Amikor a BMW bemutatta, el sem hittük, valóban a közutakra szánják a bajorok az i8-at, amely valóban űrautóként robbant be a köztudatba. Ráadásul a hibrid kupé nem csupán küllemében, hanem technikai megoldásaiban is valami igazán különlegeset tudott mutatni – most azonban búcsúzik az i8.

A gyártó már hivatalosan elismerte, hogy áprilisban, közel 6 év pályafutást követően kivezeti az i8 családot modellpalettájáról. A plug-in hibrid hajtású sportmodellt a Porsche 911 riválisának szánta a BMW, a jelen helyzetben azonban mindinkább a tisztán elektromos és mindeközben piacképes modellekre kell fókuszálniuk. Ilyen az iX3 kompakt SUV, az i4 szedán és az iNext néven emlegetett csúcs-SUV. Emellett egy, a Vision M Next tanulmányon alapuló sportmodell érkezése is várható 5 éves távlatban.

A gyártó pontos dátumot még nem közölt a gyártósor leállásáról, azt azonban a BMW már közölte a vásárlókkal, hogy aki saját, egyedi konfigurációt akar és nem raktárról vásárolni, az legkésőbb februárig adja le igényét. Ezzel párhuzamosan a kereskedők már elkezdték a készletek akciózott kisöprését.

Az i8 elsőleg 2009-ben a Frankfurti Autószalonon tanulmányként bukkant fel, turbódízel szívvel, ám a végleges terméket „csak” 2014-ben dobta piacra a bajor prémium márka immáron konnektorról is tölthető hibrid, benzines hajtáslánccal. Az i8 lett a márka új, „i” irányzatának csúcsmodellje, magasan az i3 fölé pozicionálva. A középmotoros, 2+2 üléses modell csupán egyetlen hajtáslánccal készült: 1,5 literes háromhengeres turbómotor és villanymotor kombinációja. A kezdeti 362 lóerős rendszerteljesítmény 2018-ban egy frissítéssel együtt nőtt 374 lóerőre, ezt a verziót szerkesztőségünk tesztre is fogta.

A BMW kutatási és fejlesztési részlegének vezetője korábban az i8 jövőjével kapcsolatban már elmondta, hogy nem marad utód nélkül és egy, a várva várt Audi e-tron sportautó és a második generációs Tesla Roadster ellen ringbe szálló, tisztán elektromos sportmodell érkezik majd az i8 által hagyott űrbe.