Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Talán a General Motors és az autózás történelmének nagy ismerői sem tudják pontosan a Chevrolet masnijának, vagyis emblémájának eredetét, de az bizonyos, hogy pontosan 100 évvel ezelőtt Eilliam C. Durant mutatta be a márka összetéveszthetetlen védjegyét, a sokak által csak keresztnek hívott masnit.

A történetek között szerepel Durant lánya, Margery leírása, miszerint vacsora alatt firkálgatott apja, s a leves és a sült csirke közben pattant ki fejéből az egyszerű, de jellegzetes forma ötlete. Durant özvegye megint másképp emlékszik, elmondása alapján a masni egy Hot Springs-ben töltött vakációhoz köthető, férje ott szúrta ki az embléma ihletőjét egy újsághirdetésben. Egy biztos, az első két modell, amelyen megjelent a máig élő embléma, 1913-ban a Chevrolet H-2 Royal Mail és a H-4 Baby Gand volt, s már akkoriban is az autók elején, központi helyen tűnt fel a jellegzetes masni.

Egy évszázaddal később már elmondhatjuk, több mint 215 millió jármű viselte/viseli büszkén az emblémát, ebből napjainkban 60 millió szaladgál az utakon. A GM szerint minden 6,39 másodpercben elkel egy Chevrolet személyautó, egy crossover, vagy egy terepes a világ 140 országában.

„A Chevrolet masnija a világ minden táján ismert szimbólum, s mára az amerikai autó szinonimájává nőtte ki magát. Hordj magad mögött óriási terhet egy Silverado pickupban, vagy ingázz a városban egy elektromos Spark EV-vel, a Chevrolet masnija mindig is az autód orrán díszeleg” – mondta büszkén Tim Mahoney, a Chevrolet vezető marketingese.