Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Bár a Chevrolet sajnos kivonult Európában, az amerikai márka sportautó-ikonja, a Corvette bizonyos országokban elérhető az öreg kontinensen is – például Németországban, ahol hivatalosan lehet garanciális Corvette-et vásárolni.

Az európai jelenlétnek köszönhetően a Corvette nem hiányozhatott a Genfből sem, s hogy a gyáriak tovább fokozzák az izgalmakat, elhozták a villámgyors Z06 sportmodellt (részletesen ide kattintva olvashatnak a csúcs Corvette-ről), ami ezennel Svájcban ünnepelhette európai premierjét. A Z06 mind kupé, mind pedig kabrió változatban elérhető, bruttó 99.500 illetve 104.500 eurós áron, ami azt jelenti, hogy ha haza szeretnénk hozni a brutális gépek valamelyikét, körülbelül 31 illetve 32,5 millió forintnak megfelelő összeget kell a németországi kereskedésben hagyni. Ez mellesleg éppen annyi, mint amennyibe például az 550 lóerős, de összkerekes és négyszemélyes, igaz, kissé öregecske Nissan GT-R kerül (31,6 millió).

Rengeteg pénzről van szó, irreálisan drágának azonban mégsem nevezhetjük az amerikaiak büszkeségét, hiszen a konkurens sportgépek sokkal drágábbak; hiszen ne feledjük, hogy a Corvette ennyi pénzért 660 lóerőt és 881 Nm-t kínál, amit szériában hétsebességes kézi, felárért pedig nyolcfokozatú automataváltó továbbíthat a hátsó papucsokhoz. A sok-sok finom tételt tartalmazó Performance teljesítménycsomagért mintegy 5 millió forintot kell leszurkolni. Nem hangzik rosszul, azonban ha az egyenlethez hozzávesszük, hogy a szélvészgyors Corvette Nordschleife-i körideje mindössze 2,5 szekundummal gyorsabb az ötmillió forinttal olcsóbb, szintén Genfben bemutatott Porsche Cayman GT4-nél (7:37,5 vs. 7:40 perc), tán nem meglepő, hogy mi az értéktartóbb Caymanra szavaznánk, ami vélhetően semmivel sem kevésbé izgalmas amerikai ellenlábasánál, papíron -275 lóerő ide vagy oda...