó is
Az immár feltöltött 488 GTB – amit nemrégiben a Genfi Autószalonon már élőben is lehetőségünk nyílt megcsodálni – sokak szerint veszített varázsából a magas fordulatszámú szívómotor elvesztése miatt, mindezért cserébe viszont rengeteg lóerővel és Nm-rel igyekszik kompenzálni.
A 458-assal búcsúzik a zseniális szívó V8-as,...
A 3,9 literes V8-as 670 lóerőt és 760 Nm-t produkál, így lényegesen erősebb az Italiánál, a 8,3 másodperces 0-200 km/h-s sprintidő és az 1 perc 23 másodperces fioranói köridő pedig mindent elárul az autó képességeiről.
...hogy átadja helyét a bivalyerős turbós V8-nak, ami a 488 GTB-ben 670 lóerőt produkál