Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem mondhatjuk, hogy a BMW ne kínálná a lehetőségek széles tárházát vásárlói számára a 3-as széria motorpalettáját illetően, legyen szó akár benzines, akár dízelmotorokról. Az öngyulladós erőforrások esetében például 116 lóerőtől egészen 313-ig tart a skála (316d-335d), ám azoknak sincs okuk a szomorkodásra, akiknek ez sem lenne elég – és a kereslet azt mutatja, hogy bizony meglepően sokan éreznek így.

Tűzijáték: 350 dízel lóerő egy 3-as BMW-benNos, a bivalyerős dízelmotorok szerelmesei a buchloe-i (Németország) székhelyű, kimondottan nagy múltra visszatekintő Alpinához máris bekopogtathatnak, ugyanis a BMW-ket nemesítő műhely a 3-as szériára épülő D3 Bi-Turbo modelljéről lerántotta a leplet a Frankfurti Autószalonon. A 410 lóerős benzines B3 Bi-Turbóval összehasonlítva talán nem is tűnik olyan soknak a háromliteres, kétturbós soros hathengeres gázolajossal hajtott D3 350 lóerős csúcsteljesítménye, ám a 700 Nm-es maximális nyomaték (gyári 335d: 630 Nm; B3: 600 Nm) mindenért kárpótol. A modell szedán és kombi karosszériával egyaránt elérhető, a puttonyos kivitel esetében pedig összkerékhajtás is társítható a D3 Bi-Turbóhoz - a hátsókerekes verzió különlegessége az opcionális önzáró differenciálmű.

M3-szintű menetteljesítmények - galériaA menetteljesítmények önmagukért beszélnek: hiába a sofőr nélkül 1585/1655 (szedán/kombi) üres tömeg, a D3-ak 4,6 szekundum alatt képesek álló helyzetből 100 km/h-ra katapultálni, mi több, az összkerekes kombi a további 65 kilós plusz súly ellenére a jobb rajtnak köszönhetően 4,5 másodperc alatt abszolválja a feladatot. A végsebességek 278/276 km/h-ban állapotnak meg (xDrive Touring: 274 km/h). Ezen adatok tükrében kijelenthető, hogy BMW M3-szintű menetteljesítményekről beszélhetünk, miközben a hosszú áttételezésű nyolcfokozatú automataváltónak is köszönhetően a gyári átlagfogyasztás változattól függően mindössze 5,3-5,6 liter között alakul, ami a paraméterek ismeretében már-már szenzációsan alacsony érték.

A beltér drágán igazán igényessé tehetőAz Alpina dízelmotorjának alapját a BMW 313 lóerős (630 Nm), szintén biturbós 35d motorja adja, ám a tuningcég jelentősen átalakította a hathengerest, így korántsem holmi chip-tuningról beszélhetünk. Ezt támasztja alá az Euro6-os besorolás is, amire a buchloe-i műhely kimondottan büszke. A 350 lóerős dízelmotort a kipufogórendszer teszi még kívánatosabbá: az Alpina a kipufogó-specialista Akrapovic segítségét kérte, a mérnököknek pedig egy új, s állítólag (főleg fordulaton) igencsak szép hangon duruzsoló rendszert sikerült kreálniuk a D3-ak számára, amely kétoldali dupla végződéseiről ismerhető fel, és szériában jár az autóhoz. A vásárlók továbbá többek között Alpina állítható futóművet, 19 colos kerékgarnitúrát és sport fékrendszert is kapnak, így a D3 nem csak egyenesben, hanem minden körülmények között gyors.

A D3 Bi-Turbo Németországban szedán karosszériával a 410 lovas benzines B3 Bi-Turbónál 9 ezer euróval olcsóbban, 56 ezer eurótól kelleti magát, ami Igazi különlegesség, és az ára sem vészesmagyarországi forgalomba helyezéssel körülbelül 17 millió forintnak megfelelő összeget takar; a kombi karosszéria felára körülbelül félmillió forint, míg a 19 helyett 20 colos kerékszettet is tartalmazó összkerekes változatért további ~1 millió forint kifizetése esedékes.

Mindez igencsak soknak tűnik egy kicsit különlegesebb 3-as BMW-ért, ám ha némi időt szánunk a konfigurálásra és figyelembe vesszük az Alpina plusz extrázását, kiderül, hogy megegyező felszereltséggel szinte semmi árkülönbség nincs egy BMW 335d és egy Alpina D3 között, így pedig már az Alpina kiemelkedő ajánlattá avanzsál. A típus különben már konfigurálható, és rendelhető a Buchloe-i cégnél.

Hazánkban sajnos nem kapható a D3A pletykák szerint az Alpina kicsit később azokra is fog gondolni, akik vágynak a különleges megjelenésre és az igényes belső kialakításra, ám nincs szükségük ilyen erős motorra. Nekik négyhengeres, kétliteres (biturbó 25d) BMW-alapokon elképzelhető, hogy kínálni fog a manufaktúra egy gyengébb gázolajos D3-at, várhatóan 230-240 lóerő körüli teljesítménnyel és akár 500 Nm-nél is magasabb csúcsnyomatékkal, amely szintúgy kiváló menetteljesítmények szolgáltatására lesz képes, még alacsonyabb fogyasztás mellett - persze ez esetben jöhet bármilyen Akrapovic rendszer, a hathengeres orgánumát semmi sem képes pótolni.