Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A hétfői borút megtörve balatoni nyarat és tejben-vajban fürösztő Kánaánt hoztunk Önöknek. Folytatva elmélyedésünket a bajor luxusautó és -vitorlás tesztjébe, feltárjuk a köztes döntések hátrányait és a nagyszerűségről nem megfeledkezve érjük el a tökéletes választást.

Mit ér a pénz? Nem mindig sokat - galériaA műszaki oldallal végeztünk, ideje hát elsüppedni a bőrülésekben, és átadni magunkat a luxusnak. A teszthét során rá kellett jönnünk, hogy ez bizony nem is olyan könnyű feladat, mint amilyennek hangzik. Tesztautónkon ugyanis nehéz volt kiérezni, hogy valójában miért is fizetünk ki 33,8 millió forintot. Ebben egyértelműen a kiválóan sikerült 5-ös sorozat a hibás, amely szinte ugyanezt a szintet nyújtja kisebb méretben kb. 10 millió forinttal szerényebb áron.

Sőt, bizonyos tekintetben az 5-ös jobb autó, ami részben érthető is, hiszen modernebb fejlesztés. Mit ér a pénz? Nem mindig sokat - galériaA műszaki oldallal végeztünk, ideje hát elsüppedni a bőrülésekben, és átadni magunkat a luxusnak. A teszthét során rá kellett jönnünk, hogy ez bizony nem is olyan könnyű feladat, mint amilyennek hangzik. Tesztautónkon ugyanis nehéz volt kiérezni, hogy valójában miért is fizetünk ki 33,8 millió forintot. Ebben egyértelműen a kiválóan sikerült 5-ös sorozat a hibás, amely szinte ugyanezt a szintet nyújtja kisebb méretben kb. 10 millió forinttal szerényebb áron.

Sőt, bizonyos tekintetben az 5-ös jobb autó, ami részben érthető is, hiszen modernebb fejlesztés. Belül is a "kistestvért" idézi - galériaEgyrészt benne jobb az összeszerelés minősége: a 7-esben például elcsúszott a rádió 2-es és 3-as gombja és kissé durván és hangosan működött néhány fedél – önmagában nem nagy probléma, csak a kategóriához mérten. Emellett a tárolórekeszekkel is jóval szűkebben bántak itt a tervezők: a számosságuk bőséges, viszont kis méretük kivétel nélkül fejfájást okoz. Így egyetlen érvként a méret mellett igazából csak a presztízzsel kell beérnie a típusnak, viszont ez a német trió modelljeit általában csak a következő modellváltásig kíséri, utána hazánkban sajnos a megítélés gyakran a visszájára fordul.

A 7-es nagyon finom is tud lenni - és hamarosan érkezik a frissítés is.

Az izmos hibrid valódi exkluzivitást ad...Pedig egyébként a 7-es sorozat nagyon finom darab a maga nemében és úgy igazodik felhasználójához, akár egy márkás öltöny. Kvalitásai képesek indokolni felárát, csak ehhez másképpen kell keverni a paklit. Ugyanis a dízel, a luxus és az M sportcsomag keveréke nem jelent mást, mint kompromisszumok sorát. A tökéletesebb választás érdekében el kell döntenünk, hogy mit szeretnénk: ha valóban igényünk van a luxusra, akkor könnyű szerrel ehhez méltó autót varázsolhatunk. Hogy ehhez mi mit tennénk?

A hatótáv terén jóváírható a dízel előnye, de még a fogyasztás-különbséget figyelembe véve (m...de sajnos nem elérhető összkerékhajtással.it számít 1-2 millió forint 100.000 km-en, ha egyszer egy ilyen autó az üzemanyag-költségeket leszámítva is gond nélkül kerülhet évente akár 4-6 millió forintunkba) sem döntenénk mellette. Sajnos a kisebbik benzineshez nem rendelhető összkerékhajtás, így ha ehhez ragaszkodunk, akkor a V8-as, 408 lóerős 50i mellett kell voksolnunk, amely lépés elgondolkodtató 4,8 millióval terheli meg a pénztárcánkat. Így inkább válasszuk a nála jóval takarékosabb ActiveHybrid 7-et, amely erősebb és takarékosabb (-2,5 l/100 km) is nála, ha le tudunk mondani az összkerékhajtásról a különlegesség, az egyediség és az izmok javára.

A konkurensekhez gyengébb vagy erősebb motorok járnak.

A konkurensekről sem szabad megfeledkezünk, amelyekből itt már meglehetősen szűkös a kínálat. Ebben a teljesítménykategóriában nincs is konkurens: gyengébb összkerekes dízelt kínál a Mercedes-Benz (S-osztály, 258 LE, norma szerint 28,7 millió forint), erősebbet pedig az Audi (A8 4.2 V8 TDI; 350 LE, 33 millió forint). De Audiból a 250 lóerős 3.0 TDI adatai is magukért beszélnek: papíron 6,1 másodperces 0-100-as sprint (amely az alacsonyabb tömegnek köszönhető), 0,6 literrel alacsonyabb fogyasztás és a V8-hoz képest 5,8 millió forinttal alacsonyabb ár.

Ez pedig már a normaszinten közel 10 százalékkal drágább és papíron alig gyorsabb BMW erős konkurensévé teszi az ingolstadti versenyzőt, főleg, ha költségtudatosan szeretnénk a luxuskategóriában választani, amely a történet abszurdum mivolta ellenére valójában a legtöbb esetben fennáll. Különlegességként az LS600h megfontolandó, amely gazdagabb alapfelszereltséggel, ám 9,3 literes vegyes fogyasztással kerül 28,3 millió forintba, amely nagyobb tempónál 435 lóerőből és különösen finom, csendes V8-as benzinesből gazdálkodik.

Nehéz a választás? Együtt az igaziak.

A Bavaria vitorlásáról sem szabad megfeledkeznünk. Az ő helyzete egyszerűbb, lévén, hogy sokkal kevesebb variálási lehetőséget biztosít, igaz, az opciós lista így is tartogat meglepetéseket. Viszont tagadhatatlan előny itt, hogy a fejlesztők valóban ki mertek állni a kényelmes vitorlázás mellett, így csak annyira merészkedtek a gyorsaság területére, hogy az ne fenyegesse a jó használati értéket.

A pozíciójához képest kellemesen vitorlázik.Éppen ezért viszonylag komolyabb probléma nélkül megoldható vele az egyemberes hajózás (bár a felhőtlen élményhez azért még két segítő kéz nem árt), ám a szűkösebb balatoni kikötőkben való manőverezéshez azért nem árt megrendelni az orrsugárkormányt is hozzá, mint ahogy a rövidebb tőkesúly (1,57 méteres merüléssel) is ajánlott hozzá, hogy az alacsonyabb vízállás esetén se kelljen nagyon aggódnunk. Ugyanakkor a profi vitorlaszett itt szinte felesleges kiadás – a tizedmásodpercekért nem ezzel a hajóval kell küzdeni.

A beltérben itt már nincs nagy kompromisszum.Az alapból járó 18 lóerős, Volvo-Penta dízelmotor már gondoskodik a kellő dinamikáról, de felár ellenében 27,3 lóerőig felmehetünk, a teljesítmény leadását akár nagyobb, összecsukható, háromágú propellerrel megkönnyítve. Így aztán nem csoda, hogy a jelenlegi, nem éppen szerencsés euró-árfolyammal bőven a 40 millió forintos határ fölé is kúszhatunk, de egy nagyobb motorral ez a 7-es esetében is megtörténhet velünk. Igaz, cserébe a beltérben sem kell nagy kompromisszumot kötni: az 1,9 méteres állómagasság magáért beszél, ráadásul az ágyról sem fog lelógni a lábunk, mint a közös képeken látható, mintegy 30-35 százalékkal olcsóbb 32-es modell esetében.

A konkurensekről nem nyilatkoznánk a teljesség jegyében, viszont a tavaly próbált Jeanneau 36i-hez képest jelenleg egyértelműen több értéket ad a Bavaria modellje, mégpedig némileg kedvezőbb áron.

Néhány szóban

A szó szoros értelmében vett összehasonlításba nem szabad bocsátkozni, de azért megjegyezhető, hogy mindkét modell nagy ütőkártyákkal rendelkezik. Míg a Bavaria 36 lakásnak is jó, addig az összkerékhajtású 7-es minden időben – így a téli zimankóban is – hű társunk marad. Az M-csomagos 740d XDrive a tökéletese választani annyira nem tudók autója: mindenbe belekóstol, és annak ellenére, hogy ehhez képest sok kompromisszumot felold, ez az egyetlen ütőkártyája is egyben. A 7-es sorozat viszont továbbra is erős és összeszedett koncepció, így a kategória árszintjén amúgy is egyértelműen megengedhető nagyvonalúbb választással tesztalanyunknál sokkal finomabb és az elvárt exkluzivitást is megadó darabot kapunk végeredményül. A sportosító M-csomag hiába követi a mai trendeket, a kategóriától idegen, a dízelmotort nem lehetetlenebb kulturáltabbá tenni (amelyben a start-stop rendszer is szerepet játszana) és a kisebb motorokhoz, valamint a hibridhez is szívesen látnánk a néhány nehéz napot megkönnyítő összkerékhajtást (és a többiekhez a nyolcas automatát – de ezek úgyis rövidesen érkeznek a frissítéssel).

Mellé pedig egy Bavaria 36-ot – ha már kívánhatunk, kívánjuk nagyot. Bár ezen a vonalon haladva egy luxusra hangolt Dufour, vagy az exkluzív, és értéktartása miatt annyival nem is drágább Grand Soleil ebben a Balatonra tökéletesen elegendő méretkategóriában még szimpatikusabb választás a kényelmet előnyben részesítők és egyben vastag pénztárcával rendelkezők számára.

BMW 740d XDrive

Előnyök: Jó vezethetőség és menetdinamika; Gazdag multimédiás élvezet; Kényelmes ülések; Megfelelő kerekekkel kiváló futómű; Okos összkerékhajtás; Tökéletes automataváltó; Kiemelkedő takarékosság

Hátrányok: Néhol nem makulátlan összeszerelési minőség; Kevés tárolóhely; Elöl a kategóriához képest szűkös térérzet; A dízelmotor lehetne kifinomultabb

Bavaira 36 Cruiser

Előnyök: Tágas beltér, jó térkihasználással; Átgondolt, könnyen élhető koncepció; Hobbi vitorláshoz képest jó teljesítmény; Lenyíló fürdőplatform; Jó ár/érték arány

Hátrányok: Néhány részlet nem tökéletes kidolgozottsága; Egyedül már körülményes vitorlázhatóság

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek