A saját szakterületemen igazi cápa vagyok, akinek szavait nem csak az üzletfelek, de beosztottak tucatjai is rettegik. A pénz értékét egy ideje már magam sem tudom felbecsülni. 20, 30, vagy éppen 50 millió? Ezek az összegek számomra nem jelentenek többet annál, mint amikor az utca embere egy napi bevásárlás kiadásain töri a fejét. Ezekben a pillanatokban pedig éppen ilyen átlagos emberekre tekintek le egy irodaház 420. emeletének párkányán egyensúlyozva, melynek utolsó centimétereibe már csak a cipőm sarka kapaszkodik.
Audi S6 és S7 - galériaUgrásra készülök, mert munkával zsúfolt hétköznapjaimból már kihunyt az utolsó szikra is, ami még bármilyen módon motivált, vagy örömet okozott volna. Néhány éve még emlékeztem arra, hogy milyen is izgalmasan, magamat a sebesség örömének átadva létezni, de ezekben a percekben már csak a megszokott rutin miatt lélegezem. Ha levetném magam, 9,81 m/s2-es gyorsulással a föld felé száguldva még egyszer, utoljára érezhetném, hogy ki voltam valaha. Ekkor csörren meg a zsebemben a telefon, amit a fülemhez emelve csupán egy mordulás hívó szavát hallom. Kilenc másodperc, s én mégis értek mindent: valahol messze van még remény, ami miatt meghátrálni lehet érdemes.
Azok, akik mohó módon mindenre vágynak, talán nem is lelhetnek ideálisabb választásra az Audi kihegyezett limuzinjainál, melyek a sportos luxus ígéretével kecsegtetnek. De vajon lehetséges az, hogy a nyers viselkedés és a felhőtlen komfortosság tökéletesen ellentétes követelményei egyszerre érvényesüljenek? Napjaink csúcstechnológiájának alkalmazkodóképessége, s az egyes kezelőszervek, Felirat nélkül nem is keltene nagy felbolydulástkonstrukciók adaptivitása elvileg ezt lehetővé teszi, a mindennapokban való helytállásról pedig ezúttal az ingolsadtiak S6-os, és S7-es modelljei adhatnak tanúbizonyságot.
Ami a két autó megjelenését illeti, még a közös, s már-már uniformisba öltöző márkaarculat ellenére is tökéletesen különböző egyéniségekkel állunk szemben. Feketére fényezett versenyzőnk szinte még arra is képes, hogy meghúzza magát a forgalom sűrűjében, s az oldalsó matrica hiányában sokan mindenféle különösebb reakció nélkül el is hajtanának mellette. Nem is csoda, mert az S6-os egy amolyan orvlövész, csendes gyilkos, ami tökéletes eleganciáját megőrizve csak akkor mutatja ki a foga fehérjét, ha arra valóban szükség van.
Az S7 mindig ugrásra kész ragadozó
Nem így a „nagy fehér”, ami agyaraival minduntalan vicsorogva riogatja az utca népét, s akkor is távolságtartó magatartásra készteti közlekedő társainkat, ha éppen tökéletes nyugalomban kívánunk suhanni. Mi tagadás, az S7-es akkor is ugrásra kész, s hátát dühösen meggörbített vadnak tűnne, ha nem a típus legnyersebb átiratával állnánk szemben, melynek négy kipufogóvége nem hagy kétséget a felől, hogy szinte bárkit, bármikor képes egyetlen pillanat alatt faképnél hagyni.
Hosszabb, szélesebb, laposabb az S6-osnálMiközben a két autó a külső szemlélődők számára sokszor nem több holmi csalfa délibábnál, a tulajdonosok a praktikum kapcsán igazi társra lelhetnek bennük. Az S7-es méltóságteljesebb fellépése persze dimenzióiban is keresendő, hiszen 5 centiméterrel hosszabb, 4-gyel szélesebb, s 60 milliméterrel laposabb rögtönözve kiállított ellenfelénél, ami azonban a szerényebb űrtartalmú, egyúttal kevésbé bővíthető csomagtartójától eltekintve ezen a ponton előnyre tesz szert. Hiába ugyanis az S7-es méretbeli fölénye, ha a második üléssor a szerény fejtér miatt csupán 175-180 centiméteres magasságig kihasználható, s ekkor már a frizuránk bizony a tetőkárpitban kialakított vájatban kócolódik, mely tapasztalat klausztrofóbiás betegek számára sohasem fog szanatóriumi körülményeket jelenteni.
Itt alig van különbség - high tech könnyű kezelhetőség mellett
Az utasok termete egyébként mindkét modell rémálma, hiszen panoráma napfénytetővel is felszerelt tesztautóink e tekintetben az első sorban sem túlságosan szellősek, ám kosárlabdacsapatok centerei nem csak ezen a ponton szűkölködnek majd.
Szép, de talán az egyetlen gyenge láncszemA feláras S üléseket a tanult mérnökök ugyanis szintén csupán a populáció normál eloszlásának két szigmás határára tervezhették, ami esetünkben annyit tesz, hogy 180 centiméteres magasság felett bizony rövid a sportülések háttámlája, ami nem egészen kétméteres kollégánkat csupán a tarkójáig támasztotta. Ennek persze egy hasonló teljesítményre képes autó esetében már gyorsításkor szerepe lehet, miközben az ostorcsapás elleni védelem taglalásra sem szoruló hiányosságai tisztán demonstrálják, hogy a Euro NCAP mesterkélt, túlidealizált tesztjei mennyire álságosak is valójában. Szó mi szó, magasabb vásárlók válasszák az S7-es esetében is ingyen kérhető, állítható fejtámlájú ülőalkalmatosságokat.
A tetővonal lejtéséből sejthető, hogy itt hátul is van hely
530 liter - nem tűnik kevésnekAz ergonómia más tekintetben persze nem adhat panaszra okot, s mondanunk sem kell, hogy a márka mindig következetes minőségbiztosítási rendszerei szavatolják a töretlenül kiemelkedő anyaghasználat, és összeszerelés megfelelőségét is. Ami az asszisztens rendszereket illeti, tesztalanyaink ezúttal minden igényt képesek kielégíteni, azonban az autót körös-körül felügyelő kamerák, éjjellátó berendezés, sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, adaptív sebességtartó, kanyarba bevilágító, és a végtelenségig sorolható rendszerek részletes tárgyalásától ezúttal eltekintenénk, mert ezekről egyrészt „Az emberiség krónikájának” terjedelmében lehetne áradozni, másrészt magunk is sokkal szívesebben csapunk a lovak közé.
Lesz egy kis árkülönbség, de a végére ezt elfelejtjük
535 liter, de jobban bővíthető, rakodhatóAmi az S6-os korábbi tulajdonosait illeti, bizonyára néhányan elmorzsoltak egy-egy könnycseppet, amikor a nyugdíjba vonult szívómotor után 1,2 liter hengerűrtartalomról, 2 hengerről, s 15 lóerőnyi teljesítményről kellett lemondaniuk, de a sokkhatást enyhítendő el kell mondanunk, hogy a lemezek alatt duruzsoló négyliteres, turbófeltöltésű V8-asok minden tekintetben jobb menettulajdonságokat szavatolnak, miközben 25 százalékkal hatékonyabbak is felmenőiknél.
Lapozva padlógázt adunk. Tartsanak velünk!