Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Amint az várható volt, a mai nap folyamán a MINI legújabb büszkeségéről, a háromajtós Paceman-ről is lehullt a lepel a Párizsi Autószalonon, kollégáink pedig máris elküldték nekünk a német-brit típusról készült helyszíni fotókat. A MINI jelenkori kínálatának különben hatodik modellje a Paceman, amely az ötajtós Countryman padlólemezét örökli. Lentebb minden fontos részletet megtudnak a különös divatmobilról, amely a megszokott MINI-recept szerint készült. Technikailag nem számíthatunk semmiféle újdonságra, úgyhogy ezúttal tényleg a ruha teszi - ennek ellenére a siker már előre borítékolható.

3-ajtós kupéterepes, MINI módra - galériaA 2,6 méteres tengelytáv, a 4109 miliméteres hossz (az S modelllek esetében 4115 mm) és az 1789 mm-es szélesség tekintetében közösködik a két testvér, ám a kupés kialakítású Paceman szélvédőjét jócskán megkurtították a tervezők, tetővonala pedig hátrafelé hegyesebb szögben esik, így dinamikusabb megjelenésű lett – persze emiatt szűkösebb hátsó fejtérre számíthatunk. A hasmagasság 10 mm-t csökken, míg a tető kerek 30 mm-rel húzódik alacsonyabban. A csomagtér űrtartalma sem apad vészesen kicsire, 330 liter marad a poggyászoknak (Countryman: 350 l), ami szükség esetén 1080 literre bővíthető.

A lemezek alatt egy MINI Countryman lapul, ám a fiatalos Paceman jóval dögösebb

Technikáját, hajtásláncait és extráit tekintve mindenben osztozik a Paceman a Countryman-nel, bár a 98 lóerős 1,6 literes benzines alapmotor bizonyosan kimarad a kínálatból. Így benzines fronton az 1,6 literes 122 lóerős szívó egység jelenti majd a belépőt (Cooper), felette pedig ugyanezen erőforrásnak turbós változata, a 7,5 másodperces 0-100-as sprintet futó 184 lóerős Cooper S áll majd a kínálatban.

A dízelmotorok kedvelői egy 115 lóerős 1,6 literes (Cooper D) és egy 143 lovas kétliteres (Cooper SD) négyhengeres öngyulladós közül válogathatnak; előbbi 4,4, utóbbi 4,6 literes átlagfogyasztással kecsegtet. Felárért természetesen hatfokozatú automataváltó és összkerékhajtás is rendelhető lesz, ám a Cooper S modell esetében a négykerékhajtás az alapfelszereltség részét képezi.

A sportos JCW kivitelről egyelőre nem szól a fáma, de biztosak lehetünk benne, hogy miután nemrég mutatkozott be a Countryman JCW, a Paceman John Cooper Works kivitelének érkezése is csupán idő kérdése. Amennyiben bejelentik az illetékesek, egy 218 lóerős, összkerékhajtású változatra számíthatunk, amely biztosan rengeteg örömöt képes majd varázsolni tulajdonosainak arcára. 

Hazánkat illetően a pontos piaci starttal kapcsolatban egyelőre nincsenek hivatalos információink, ám annyi biztos, hogy a szigetországban március 15-én kezdik forgalmazni a Paceman-t. A divatos MINI nem lesz olcsó mulatság, a hírek szerint körülbelül 400 ezer forinttal lesz drágább egy vele megegyező konfigurációjú Countryman-nél. Apropó: ha már a MINI palettát szélesít, szerintünk ugyanezen alapra egy nyitható tetejű kivitel is adná magád, nem gondolják?