Az elektromos autózásnak számos szűk keresztmetszete van, de az összes közül a legnagyobb talán a tölthetőség és a töltőhálózat anomáliája. Ezt oldja fel egy huszárvágással és egyben elsőként az Audi: 22 kW-os AC töltést tesz elérhetővé.

Ha ránézünk hazánk nyilvános elektromos autótöltő térképére, szimpatikus látvány tárul a szemünk elé. Tele van az ország töltőkkel. Igen ám, de ezek nagyon nagy többsége váltóáramú, azaz AC töltő, viszont az elektromos autókat igazán gyorsan csak egyenáramú (DC vagy Chademo) töltőkkel púpozhatjuk meg. Ugyanis a konnektoros hibridek és az elektromos autók sem rendelkeztek ideáig olyan technológiával, amely a váltóáramot kellő teljesítményben alakította át. Vagyis hiába vételezhetnénk rengeteg helyen óránként 22 kW áramot, ami nagyjából 100 kilométer megtételére elég, eddig ennek felével, harmadával vagy akár hatodával tölthettük csak gépünket.

AC töltés 22 kW-tal: nagy lépés ez az elektromos autózásnak

Ezen a Renault után elsőként az Audi változtat. Az ügyfelek mostantól az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 modelleket egy második fedélzeti töltővel rendelhetik, amely 11 kW-ról 22 kW-ra növeli a töltési teljesítményt az AC töltőállomásokon. Ez a lehetőség 2021. közepétől az e-tron 50 és az e-tron S modelleknél is rendelkezésre áll majd. A hagyományos mode 3 kábel, amellyel az e-tron modellek a nyilvános töltőoszlopokhoz csatlakoznak már képes a 22 kW töltési kapacitás kezelésére.

Az új connect töltési rendszer, amelyet az Audi otthoni garázsokhoz ajánl, szintén úgy került kialakításra, hogy akár 22 kW töltési kapacitás kezelésére is képes legyen. Háztartási csatlakozó aljzatokhoz készült, így az otthontól távol is használható. Megfelelő otthoni beüzemeléssel képes az e-tron 55 modelleket mindössze 5 óra alatt teljesen feltölteni. A connect töltési rendszer egy 5 colos érintő képernyős vezérlőegységből és egy fali blokkból áll. Wi-Fi internet kapcsolata lehetővé teszi, hogy a myAudi alkalmazáson keresztül irányítsuk illetve az egyes funkciók frissítése is ennek segítségével történik. Az Audi a connect töltési rendszer optimális használatához egy három fázisú, 400 V csatlakozó aljzat használatát javasolja. Kívánságra a helyi Audi kereskedés által javasolt villanyszerelő ellenőrzi a villamoshálózatot és gondoskodik a megfelelő technológia beszereléséről.

Már alig várjuk, hogy ilyen rendszer kerülhessen a konnektoros hibridekbe is

Más újdonság is akad: a továbbfejlesztett kormánykerekek még nagyobb kényelmet ígérnek. A vezetőnek csupán percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintésérzékeny karimát, hogy az autó oldalirányú vezetését biztosító adaptív menetasszisztens aktív maradjon. Azonban továbbra is a vezetőé a teljes felelősség a jármű kormányzását illetően. A csúcstechnológiát képviselő rendszer – amely a vezetői segédrendszerek új központi szabályzóegységének (zFAS) adatait használja – képes az Audi e-tron modellt a sáv közepén tartani. Emellett a teljes sebességtartományban gondoskodik a hosszirányú vezérlésről, támogatja továbbá a vezetőt gyorsításnál, fékezésnél, a sebesség vagy a távolság tartásánál és közlekedési torlódások esetén.

Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback a szériafelszereltség részeként 20 col peremátmérőjű kerekkel érkezik, a 21 colos kerekek opcionálisan érhetők el a kínálatban. Az Audi Sport GmbH azonban még tovább emelte a tétet, így a fenti modellek 9.5Jx22 col méretű kerekkel is választhatók lettek. A titánium szürke keréktárcsák ötküllős megjelenéssel és fényes felülettel érkeznek. Mi nem rontanánk ezzel az e-tron attribútumait, de tény, hogy csinos látvány lehet a jutalmunk.

0, 1, 2 - nem, ezúttal nem a gyorsulásról, hanem a felniméret gyarapodási lehetőségéről számolunk be

Az e-tron modellek újdonságai azonnal már rendelhetők, az ügyfelek ezeket a járműveket az év végétől vehetik majd át.