A Bentley a Bentayga frissítése, illetve a Bentayga Speed megjelenése után úgy gondolta, újabb változatra éhezik a célközönség. Így született meg a Bentayga S, ami a normál kivitelnél sportosabb ugyan, de még nem éri el a Speed szintjét.

Az egyik legérdekesebb tulajdonsága a 48 voltos rendszer. Ne enyhe hibrid megoldásra gondoljanak, ezúttal a futómű környékére jutott az áramból. A Bentley Dynamic Ride rendszer egy aktív technológiát takar, amely három tizedmásodperces reakcióidővel és akár 1300 Nm forgatónyomatékkal képes ellensúlyozni a kanyarodáskor fellépő oldalirányú erőket.

Érdekes megoldás a kanyarban ellentartó aktív futómű

A Bentayga S alapfelszereltsége ez a gyártó által autóipari újdonságnak tartott megoldás; segítségével optimális stabilitás és a gumiabroncsok maximális tapadása érhető el. Sport módban érzékenyebbé vált a kormányzás, ezen felül közvetlenebb gázreakciókat és – a megnövelt nyomásnak köszönhetően – akár 15 százalékkal keményebb felfüggesztést kap a sofőr.

Új kipufogórendszert is kapott az autó, emellett a nyomatékvektor-rendszert is áthangolták. A sok módosítás ellenére a motorhoz nem nyúltak. A négyliteres V8-as a dupla turbó segítségével 550 lóerőre és 770 Nm-re képes, bőven 5 másodpercen belül futja meg a 0–100-at, végsebessége pedig a 290 km/h-t karcolja. Visszafogott vezetéssel 654 km-es hatótáv adódik.

Sportos az S verzió hangulata, de belső a kényeztetést sem vonja meg az embertől

A sportos Bentayga ismertetőjegyei a fekete tükörház, a szintén sötétre festett küszöbök, illetve a lámpatestek ugyancsak fekete kerete. A tetővonal egy, az eddigieknél nagyobb szárnyban folytatódik, a hátsó nézetet az osztott (ovális) kipufogóvégek dobják fel. A csomag az itt-ott elszórt S-jelvényekkel teljes.

A kétségtelenül dinamikusabb viselkedésre képes Bentayga S mellett persze továbbra is a Speed verzió jelenti a csúcsot. A W12-es motor már csak a hengerszám miatt is egy másik szintet jelent. Bizonyos körökben a minimumot.