Érdekes eredmény született a 2010-es év első negyedévét tekintve, ugyanis az európai újautó-eladásokat eddig vezető Volkswagen Golfot túlszárnyalta a Ford hasonló kaliberű négykerekűje, a Fiesta. A kimutatások egyébként a JATO Dynamics jóvoltából készültek.
A Ford büszkesége mellesleg nemcsak a tavalyi év hasonló időszakához képest teljesített ilyen kiemelkedően, hanem a március hónapokat összevetve is ilyen pozitív eredmény jött ki végül. A 2010-es év harmadik hónapjában 68.630 Fiesta talált gazdára, ez pedig 25,8 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. A VW immár csak a második hellyel büszkélkedhet, hiszen nekik 11.785 példánnyal kevesebb volt a kereslet modelljükre az év harmadik hónapjában.
A negyedéves eredményeket tekintve is elégedettek lehetnek a Ford tulajdonosai, hiszen az első három hónapban 140.496 Fiesta fogyott, míg a Golfra „csak” 135.048 megrendelést adtak le a vásárlók (tanulságos viszont arányaiban nézni a számokat, előbbi ugyanis 21,7 %-os, míg utóbbi 10,4 %-os növekedést jelent a 2009-es évhez viszonyítva).
Feltételezhetően a globális gazdasági válság is nagy szerepet játszott abban, hogy a 2010-es év első negyedévének legkeresettebb modelljei jóformán csak a kisautók kategóriájából kerültek ki. Előkelő helyen végzett ugyanis a Fiesta és a Golf mellett a Renault Clio, az Opel/Vauxhall Corsa, valamint a Peugeot 207 is. A legkiemelkedőbb teljesítményt – természetesen az eladásokat tekintve – a lista hetedik helyezettje érte el a fejlődés szemszögéből, ugyanis az Opel/Vauxhall Astra nem kevesebb, mint 39.121 példányban fogyott márciusban, ami 42,9 %-os növekedést eredményezett az előző évhez képest. Ez a csodás eredmény főként az Egyesült Királyság vásárló kedvének köszönhető, ugyanis náluk 75,9 %-os keresletnövekedés mutatkozott az autóra, mellyel egyébként a négykerekű a harmadik legkeresettebb modell lett Nagy-Britanniában és Észak-Írországban.
A Ford a Fiestával elért sikerén kívül teljesíteni tudta azt a célt is, hogy márka szinten nagyobb eladásokat tudjanak produkálni március hónapot tekintve, mint egyik legnagyobb konkurensük a VW. Ez tehát annyit jelent, hogy összesen 169.871 Ford talált gazdára a tavasz első hónapjában, míg a „nép autójából” ennél 1.818 példánnyal kevesebbet sikerült a németeknek értékesíteniük.