Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az új 1-es BMW már két alkalommal is tanúbizonyságot tett remek képességeiről szerkesztőségünknél: egyszer a 116i mutatta meg, hogy alapmotorral is kitűnő választás a típus, míg a 184 lovas 120d személyében a jelenlegi csúcsmodellt tisztelhettük - utóbbi is remek választás, ám egy sportos BMW esetében csúcsmotornak talán kicsit kevés.

Csak idő kérdése volt tehát az izmosabb erőforrások érkezése a kompakt BMW-hez; nos, csak mostanig kellett várniuk a vásárlóknak, hiszen a gyártó bejelentette, hogy márciustól rendelhető az autó a 125d és a 125i egységekkel – persze nem titok, hogy később mérgesebb motorok is csatlakoznak a kínálathoz. Mindkét újdonság kétliteres, négyhengeres, turbós (igaz, a gázolajost kettő, míg a benzinest egyetlen ’csiga’ paprikázza), s a hab a tortán, hogy 218 lóerős teljesítményük is megegyezik.

A dízel persze jóval nyomatékosabb: a 25d akár 450 Nm nyomatékot képes a sofőr rendelkezésére bocsátani, míg a 125i vezetőjének be kell érnie 310 Nm-rel. Alapáron mindkét típusnál hatfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez, míg felárért kérhető a remek nyolcgangos, ZF-féle start/stopos automata is.

A 125i 6,4 szekundum alatt képes teljesíteni a százas sprintet és literben értve átlagfogyasztásban is pontosan ezt tudja, 245 km/órás végsebesség mellett. A 125d egy tizeddel lassabban sprintel 0-ról 100 km/h-ra, s az autópályás sebességviadalon is alulmarad 5 km/h-val, cserébe viszont vegyesben mindössze 4,9 liter gázolajat éget el a gyáriak szerint (sőt, automataváltóval állítólag 4,8 literrel is megelégszik).

Nem csak felfelé, hanem lefelé is bővít az F20-as kódjelű 'egyes', legalábbis fogyasztásban: bár a 116 lóerős, 1,6 literes 116d EfficientDynamics Edition csak 10,5 másodperc alatt teljesíti a szokásos gyorsulási számot, cserébe nem kér többet enni 3,8 liter gázolajnál 100 km-enként (CO2-kibocsátása 99 g/km).

A BMW többi modelljével kapcsolatban szintén tudunk sok-sok újdonsággal szolgálni: az új 3-as eleddig négytagú motorkínálata (20d Ed/20d/28i/35i) egy csapásra hétre bővül: a 116 lóerős 16d-vel, a 143 lovas 18d-vel (mindkettő kétliteres), illetve a 184 lóerős 20i-vel gyarapodik a kínálat—utóbbi a fent említett kétliteres, turbós benzines kisöccse, melynek érdekessége, hogy mechanikailag teljes egészében megegyezik az erősebb változattal.

 

A 184 lóerős 520d EfficientDynamics Edition márciustól a BluePerformance csomaggal felszerelve immár az Euro6-os emissziós normákat is képes lesz teljesíteni, igen alacsony étvágy mellett.

A 313 lóerős biturbós, háromliteres gázolajos motorral hajtott 640d-k extralistája összkerékhajtással gyarapodik, ami valljuk be, a 630 Nm-es csúcsnyomaték ismeretében egy megfontolandó opció, ha nem akarunk évente abroncsokat cserélni, amelyek agresszívabb gázpedálkezelésnél elég gyakran sírnak fel a hátsókerekes változatok esetében.

A Z4-es pedig egy apró, ám annál sokkal hasznosabb opcióval gyarapodik: aki a BMW Z4 volánja mögött ragadt már állva nagyvárosban, zöldre váltott lámpánál, mert egy hirtelen zápor miatt épp elindította a tetőzárást, bizonyára nagyon tudja értékelni, hogy márciustól immár 40 km/h-s sebességig lehet nyitni/zárni a roadster keménytetejét - ez a lehetőség egy kabriónál tényleg aranyat ér.

És a fentiekkel sincs ám vége a bajordömpingnek: a kifutó 1-es sorozat kupé és kabrió változatai kapnak két, vélhetően utolsó limitált szériát az ’Edition Sport’ és ’Edition Exclusive’ kivitelek személyében, mielőtt még átadják a stafétabotot az új F20-as széria képviselőinek: előbbi kivitel esetében sportosra, míg utóbbinál elegánsra hangolva érkeznek a jól felszerelt szériák. Nem kérdés, hogy az Edition Sport inkább a kupéhoz, az Edition Exclusive pedig elsősorban a kabrióhoz illik.

A fenti újdonságokkal első ízben az alig másfél hónap múlva kezdődő Genfi Autószalonon fogunk találkozni, ahonnan rengeteg hírrel, fotóval és nem utolsósorban tapasztalattal érkezünk a megszokott módon, vagyis a helyszínről.