Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A nosztalgiahullám minket is utolért, ám legalább rendhagyó módon tekintünk vissza az előző esztendőre. Az Autó Pult legjobb fényképei végigkísérnek minket az esztendőn, és akár háttérképéként is jól szolgálhatnak.

Egyikünk sem profi fotós. Professzionális fényképezőgépekkel sem rendelkezünk, hiszen inkább a tesztek lehető legátfogóbb kivitelezésére áldozunk. Ám bizonyítva, hogy a fényképezés sem feltétlenül az eszközről, mint inkább a kreativitásról, a kép alanyáról és a szerencséről szól, születtek jó fotók az Autó Pulton 2014-ben is.

A képek háttérképnek is beillenek a full HD-s (1920x1080) felbontás miatt, és reméljük, hogy nem csak bennünk ébresztenek kedves emlékeket. Végigkísérnek minket a 2014-es esztendő tesztjein, melyeknek számossága sem szégyellnivaló. Mintegy 150 gépjármű járt kezeink között az év során, melynek eredményeképpen minden hétre jutott 3 tesztünk. Akadnak közöttük igazi különlegességek: többek között két Mercedes-Benz S-osztály személyében a világ jelenlegi és egykori legjobb autói adtak randevút egymásnak, de említhetjük az új BMW M4-et vagy a legélvezetesebb mai Porschéket is.

Érdekes véletleneket is felfedezhetünk: az évet az Autó Pult tesztelői vizsgáját kiváló jeggyel teljesítő új kollégánk, Kenéz Tibor indította el egy Nissan Juke-kal, hogy aztán az esztendő ismét a Juke-kal, igaz, annak ráncfelvarrott változatával érjen véget. Egy-egy teszthez nálunk minden tesztelő hozzáadja a maga véleményét, így a lehető legtöbb tapasztalatot szerzi meg mindenki. A legtöbb írást, azaz tesztet és menetpróbát (nevezetesen 57 darabot) Szabó kolléga, azaz jómagam követte el, de Vajda János is hasonló mértékben elfoglalt volt.

Éppen ezért végre helyet adhatunk egy kis szubjektív szentimentalizmusnak is. Mivel imádjuk az autókat és szívből szeretünk velük foglalkozni, az idő pedig kétségtelenül szépíti az emlékeket, az egész esztendőt megszavaztuk legjobb emléknek. Kedvenc 2014-es fényképeink - galériaNéhány típus azért kétségtelenül kiemelkedett érdekességével. Jól eső érzéssel gondolunk vissza a Mercedes C-osztály kulturált harmóniájára, a BMW i3 úttörésére, a jóformán derült égből megjelenő Nissan Pulsar jó teljesítményére. Az Alfa Romeo 4C őszintesége is tiszteletet ébreszt, miközben szívünk veterános oldala is megdobbant. Vannak ritkán adódó lehetőségek is: élvezettel gondolok vissza a MINI Cooper S-re és az üres szerpentinre, miközben Vajda kollégának erről a Porsche Boxster ugrik be. A Renault Mégane RS végletes sportossága bármelyik pillanatban könnyen felidézhető számunkra. Hogy elérhetőbb autók is teljesíthetnek kiemelkedően, arról a Toyota Aygo tanúskodik, hogy kiemelkedő tudás is lehet viszonylag elérhető, arról meg a hibrid Infiniti Q50 tesz bizonyítást. Komoly kérdésekre is választ adtunk: megnéztük, hogy mennyit ér a prémium (egyszer, majd még egyszer), melyik a legjobb kompakt (egyszer, majd még egyszer) vagy éppen a legjobb kabrió, s hogy melyik autóval érdemes a világ végére készülni. Végül, de nem utolsó sorban nem feledkezünk meg a hölgyeknek szóló cikkek sorozatáról sem, amely 2014-ben Simon Sára irányítása alatt rengeteg, nem kizárólag női szívet hódított meg.

Jó kis év volt 2014, így 2015-re dugig tölthetjük az ágyúcsövet, hogy hasonlóan nagyot szóljon. Szerencsére puskaporban nem lesz hiány. A közel jövőben érkezünk érdekes prémium összehasonlítóval, a habok közé is merülünk, és kivételesen hosszú távon tesztelünk majd hibrid szuperautót. Tartsanak velünk az új esztendőben is! Minden igyekezetünkkel azon leszünk, hogy elégedett mosollyal és aranyat érő tudással gazdagodjanak.