James Glickenhaus egy lassan 70 éves úriember. A filmes világ mellett az autóiparban is tényezőnek számít, hiszen ő vezeti az édesapja által alapított Scuderia Cameron Glickenhaust. A New York-i születésű vállalkozó nagy tisztelője az olasz autóépítőknek, így nem meglepő módon több Ferrarit is a garázsában tudhat.

De ennél sokkal több a párhuzam Enzo Ferrari és Glickenhaus között. Az amerikai úr is hasonló útra lépett, mint a híres olasz mester: Ferrarihoz hasonlóan Glickenhaus is azért kezd rendszámos autók értékesítésébe, hogy a bevételekből a versenysportot finanszírozza.

Nem holmi sportos kompakttal rukkolnak elő, távolról sem. Az SGC 007 LMH az idei WEC-re készül, és pontosan ez a hosszú távú világbajnokságra épített versenyautó adja a 007S nevű típus alapját – ez utóbbi pedig közúti használatra is alkalmas lesz.

Valójában még az is kétséges, hogy a versenygép elkészül-e a szezonkezdetre...

Nyilván lehetetlen komolyabb átalakítások nélkül lepapírozni egy ilyen szintű gépet, de a pontos módosítások listájával egyelőre adósak az SCG-snél. Egy háromszemélyes, a pilótának középen helyet biztosító, bő egy megawattos (nagyjából 1420 LE) teljesítményű, 1300 kiló alatti járművet képzeljenek el – lássuk be, ez tiszta őrület.

Az Instagram bejegyzés szerint a 007S az Egyesült Államokban ’biztosan’, Japánban, az Egyesült Királyságban és Európában pedig ’valószínűleg’ megkapja a szükséges engedélyeket. A felsorolás kitér arra is, hogy a jármű alkalmas lesz 100 körös versenyek megtételére úgy, hogy előtte/utána saját lábán közlekedhet a pilóta otthona és a rendezvény helyszíne között.

El tudják képzelni szinte ugyanezt, csak épp rendszámmal? Bár tükör éppenséggel van rajta...

Leereszthető futóművel lesz versenyképes az autó, beépített pneumatikus emelőivel pedig a gyors kerékcsere sem jelenthet problémát - de vajon hol szállítják majd a verseny abroncsokat? Talán még utánfutót is húzhat a 007S?

Azért egy kiskaput nyitva tart a közlemény: az érdeklődők egy visszatéríthető foglaló fejében írhatják alá az előszerződést. Amennyiben azonban nem találnak 24 bátor jelentkezőt, neki sem kezdenek a gyártásnak. Nagyjából 700 millió forintos (2,3 millió dolláros) döntésről beszélünk, ez pedig nyilván óvatosságra inti a potenciális vevőket.

A mézes madzagot elhúzta tehát Jim, de igazából az sem lenne meglepő, ha kiderülne: valójában egy április elsejére szánt, csak rosszul időzített poszt került ki hétfőn a közösségi médiába… Másrészt pedig egy hozzászólás szerint az első autóra már meg is érkezett a vevő, így az érdeklődőknek érdemes lesz sietni: már csak 23 darab elérhető az igazán egyedi járműből.