Hurtan Grand Albaycin – a nagyon furcsa elnevezés egy igazán sajátos hibridet takar. Spanyol gyártó, japán műszaki tartalom, és egy nagyon vintage-nek látszani akaró kavalkád. Van itt minden, ami érdekessé teszi a történetet. De miről is van szó?
A Hurtan egy spanyol karosszériaépítő cég, amely nagyjából a 2000-es évek elején kezdte meg tevékenységét, a sorozatgyártású autók megjelenésének átformálását. Mivel alaposan átalakított modelljeit saját néven adja ki, és vállalja az összes ide tartozó felelősséget, a Hurtan autógyártónak számít, a múltban pedig például a Chrysler PT Cruisert és a Jeep Wranglert alakította át múltidéző stílusban.
Íme, egy Hurtan Author 4P, az egykori PT Cruiser. Rejtettünk még el képeket a galériában róla is - egyesek szerint nem elég mélyre
Magas labda, de a Hyundai Santa Fe átalakításába még nem fogtak bele, pedig maga a gyártó éppen Santa Fében székel (csak éppen a spanyol Santa Fében, mert egyébként van Mexikóban és az Egyesült Államokban is egy-egy), tíz kilométerre Granadától, amelynek egyik városrésze adta az új típus nevét: Albaycin. Az alapokat pedig egy MX-5 adja, de ez kevésbé nyilvánvaló. Az arányok és a részletek azért árulkodnak, ha pedig nem a vászontetős, hanem a merevtetős RF kiadásra voksolunk, a tető is lebuktatja a típust, amely oldalnézetből tényleg olyan, mint egy MX-5, amire valami furcsa oknál fogva még egy félautónyi buggyos karosszériát aggattak.
A névadó városrész: hangulatos sétáknak adhat otthont
Van egyébként olyan szög, amiből a Grand Albaycin egészen meggyőző, ez pedig a hátulnézet – elöl könnyen zavarbajövünk az impulzusok túlkínálatától. A nagyon megosztó típus az 1930-as éveket igyekszik felidézni. Belül az átalakítás tulajdonképpen egy teljes bőrözést jelent, természetesen manapság is divatos rombuszvarrású bőrkárpittal. A zöld kéderrel ellátott bézs bőrbe pedig nem lehet belekötni: szépen rímel a zöld külső fényezésre.
Az időutazás és a városnézés után itt a jelen, a Hurtan Grand Albaycin
A motorválaszték az MX-5 lehetőségeit tükrözi, azaz 1,5 és 2,0 literes négyhengeresek vannak a kínálatban 132 és 184 lóerővel, és ez a választás határozza meg azt is, hogy a hajtott hátsó tengelyen akad-e sperrdiffi vagy nem. A plusz tömegről nem beszél a Hurtan, de terméke végsebességénél ugyanazt az adatot adja meg, mint a Mazda. Emellett a típus szélessége, ezáltal pedig nyomtávja is láthatóan nagyobb, de hogy mit alakítottak a futóművön, arról nem szólt a gyári közlemény.
Belül már csak az átbőrözés különbözteti meg
Az árakról sem volt szó, mindenesetre a tervek szerint 30 példányt kívánnak legyártani. Tudjuk, hogy az alapok jók és nagy divat a vintage, de a megosztó formák egy kicsit kétkedésre adnak okot.
Szerintünk a Fiat MX-5-alapú múltidézése jobban sikerült