Nem túlzás azt állítani, hogy a Toyota nem tartana ott, ahol most, ha nem alkották volna meg a Priust. Az első sorozatgyártású hibrid hamar ikonná nőtte ki magát, nem is érdemtelenül: kifejezetten alacsony fogyasztása és tiszta működése hamar bizonyította, hogy az elektromos hajtásnak bizony van létjogosultsága. A dedikált hibridek felett azonban eljárt az idő, de a Toyota úgy tűnik, hogy mégsem engedi el a legendássá váló modell kezét.

Mostanra már a tisztán elektromos modellek sem igyekeznek rendhagyó formákkal hódítani, nemhogy a normál hibridek, ráadásul a kínálat is nagyra nőtt – még ha olyan kifinomult és hatékony nem is sok típus tud lenni, mint a Prius. A Toyota azonban a legfrissebb hírek szerint úgy döntött, hogy mindezek ellenére érkezhet az újabb generáció.

„Meg kell őriznie a szerepét, és biztosítanunk kell, hogy mindig is élen jár majd ebben a technológiában, szóval – bár részleteket nem árulhatok el – nem szeretnénk elvesztegetni az ikonunkat a jövőben sem” – mondta Andrea Carlucci, a Toyota európai termék- és marketing vezetője. Mindez sok mindent jelenthet, de annyi biztosnak tűnik, hogy a következő Priusnak nagyot kell durrantani, ha újra a figyelem középpontjába akar kerülni.

Ha lehetne egy tippünk: a meghökkentő formák valószínűleg maradnak

A Toyota már belengette, hogy hamarosan sorozatgyártásba kerülhetnek szilárdtest akkumulátorai, amelyek először a hibridekben mutatkozhatnak be – talán éppen ez lehet majd a Prius nagy újdonsága. Vannak, akik egészen odáig is elmennek, hogy hidrogénhajtású belső égésű motort jósolnak az ikonikus modellbe. A Toyota ugyan már régóta dolgozik ezen a technológián is – nemrég egy GR Yarisban mutatták meg, miről is van szó –, de a hidrogén egyelőre igen nehezen hozzáférhető a legtöbb piacon, így erre már csak ezért is kicsi esélyt látunk.

Visszatérve a szilárdtest akkumulátorokra: az energiasűrűségük sokkal jobb, ezzel gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt feleakkora méretben is képesek hozni, ráadásul hűtést/fűtést sem igényelnek, így amellett, hogy jóval nagyobb szabadságot adnak a tervezőknek, egy mostani, azonos méretű akkucsomaghoz hasonlítva akár harmadára is csökkenhet a tömegük. Mondanunk sem kell tehát, hogy óriási előrelépésről van szó, és akkor a villámtöltésről még nem is beszéltünk – bár ehhez nyilván a töltőhálózatnak is fejlődnie kell.

Belül mindig is modernnek hatott, és ez biztosan nem lesz másként

Kíváncsian várjuk tehát, hogy a Toyota mivel rukkol majd elő az új Prius esetében, de meglepődnénk, ha nem valami igazán ütős technológiával készülnének, amiről már egy év múlva leránthatják a leplet. A normál hibrid mellett egyébként a konnektoros hibrid is megmarad a kínálatban.