Nem is olyan régen még azzal ijesztgettek, hogy már kőbe van vésve a belső égésű motorok 2035-ös betiltása, majd nemrég derült égből villámcsapásként több kisebb ország mellett Németország és Olaszország is felemelte hangját az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok kizárólagossága ellen, méghozzá az úgynevezett e-üzemanyagok javára, amelyek azt az ígéretet hordozzák magukban, hogy karbonsemleges módon tudják helyettesíteni a benzint – és ez a már utakon lévő járművekre is vonatkozik.

Nem csoda, hogy a németek úgy döntöttek, kiállnak emellett az alternatíva mellett is, hiszen például a Porsche hatalmas befektetéseket eszközölt az e-üzemanyagok fejlesztése és előállítása terén. A termék pedig működőképes, és már létezik is, ám egyelőre elhanyagolható mennyiségben állítják csak elő, és drága is. Jelenleg a Porsche évi kb. 130 ezer litert állít elő ebből az e-üzemanyagból, és bár azt ígérik, hogy ez akár 550 millió literre is növelhető, ez még mindig eltörpül amellett, hogy az Egyesült Államokban 2021-ben több mint 510 milliárd liter üzemanyagot égettek el – egyelőre tehát nagyon messze vagyunk még attól, hogy valóban kiválthatók legyenek a hagyományos üzemanyagok.

Az e-üzemanyagok lényege, hogy bár elégnek a motorban, karbonsemlegesek tudnak maradni, hiszen előállításuk során ugyanannyi széndioxidot vonnak ki a környezetből, mint amennyit az égésük során kibocsátanak – tehát nem termelnek pluszban széndioxidot. Az eredeti tervek szerint egyébként csak azok a gyártók kaphattak volna mentességet a belső égésű motorok tiltása alól, akik évi kevesebb, mint 1000 autót gyártanak, ám most úgy tűnik, ha kellőképpen ráfekszenek a gyártók az e-üzemanyagokra, akkor minden gyártónál maradhatnak a hagyományos hajtásláncok is – már, ha még tudnak visszakozni a márkák, hiszen sok helyen már teljes gőzzel ráfeküdtek az elektromos modellek fejlesztésére.