Az emelt hasmagasságú, terepes kiegészítőkkel vagánnyá varázsolt kombik korszaka még nem járt le, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Mercedes-Benz az új E osztály esetében is elvégezte ezt a kezelést. Az All-Terrain névre keresztelt modellváltozat szériában összkerékhajtással és vagány eleganciával csábít.

A 4x4 hajtás mellé 46 mm-rel megemelt futómű és Airmatic légrugózás is jár, amelyekkel felvértezve az újdonság az Audi A6 Allroad és a Volvo V90 Cross Country ellen indul. Az alapot itt is a kombi adja, azonban a modell célpiaca inkább az USA, mint Európa, hiszen a tengerentúlon sokkal kelendőbb ez a variáns mint az öreg kontinensen.

Vagány eleganciával tör előre az új E osztály All-Terrain

Az All-Terrain speciális, egyedi hűtőmaszkot, valamint lökhárítókat kapott, emellett oldalsó és alsó védelemmel is ellátták, na és persze a műanyag kerékjárati ív betétek sem maradhattak el. A légrugózásnak köszönhetően autópályázáskor, 120 km/h felett a futómű 15 mm-rel lejjebb kerül, így optimálisabb stabilitás, valamint kedvezőbb légellenállás érhető el.

Az autó szériában 235/55 R 18 méretű kerekekkel érkezik, de opcionálisan 19-20 col méretű felnik is kérhetőek. Méreteit tekintve az újdonság nagyobb a szedán és persze a kombi változatnál is: az All-Terrain 4950 mm hosszú, 1904 mm széles és 1497 mm magas lett.

Hangulatos stílust teremt az utastér is

Az európai vevők három hajtáslánc közül választhatnak. Az E 220 d négyhengeres, kétliteres könnyűhibrid dízele 197 tagú ménest és 440 Nm-t bocsát rendelkezésre (0-100 km/h: 8,1 mp). Van még E 450 néven hathengeres benzines, háromliteres lökettérfogattal és 375 lóerővel (500 Nm). Az E 300 de pedig PHEV, azaz konnektoros hibridként lép színre, 308 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékmaximummal. A combos dízel-elektromos erőforrással 6,9 másodperces 0-100-as sprintet tud az újdonság, amely tisztán villannyal egy feltöltéssel 102 km-t tud megtenni.

A már említett, széria Airmatic és 4MATIC együttese kifejezetten az off-road képességek fokozását szolgálja. A lengéscsillapítók egyenként külön szabályozással fokozzák a stabilitást, míg a légrugós rendszer garantálja, hogy mindenféle terhelés esetén állandó legyen az autó hasmagassága. Így terepen is kisebb az esélye hogy kemény ütéseket kap az autó alja.

Könnyű terepre alkalmas az emelt kombi

A Land Rovereknél már láthattuk, mit is tud az úgynevezett áttetsző motorháztető funkció, és ezúttal a Mercedes-Benz is telepítette a funkciót az újdonságba: a 360 fokos kamerarendszer képi információit felhasználva a rendszer a központi kijelzőre vetíti ki, mi van az autó előtt úgy, hogy közben a képen a motorháztető áttetszővé válik. A németek viszont terepszögeket, gázlómélység és egyéb terepes adatokat nem adtak meg, ami mutatja, hogy az off-roaderként árult modell inkább a könnyebb terepre szánt autó. 

A csomagtér a benzines, valamint a dízel változat esetében 615 - 1830 liter kapacitású, míg a konnektoros hibridnél a kapacitás 460 - 1675 literre mérséklődik. Harmadik üléssort, mint a W124 esetében, itt már hiába keresünk, meg kell elégednünk az egyébként tisztességes, kombis praktikummal.