Irigylésre méltó, ha egy márka múltja dicső részletekkel van tele. A Rolls-Royce speciel egy különösen gazdag hagyományokkal rendelkező gyártó, ezért Wraith és Dawn modellekhez elérhető Black Badge kiadás is régi szép momentumokat idéz meg. Repüljünk vissza az időben egészen 1937-ig és tekintsük meg, miből merítettek ihletet a crewe-i mérnökök.

George Eyston a második világháború kitörése előtt két évvel ült a szárazföldi repülőnek is beillő autó, a Thunderbolt kormánya mögé, majd hosszú kifutás után elérte az 500 km/órás álomhatárt. A november 19-i rekordot egy év múlva tovább javította, és 570 km/órás csúcssebességgel írta be magát a történelemkönyvekbe. Aztán jött a háború, és az éves gyakoriságúnak indult hagyomány megszakadt.

Egészen különleges mintát - és nem kevésbé egyedi órát - kapnak az autók

A szálak pedig most érnek össze: a járművet két darab, Rolls-Royce gyártmányú V12-es repülőgépmotor hajtotta. Ezért lehet büszke magára a gyártó és ezért kerülhet képbe a Landspeed Collection. A Thunder 37 literes motorja helyett ezúttal persze alig 6592 köbcentivel kell beérnünk, de a rekordról a jármű több pontján is megemlékeznek.

Az utastérben több helyen is alkalmazott repedezett borítás a csúcsdöntés helyszínéül szolgáló bonneville-i sósivatag barázdált talajára utal; a digitális kijelző melletti míves órát a Thunderbolt műszereiről mintázták, a rekorder autó sziluettjét lézerrel vésik a könyöklő előtti fedélre. A tetőkárpiton a csúcsdöntés éjszakáján látható égboltot képezték le, a vezető ajtajára pedig Eyston kapitány jelvényeire utaló kárpitozás került.

Pont ilyen égboltban gyönyörködhettek a rekord éjszakáján

Speciális kéttónusú fényezést fújnak az autókra, a sárga részek az eredeti gépen alkalmazott megoldást reprodukálják. Ugyanis az alumínium karosszériás Thunderboltra is festettek sárga-fekete jeleket, amikkel a mérés pontosságát biztosították.

Meglehetősen ritka változat lesz a Landspeed Collection: 35 darab Wraith és 25 Dawn készül Black Badge kivitelben. Árakról nem esett szó, de ez talán nem is baj. A kánikula önmagában is veszélyes, nem érdemes szervezetünket felesleges részletekkel terhelni.