Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW új 3-as sorozata világszerte nagy siker várományosa, ami a minőségi elvárások teljesítésén túl praktikumának, és a mezőnyből kiemelkedő hatékonyságának is köszönhető. Miközben egyes régiókban inkább a hagyományos szedán változat keresett (teszt rövidesen), addig másutt a méginkább kihasználható kombi élvez előnyt, így a bajorok nem is haboztak sokáig a puttonyos átirat bemutatásával sem.

A majd’ 10 centiméterrel hosszabb autó immáron 495 literes csomagtartóval rendelkezik, ami a 40:20:40 arányban ledönthető hátsó ülések segítségével 1,5 köbméteresre bővíthető. A gyártó típusaiban már megszokott, hogy a hátsó üveg önmagában is nyitható, de kívánságra az ügyesen pakolható hátsóban számos csatlakozó, sőt, az elektromos vonóhorog kezelőszerve is helyet kaphat.

Kombiként is harmonikus

Akár 1,5 köbméteres is lehet - galériaKezdetben a motorpalettát dízelfronton a négydugattyús 184 lóerős 320d, illetve a hathengeres, 258 lóerős 330d fémjelzi, miközben a benzinesek sorát egyelőre a 245 tagú ménessel gazdálkodó 328i nyitja. Az erősebb öngyulladóstól eltekintve alapesetben hatfokozatú manuális váltóval érkező modellek minden esetben kombinálhatóak a kiváló nyolcfokozatú automatával is, s egyiküknek sincs szüksége 7,7 másodpercnél többre ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsuljon. Ínyenceknek és költséghatékonyaknak persze érdemes türelemmel lenniük, hiszen év végére érkezik egy kétliteres, turbós benzinmotor 184 lóerős teljesítménnyel (320i), de a kisebb dízel 143, és 116 lovas változatai is tömhetnek be réseket.

Minőségi, de elgondolkodtató ár/érték arányú termék

Már a piaci bevezetés kezdetétől elérhető a különböző egyéniséget sugalló Sport Line, Modern Line és Luxury Line felszereltségi szinteken túl az M sportcsomag, de a bajor vállalat élenjáró az asszisztens rendszerek fejlesztésében is, noha a márkát jellemző agresszív árpolitika miatt nem árthat csínján bánni a ceruzával az opciós tételek kiválasztása során. A szeptembertől elérhető 3-as Touring listaárairól egyelőre nincsenek pontos információink, de a szedánhoz viszonyított felára nagyságrendileg 450.000 forintra lesz tehető.

320d Touring
330d Touring
328i Touring
316d Touring (2012 végétől)
318d Touring (2012 végétől)
320i Touring (2012 végétől)
Négyhengeres dízel
Hathengeres dízel
Négyhengeres benzines
Négyhengeres dízel
Négyhengeres dízel
Négyhengeres benzines
1.995 ccm
2.993 ccm
1.997 ccm
1.995 ccm
1.995 ccm
1.997 ccm
184 LE / 4.000/min.
258 LE / 4.000/min.
245 LE / 5.000 - 6.000/min.
116 LE / 4.000/min.
143 LE / 4.000/min.
184 LE / 5.000/min.
238 Nm / 1.750 - 2.750/min.
560 Nm / 1.500 - 3.000/min.
350 Nm / 1.250 - 4.800/min.
260 Nm / 1.750 - 2.500/min.
320 Nm / 1.750 - 2.500/min.
270 Nm / 1.250/min.
Hatfokozatú manuális
Nyolcfokozatú automata
Hatfokozatú manuális
Hatfokozatú manuális
Hatfokozatú manuális
Hatfokozatú manuális
0-100 km/h: 7,7 s
0-100 km/h: 5,6 s
0-100 km/h: 6,0 s
0-100 km/h: n.a.
0-100 km/h: n.a.
0-100 km/h: n.a.
Fogyasztás: 4,7 l/100 km
Fogyasztás: 5,1 l/100 km
Fogyasztás: 6,8 l/100 km
Fogyasztás: 4,6 l/100 km
Fogyasztás: 4,7 l/100 km
Fogyasztás: 6,8 l/100 km