Szinte hihetetlen, de már 20 éve van közöttünk az Audi TT. A Győrben készülő modell immár harmadik generációját tapossa, a kétajtós ráncfelvarrását pedig stratégiailag éppen az évfordulóra időzítette a négykarikás gyártó. A Coupé után most megérkezett a nyitott Roadster frissítése is, amely kezdetben csak S kivitelben áll rajthoz.
Ahogyan az egy frissítés alkalmával lenni szokott, leginkább a lökhárítókhoz nyúltak hozzá a gyáriak, de a hűtőmaszk is új rácsozást kapott. A friss, 18-20 colos keréktárcsák és az új árnyalatok sem maradhattak el, hátul pedig a lámpák alatt új légkilépőket is hasítottak a TT-re a mérnökök, ezzel hangsúlyozva tovább az autó sportosságát.
Gyengébb, mégis gyorsabb. Lehet, hogy varázslat van a háttérben?
Az utastér gyakorlatilag érintetlen maradt, ami azonban egyáltalán nem meglepő, hiszen a TT-nek talán ez a legerősebb pontja, köszönhetően például a nagyon vagány, légbeömlőkbe integrált klímapaneleknek vagy éppen a teljesen digitális műszerfalnak – de azért a mutatós kormány sem utolsó. Modern technológiákból sincs hiány: a fényszórók akár mátrix LED-es változatban is rendelhetők, és természetesen mindenféle vezetéstámogató és biztonsági extrával is teletömhető a TT.
A hajtáslánc kínálat is megújult némileg, ugyanis mostantól a beszállót a négykarikások kétliteres, 197 lóerős, turbós benzinmotorja jelenti, míg a következő lépcsőfok ugyanennek a szerkezetnek a 245 lovas verziója jelenti – ez 17 illetve 15 lóerős erősödést jelent. Ezek azonban egyelőre csak a Coupé kiváltságai, a Roadster egyelőre TTS-ként mutatkozott be. A potensebb modell is ugyanazt a négyhengeres egységet használja, és bár az új WLTP normák miatt – ahogy több más autó is a Volkswagen konszernnél – valamivel gyengébb lett, összességében gyorsabbnak ígérik a gyáriak. A korábbi 310 helyett ezúttal 306 tagú ménest kapunk, ám a németek egy tizedet így is lefaragtak a 0-100-as sprintből, így a Coupé már 4,5, a Roadster pedig 4,8 másodperc alatt éri el a lélektani határt.
A minőségi és egyedi belső csak keveset változott
Arról egyelőre nincs szó, hogy mi lesz a mostanáig elérhető kétliteres dízelmotorral, de a TT RS verzió még biztosan frissül majd – habár arról egyelőre nem beszéltek a gyáriak, hogy a finom külső újítások mellett a 2,5 literes, öthengeres turbómotoron is faragnak-e. Ha már évforduló, az Audi egy különleges, TT 20 Years kivitellel is készült, ami az 1995-ben, még koncepció formájában bemutatott őselőd stílusát örökölte meg.
A 20. születésnapra különleges limitált széria is érkezett
Mindez egyedi szürke fényezésben és látványos barna bőrbelsőben nyilvánul meg, ráadásul még a korábban baseball-bőrként elérhető kárpitok különleges varrását is igyekeztek felidézni az egyébként Nappa bőr üléseken. Természetesen a TT 20 Years feliratok sem maradhattak el itt-ott, a hátsó lámpákat pedig a TT RS egyedi, OLED technológiás megoldásaira cserélték, a végeredmény pedig igencsak mutatós lett. A limitált szériás TT-ből mindössze 999 darab készül majd el.

