Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A világ leggyorsabb autója. Nem kevesebbre, mint ennek megalkotására vállalkozik a Koenigsegg. Ha valaki, akkor ők kiváló referenciákkal rendelkeznek a téren. Maga az alapító, Christian von Koenigsegg osztott meg információkat gőzerővel készülő újdonságuk, a One:1 fejlesztésének alakulásáról. A leendő rekordert a Genfi Autószalonon a mai nap folyamán máris alkalmunk nyílt szemügyre venni.

1 kg/lóerő - elképzelni is nehéz, hogy milyen gyorsAz újdonság neve a tömeg/lóerő arányára utal, amely valóban egy az egyben, azaz kéz a kézben jár. Mindez azt jelenti, hogy a menetkész autó közel 1340 kilogrammos tömegéhez 1340 lóerő fog rendelkezésre állni. A szuperlatívusz teljesítményt továbbra is a gyártó végletekig feltöltött V8-asából nyerik ki a mérnökök. A számítógépes szimulációk szerint a szuperautó álló helyzetből 200 km/h-ra rekord idő alatt gyorsul, de ugyanezt teszi a 0-400-as sprinten is: ezt állítólag 20 másodperc alatt teszi meg, lepipálva a Veyron 25 szekundumos idejét. A végsebesség legalább 450 km/h elméletben, amely még a mai abroncstechnikával is a megvalósíthatóság határát súrolja. Ennek megfelelően a valós törekvések 420 km/h fölé irányulnak.

A modell kanyarban sem lesz bajban. A légterelők ügyes kialakítása lehetővé teszi, hogy bizonyos helyzetben akár 600 kilogrammos leszorító erő hasson a modellre, amelynek köszönhetően a 2 G-s kanyartempó is elérhetővé válhat.

Hogy emelett a végsebesség-vadászat is könnyen menjen neki, természetesen a légterelők, sőt az autó összes rendszere aktív hangolhatóságot kapott - így versenypályán és az üres, egyenes, korlátozásmentes autópályán nemlétező univerzumában is jól teljesít majd az autó.

A prototípus a cégvezető elmondása szerint ráadásul már 2014 végén készen lesz, a gyártósorról pedig végül hat példány fog legördülni. Bár már-már valószerűtlenül magas ár lesz esedékes érte, még a Koenigsegg pénzügyi osztálya is úgy gondolja, hogy komoly veszteségeket könyvelhetnek el miatta, igaz, a marketingesek kitartóan győzködik a vezetést a befektetést egyéb modellekre gyakorolt eladásösztönző hatásáról.